Sandvikar Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hei Her et tråløst netverk hjemme. Men desverre er rekevidden svært dårlig. Routeren er en Philips SNB6500 Router. Har en bærbar pc med et philops tådløstnetverkskort (innstikskort). (Router og kort er er kjøpt samtidig). Rekkeviden skulle være "svært god". Men allerede etter 10m innendørs mister jeg signalene. (samme etasje) Jeg prøvde så å nå naboen sit tråløse nettverk. Det var ingen problem (avstand 40m - 50m). Med andre ord det må være noe galt med signalstyrken fra routeren. Så mitt spørsål er: Er det en enkel måte å forsterke signalene på? (Uten om å kjøpe ny router) Må helst være no som er råd å få til for en som ikkje er "ekspert". Setter stor pris på alle svar. På forhond takk Eller kansje jeg burde kjøpe ny router. I såfall, noen som har et godt forslag til en rimelig penge? Lenke til kommentar
johanj Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Bare det og flytte en router noen få centimeter, eller endre antenne rettning kan hjelpe mye! Jeg flyttede min Router, 50cm og fikk mye bedre signal.. Har også oplevet at flytte en router på den andre siden av en liten bod, 1 meter, da begynnte alt å funkere bedre... Men der finnes forsterkere og noen routere så kan men velge forskjellige land... da kan signal styrken gå opp... eller at der finnes alternativt firmware.... Der er sikkert andre her som har bedre svar... Lykke til! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Det første du bør prøve er å forandre båndet som signalet sendes på, altså frekvensområdet. Dette kan gi veldig store utslag. -Stigma Lenke til kommentar
Sandvikar Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Takk for svar Har prøvd å flytte routeren i alle retninger uten noe særlig resultat. Prøvde også å bytte frekvensområde, men det også med bare små forbedringer. (Har ikke prøvd alle) Noen andre forslag?? Setter stor pris på all hjelp Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Du kan bygge deg en antenne. De er ofte litt mer retnings bestemte. Men de kan øke signalet betraktelig. Har ikke noen oppskrift på en antenne her og nå. Men er vel bare å søke på "wlan antenna" på google. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Da har du to muligheter. Bygge/kjuøpe en antenne, eller kjøpe en repeater dersom du tror at det er signalstyrken som er hovedproblemet. Da er det også til dels mulig å sende signaler rundt store hindringer som betongvegger osv. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå