crapgame Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Har lyst til å lære meg å lage hjemmeside og lurer på hva man bruker til å f.eks lage et design som f.eks dette catchgamer Litt forklaring for å komme igang er til stor hjelp Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Det krever en viss grad av formsans og fargesans. Du må jo kunne se hva som er pent og hva som ikke er det. Catchgamer er hverken pent eller stygt. Helt greit til sitt formål. Det er jo litt vanskelig for oss å "forklare" noe sånt på 123. Det første du må kunne er å lage grafikk som ser bra ut, derretter bruke denne grafikken i et css-dokument som igjen skal brukes sammen med html. Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Vel, det fins jo tusenvis av mentorer du kan bruke osv. En populær type nettside er phpBB forum og side i ett phpBB2 Plus Tysk domene, Engelsk side Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Vel, det fins jo tusenvis av mentorer du kan bruke osv. En populær type nettside er phpBB forum og side i ett phpBB2 Plus Tysk domene, Engelsk side .tk er også populært.. Jeg mp spørre: hva er det du skal ha på sida di? Skal det være muligheter for brukere p logge seg inn og legge til dokumenter osv? Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Ja, det er egentlig litt vesentlig. Hvis du har tenkt å kode en side for hånd som ligner på Catch-Gamer må du lære deg HTML, PHP, CSS, JAVA... Anbefaler at du skaffer deg en Website Mentor hvis du er "fersk" på dette. Men skal det være sånn at folk kan logge inn osv. vil jeg anbefale den ovenfor. (Det forutsetter at serveren har PHP støtte) Lenke til kommentar
Decline Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Nå sa han vel 'design', så da tenker jeg du mener det grafiske? Les og lær (og prøv) om fargebruk, typografi, hvordan ting skal stå i forhold til hverandre, brukervennlighet, grafikk (photoshop). Og se og lær fra andre sider, som denne. Trikset er å sette det sammen på rett måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå