Zappza Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Hei! Jeg og skal lage meg et kabinett i Kunst og Håndtverk og har mekka sammen noen tegninger i sketchup (Ønsker kommentarer på disse), og kommer til og begynne neste fredag. Jeg har bestemt meg for at siden det skal bygges i 18mm hobbyplank så kommer det garantert til og bli stille. Men, siden det skal bygges i 18mm blir det jo faen så tungt!, prøvde og løfte på det uten noen deler inni, minst 15kg. Så jeg kommer til og måtte ha hjul under. Grunnen til at jeg poster så tidlig er at jeg og kunstlærern ikke blir enig om hvilken tretype jeg skal bygge i, jeg vil ha 6mm X-finèr mens hun vil ha 14mm Hobbyplank . Jeg mener dette blir alt for tykt i og med at det skal bli et stort og ikke alt for tungt kabinett. Så hva mener dere? X finer eller hobby plank? Skjønner ikke logikken hennes uansett, jeg og tre andre skal bygge kabinett men jentene får ikke bygge do rull holder en gang Uansett her er bildene: Håper på positive responser Update 21.10 med bilder Update 28.10 Endret 19. januar 2006 av Zappza Lenke til kommentar
sigen Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Ser ut som om du har greie tegninger, men de var litt rotete synes jeg. Ang. spørsmålet om tretype ville jeg nok gått for kryssfinèr i dette tilfellet, hvis ikke blir det jo fryktelig tungt. Mulig det ikke blir like lydtett og "solid" som 14mm hobbyplate, men hvis du lager skikkelig ramme, og muligens bruker dobble vegger, så skulle ikke det være noe som helst problem Hva er den figuren på siden? Skal det være papirtrykk eller noe sånn? Lykke til med både bygging og overtalelse av læreren Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Håper og få til papirtrykk ja, men vet ikke hvordan jeg skal få det fra PCen til papiret i rimelig størrelse... Den er forresten henta fra anime serien Trigun. Skal feste HDDene med patentbånd med gummi isolasjon i festene, og HDD brett skal jeg enten skjære ut fra et gammelt kabbis eller bestille et Lian Li brett. Takk for responsen Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Da har jeg klart og overtale kunstlærern til og la meg bygge i 6mm x finer Kommer til og begynne og skjære ut og kanskje bygge neste onsdag... Er bare ikke helt sikkert på om jeg får nok tid, satt på fergen på vei hjem fra byen og kjeda meg så jeg sjekka kalendern og fant ut at vi bare har 18 kunst timer fram til hjul... Blir nok mye hjemme arbeid ja Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) Jeg har laget http://gjerrestad.no/modules.php?op=modloa...order=0&thold=0 Om det kan inspirere... jeg brukte 6-8 meter med eikelister. Vekta er fortsatt høy... og volumet kan nok reduseres litt enda.. derimot er nok tilgjengeligheten bortimot maksimal. Har nå byttet radiator til evo360... med 3stk papst 120mm@1000rpm... Legg spesielt merke til hvordan HK er montert "inni" kabinettet, det er en god greie. Endret 30. september 2005 av Troxx Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Gleder meg til worklogen kommer opp Zappza! Stå på Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Blir det ikke veldig vanskelig for eks. å skru i skruer i 6-8 mm tykke plater? Bare lurer... Lenke til kommentar
sigen Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Blir det ikke veldig vanskelig for eks. å skru i skruer i 6-8 mm tykke plater? Bare lurer... Hvis det er HDD-skruer du tenker på, så skal sikkert ikke de skrus inn i selve kabinettet, men i en egen HDD-ramme som lages av noe annet Eller tar jeg feil nå? I så fall må det nye skruer til, originalt er de jo ikke mer enn ca. 8mm når en regner med hele skruen Endret 1. oktober 2005 av sigen Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Skal ha ramme inni. Riktig nok ikke så mye som Traxx hadde men men Kommer nok stort sett og bare lage en helt enkel ramme med noen støtteordninger. Til Hardiskene kommer jeg nok kanskje til og bruke patentbånd med gummiringer på HDDene og der jeg festerbåndene Takk for svarene! Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg og har tenkt å lage til en ramme inni.. Men ikke i hele kabinettet da. Bare så jeg kan feste haddiskene i strikk, ringer, og en eller anna måte å feste PSU på. Hvordan skal du feste hovedkortet? Lurer på det selv... Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Kommer nok enten til og kjøpe meg et Lian Li Brett fra microplex, skjære et ut fra ett gammelt kabinett eller lage noe ala http://home.no.net/porsta/Worklogok/update4/Stor3.jpg dette, Låner ideen din jeg Porsta Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Hehe, seff.. Det er jo vitsen Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Er det lim du har brukt for å feste det i treet Porsta? Smart! Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Lim..? Hvis det er HK festingen du tenker på så brukte jeg bare islagsmutter + skruer + gummislange(som spacer) = HKfeste Jeg har ikke brukt noe lim for å feste HK feste hvis det var det du tenkte på Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Å..Såg du som du hadde limt skruen fast med det som var gummislangen på bildet Har du en skrue på utsiden av kabinettet du da eller? Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Nei, det er en islagsmutter. Hvis du ser linken i signaturen min så skal det nok stå et sted Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Hm..Hvordan fungerer den? Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Først borrer man et hull, så banker man denne inn. Den har gjenger. Islagsmutter Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Prata litt med kunst lærern i dag og, kom fram til at det blir hobbyplank. Riktignok ikke 14mm, blir vel heller rundt 8mm kanskje 10mm. Blir dette grunnet at vi prata med en snekker/vaktmesteren og han ville heller bygget det i plank. Blir nok ikke så veldig tungt sa han. For tro han på det da. Håper også og slippe og bygge ramme da i og med at jeg kan skru rett inn i platene. Det blir jo mye enklere og bygge i hobbyplank da og forhåpentlig mer stille (er ekstremt nøye på lyden sitter og irriterer driten av meg pga en PSU vifte på 18db ) Har tenkt litt på hvordan jeg skal fjerne skrue merkene og kom fram til dette: - Skru inn - Sparkle - Pusse ned - Ta på et/to lag med grunning - Spraylakke det i svart? Metallic? Hvilken farge jeg skal bruke har jeg ikke bestemt meg for enda de jeg tenker på er: Metallic: Metall, Grafittgrå, Blå og grønn. Hobbylakk: Mattsvart, Svart, Blå, Mørkeblå, (Svart Metallic, Sølv Metallic, Blå Metallic, Grønn Metallic, regner med det er det samme som de over) Hammerlakk, sølv, Hammerlakk, svart, Hammerlakk, blå, Hvit, matt, Ildrød, Sølvgrå) Kommer for så vidt også og bestille primer, som er grunning til lakken hvis det er nødvendig. Alt blir bestilt fra Biltema Det var alt ble vel litt mye men pytt pytt Edit: Kommer ikke til og ha håndtaket som vist på bilde, blir mer noe ala mr1989 sin verisjon... dvs, en fint bøyd planke. Endret 3. oktober 2005 av Zappza Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå