Gå til innhold

Project: Black and Silent Update 20.01

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det tid for en liten update!

I dag målte jeg opp alle måla som er: H: 60cm B: 25cm L: 50cm. Gidda ikke ta bilde siden det sikkert ikke er no intressant og se når jeg måler plank :p Om regnet til presise mål blir det:

Sider: 50x60cm

Topp: 21.4x50cm

Bak: 56.4x21.4cm

Front: 21.4x60cm

Bunn: 21.4x48.2cm

Uansett, matrialet jeg bygger i er 18mm!! Hobbyplank, Lærern må tro jeg er verdens mester i vektløfting eller noe :p Satt og regna på det på bussen hjem, kom fram til at det kommer til og veie ca like mye som et Gammelt Chieftek Full Tower! dvs rundt 20-25kg med innmat... Der for den LAN pcen :realmad:

Skal fortsette neste uke da skal jeg få tatt noen bilder, skal sage ut og kanskje begynne og prøve og lage bue i front.

Hvordan får man flyttet en tråd til Worklog Forumet? Har sendt PM til mod men ikke svar på en uke :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update!

Da har jeg begynt for "real" saget ut delene i dag ble ganske fornøyd egentlig var litt uheldig jeg har en karaktersnylter som hjelper meg lage men han var på fotball kamp i Tromsø i går (TIL 1 ROMA 2 :thumbup: ) så han kunne ikke hjelpe og holde når jeg skulle sage. Så det ble noen mm skjevt men det gjør vel ikke noe :hmm: Brukte mesteparten av tiden til og hjelpe det motsatte kjønn og skjære ut det de skulle ha, siden det bare var en stikksag og hvem vet kanskje det lønner seg :innocent: ?

Endelig bilder!

dscn06993df.th.jpg

Noen bilder av utskjæringene

dscn06984we.th.jpg

dscn06973nu.th.jpg

dscn06964dt.th.jpg

dscn06951vq.th.jpg

dscn06940hq.th.jpg

Noen bilder når jeg sager ut

dscn06927ck.th.jpg

dscn06906ou.th.jpg

Det var alt jeg hadde! Bedre enn ingenting :tease:

Kommer bilder av hele greia test fitta når man får til bluetoothen

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
Uansett, matrialet jeg bygger i er 18mm!! Hobbyplank

4967012[/snapback]

Hehe, du blir hvertfall ikke å ha behov for støydempings-matter i dette kabinettet :roll: Gleder meg til å se litt resultater, og forsåvidt "døren" til kabinettet også... tror det kan være litt sånn... uhm... sånn dør som er på slott, svææær tung sak... sånn følelse over åpnings mekanismen til kabinettet ditt når du er ferdig med tanke på at veggene er på (nesten) 2 cm ;) blir jo litt spennende :roll:

Uansett, lykke til videre, burde hvertfall bli en solid sak du ender opp med ;) tror det blir bra jeg

Lenke til kommentar

Tid for update!

Da har jeg hatt kunst igjen og har jobba mer med kabinettet mitt!

I dag har jeg pussa, og satt sammen alt for og for og ta en liten testfit og fant fort ut at det kommer til og veie noe inni helvete (unnskyld språket), jeg prater allerede om en kasse oppi mot 10/15kg uten noe som helst inni :ermm: . Det er vel litt for mye eller hva? Har endra litt på planene skal ikke ha bue av tre i front alika vel, skal bøye en plexi bit, matte og gravere inn, "Black & Silent" hva syns dere om den idèen?

skolechassifrontny7ml.th.jpg Bildet er grønt så dere skal se bedre Ellers har jeg målt og saget ut vifte hullene, jeg vant 2x 80mm og 2x 90mm vifter fra TT på et lan jeg var på så jeg kommer til og bruke disse i toppen og kanskje bak. Ellers har jeg skaffa meg et bZerk LCD Display :w00t: Fikk det hos en kompis pga bakgrunns lyset er ødelagt eller at skillza til faren (som kobla det sammen), suger :p Hvis bakgrunns lyset er ødelagt skal jeg sette noen leds bak så jeg fikser det.

Noen spørsmål:

- Hvilke leds burde jeg bruke (displayet har farger så det blir vel kanskje hvite?)

- Hvordan skal jeg feste plexien?

- Hvordan skal jeg gravere inn "Black & Silent" på plexien (har ikke dremel)

- Hvordan skal jeg får tilgang til HW? Plexi med skruer, noe ala Snekker'n sitt :love:

- Hvordan skal jeg overtale lærern min til og kjøpe lys, vifter og viftegriller :hmm:

- Hvordan skal jeg mekke HDD oppheng? Vurderer patentbånd med gummiringer men det ser vel ikke så fint ut vel?

Bilder kommer forhåpentlig vis senere hvis jeg bare klarer og få det kvinnfolket jeg lånte mobil hos til å gidde og installere Blåtann så jeg får bildene :realmad:

Har forandret på sketchupen : SketchUp modell

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

De skal vist nok kjøpe plexi (skulle bare mangle :wee: ) Skal se om jeg klarer og overtale/lure lærern til og kjøpe noe stash :whistle:

Hva syns dere ellers? Om tegninger osv?

Edit: btw, noen ideer om det lcd displayet?

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
Dette ser lovende ut. Holder på med akkurat det samme selv i Kunst og Håndverk, men jeg lager det i 6mm X-finer. Lykke til videre og stå på!

(Synd at ikke den norske skolen har flere kunst timer)

5073573[/snapback]

er SÅÅ enig!! Kunne hat to timer til i uka syns jeg... Rekker jo ingenting på to timer...

Lenke til kommentar
  Postet i dag, 00:21

Kan vel ikke si annet enn at jeg vurderer nesten og bli igjen bare for og få gjøre det ferdig! Er jeg gal eller?

Neida! Du er ikke gal. Var med vaktmesteren på fridagen min jeg, for å fikse litt småting. :blush:

Men, det er meg og da.

EDIT: ett ord for lite...

Endret av Trussl
Lenke til kommentar
Jeg må bare si at jeg beklager VELDIG at jeg ikke har fått lagt ut bilder enda... Har som sagt tekniske problemer med kabler til digital kameraet, og feil med bluetoothen på en bærbar... SORRY!!

5087935[/snapback]

Hva med å kjøpe/låne en minnekortleser koster 100 kr for en 3.25 minnekortleser på www.shg.no :thumbup: har en selv som jeg er veldig fornøyd med :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...