Gå til innhold

Project: Black and Silent Update 20.01

Anbefalte innlegg

Jeg kommer med en liten tekst update nå jeg, har funnet ut at hvis jeg skal ha en sjangs til og bli ferdig med kabinettet, må jeg droppe det å ta bilder... Men jeg skal poste slutt resultatet og litt mer :thumbup:

Beklager at jeg ikke kan holde opp med det en Worklog skal være... (full av bilder :D)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Da har jeg endelig bestemt meg for å starte opp med Worklogen igjen :) Jeg gjør dette fordi det er nå det "artige" begynner, dvs finpussing, tilpassing av deler, vifter og annet stash ;)

Skal bestille dette:

Kan forøvrig poste lista over det jeg skal ha fra Clasern:

49-407-5 SLANGE PVC 4MM X 5M (bruke til "spacere" se Porstas post tidligere)

49-21-10 HØYTTALERKABEL 2X1,5 SORT 25M (skal forlenge en god del kabler)

36-1346 KABELKANAL 16X10MM (til å gjemme kablene)

34-4252 KROMGLANS, AUTOSOL 100G (Chrome mutterne/PSUen?)

25-394 UTTAK F/INNBYGGING(må ha mobillader/FM Sender til iPoden :tease:)

22-3118 STRØMBRYTER 4X (til viftekontroll)

21-1410-2 LØFTEHENGSEL VENSTRE 2/PK (sier seg selv :roll:)

11-2829-19 TRESKRUE 4,0X50MM FZB 42/PK (gått tom)

11-1129-438 KAROSSERISKIVE 4,3X8MM -RF/SF-  (skiver til vifter/hdder)

11-508-3 LÅSEMUTTER M3 25/PK (til utsiden på kabinettet (vifter))

11-992-3 GJENGET STANG M3 (de hadde ikke lange nok skruer i M3 så det ble denne og litt vinkelsliper :dremel:

11-514-3 INNSLAGSMUTTER M3 (til feste av HK og PSU)

Fra Biltema skal jeg ha:

- 36-341 Frostspray (Spraye plexiglasset)

- 28-139 Tekstmarkeringpenner (UV) (Vil ha litt andre farger enn hvit og blå :roll:)

- 36-2405 Silikon transparent (feste plexiglasset)

- 86-130 2X Skåte, krom (holde døra igjen)

- 36-9214 Lyddempingsplate [10 mm] (skulle egentlig ha 3mm gummiplate, men dette skal duge)

Fra Microplex har jeg bestilt og fått:

2x Bryter, 12V, 16A, Ø8 hull, "Pushbutton" (trudde det var en impuls bryter :blush:

Casebadge, Aluminium, "nVidia"

UV Penn

LCD Display 20x4, blå

Sunbeam Kald Katode, 10cm, Blå

Sunbeam Kald Katode, 30cm, Blå

Sunbeam Kald Katode Basic Kit (fant ut at jeg hadde et fra før av etter jeg hadde bestilt :blush:

Sunbeam Kald Katode Sound Control

2x Primecooler vifte, 121m³/time, 30 dB(A) (skal ha viftekontroll)

MIST vifte, 16.5 dB(A), Klar plast

2x Filter m/monteringsramme, 120mm

Ved en åpning av en worklog hører det med med noen spørsmål vettu, her er mine:

Jaja håper dette er godkjent som re-åpning av Worklog? :tease:

Zappza

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Så jo ut som en bra liste det der ;)

Så har du fått til lcd displayet ditt? :hmm: Jeg fikk til mitt i går :D

Du tror ikke du kunne tatt bilder av primecoolervifte? er ikke helt sikker på hvordan de ser ut i real life.

Hvilken viftestyring blir det? Hjemmesnakkra eller en ferdiglaget?

Lenke til kommentar

Blir en hjemmesnekra viftekontroll vettu, kommer kanskje til og ta inn maten til en Rheobus for så og lage dekselet i x-finer og chrome knappene.

LCD Displayet fikk jeg til med en gang :tease:

Joda, kan ta bilde jeg ^^ Kan skaffe deg et low-res nå og et orntlig i morgen? Forresten, Microplex lyger om støyen til vifta, den er nesten like stille som MIST vifta mi (PCV= 30db MIST=18,5db).

Lenke til kommentar

Høres flott ut. joda low-res bilder nå og high-res bilder i morra er greit ;)

Bra at den ikke støyer sånn da ;)

Joda, jeg plagdes egentlig bare med å finne programvare til displayet mitt :tease: fikk det foresten i går da :p

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Update!

Da er det tid for min første update etter gjenåpningen! Kommer bare til og bli bilder av kabinettet ingen tekst, vil bare vise hvor langt jeg har kommet.

ENJOY :w00t:

Klikka_bZerk: Glemte og ta med vifta på skolen så det ble ikke noe high-res på deg :(

DSCN731.th.jpg DSCN735.th.jpg DSCN734.th.jpg DSCN0735.th.jpg DSCN0736.th.jpg DSCN732.th.jpg DSCN0733.th.jpg DSCN0737.th.jpg

Lenke til kommentar

Hvordan skal det bli?

Hei igjen, nå skal jeg briefe litt med mine SketchUp skillz atter en gang :whistle:

Her er altså byggeplanene mine.

Hva jeg har gjort:

Bygget grunnkonstruksjonen

Freset ned til plexi

Ordnet tilkoblingspanelet og PCI slottene

Skjært ut alle hull

Hva jeg har igjen:

Fintilpasse alle hullene

Sage floppy hullet større, siden dette skal brukes til LCD istedet for floppy

Lage spacere til hovedkortet

Montere HW og vifter + lys

Sparkle

Male/lakke (fikk et flott tips hos "das allmighty" vaktmester, om at jeg kunne beise det for og få en flott trefinish. Tenkte jeg skulle prøve dette på en liten bit for å se hvordan det blir)

SketchUP tegninger (nøyaktige mål):

HDDholder_Zappza2.th.jpg HDDholder_Zappza.th.jpg chassivenstre2.th.jpg chassivenstre.th.jpg chassitopp.th.jpg chassiprofil.th.jpg chassihdd.th.jpg chassifront.th.jpg chassibak.th.jpg

Lenke til kommentar

Kan jo laste opp Sketchupen, og gjør det nå, men det er vel egentlig best med bilder også? Er jo ikke alle som har Sketchup ;)

Edit: Skal legge link til Sketchup fila straks (ISDN rokker :dontgetit:)

Klikka: Spolere? Mener du PCI festene? De man fester kort og sånt i?

Takk for rosen :blush:

En ting jeg ikke nevnte var vel at jeg skal ha kabelganger? Disse skal jeg spraylakke i UV Rosa eller farge med tusj :hrm: Skal bli fint uten kabler ^^ Skal forresten også sleeve PSUene mine da dette ikke er gjort enda :blush:

Link til Sketchup fila finner du her

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da er det innkjøps tid igjen, og jeg trenger litt hjelp.

Skal som sagt lage min egen vifte kontroll og skal nå få kjøpt inn brytere til den, har tenkt på disse vippebryterne men lurer på hvordan man kobler til sånne trepins brytere? Vet hvordan det er med to pins, da tar du bare og kobler bryteren på ene ledningen, men hvordan blir det her? Må ha svar litt fort siden bror min skal kjøpe inn greier fra Biltema (noe det ikke er oppi nord :realmad:) og han måtte ha svar innen i morgen kveld.

Trenger også en ide til på knapp til PCen, hadde vært fett med bulginbrytere men det blir for mye med 150kr porto pga de. Har også tenkt på en slags patent der man vrir om en nøkkel som så spretter tilbake etter man har vridd den rundt (ala biltenning).

Help needed :wallbash:

Lenke til kommentar

I dag har jeg laget CD/DVD holder :w00t: Skal fortsette på mandag med HDD/FDD holder.

Har forresten endelig fått plexi grillene jeg bestilte fra USA :dribble: Hvis noen er interessert i bilder finner du de her. Jeg har BF2, Halo 2 og Tribal Black grillene. De ser sykt fete ut :dribble:

Ellers har jeg tilpasset DVD/Floppy Hullene nøyaktig sånn at de passer helt perfekt.

Sitter for øyeblikket å tenker på om jeg skal stealthe Rheobusen min, eller om jeg skal lage vifte styring selv... Hva synes dere? Hvis jeg skal lage den selv blir det med 2/4 "flippe" brytere som skal ha spenningene 3v/5v/7v/12v. Hvis det bare blir 2 blir det 5v og 12v

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...