Gå til innhold

CPU-pinner knekt, hva gjør jeg nå?

tommern7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett noen CPU'er med bøyde ben og der skal AMD ha stjerne i margen for at de tåler å bøyes litt uten å knekke. Mulig noen andre har andre erfaringer men jeg mener iallfall at AMD har mykere pinner som lettere bøyes og dermed lettere kan rettes ut, mens Intel har noe stivere pinner som ikke bøyes så lett men stivere er også det samme som sprøere og dermed lettere å knekke.

Men du har liksom ikke noe valg, du må bare prøve å rette dem ut så får resultatet bli som det blir :)

Lenke til kommentar

Dersom pinnen skulle knekke, kan du først og fremst bare prøve prosessoren for å se om den fungerer; det er ikke sikkert du trenger akkurat de pinnene. Eller så kan du prøve med en avknekt nål som du putter ned i det tilsvarende hullet på sokkelen på hovedkortet. En god del personer har hatt hell med denne måten ved kjedelige uhell som ditt.

Lenke til kommentar
syns det er kjempe fint det å utnytte nettbutikker for hvis de har fått en ting tilbake så får vel de disse på garanti fra produsent så alt i alt er det vel ingen som taper på det er det??

Returvarer er en av nettbutikkenes største utgiftspost. Og husk, det er de mest populære nettbutikkene som sliter mest med dette problemet.

Lenke til kommentar
Har sett noen CPU'er med bøyde ben og der skal AMD ha stjerne i margen for at de tåler å bøyes litt uten å knekke. Mulig noen andre har andre erfaringer men jeg mener iallfall at AMD har mykere pinner som lettere bøyes og dermed lettere kan rettes ut, mens Intel har noe stivere pinner som ikke bøyes så lett men stivere er også det samme som sprøere og dermed lettere å knekke.

Er ikke helt enig der. Har bygd en masse Intel baserte maskiner og faktisk fått noen med ferdig bøyde pinner og aldrig opplevd att dem knekker når du retter dem. Bare vær litt forsiktig når du retter dem.

Lenke til kommentar
spør om å få bytta den du

Beklager uttalelsen. Men blir forbannet når folk oppfordrer andre til å utnytte nettbutikkene. :mad:

Det han sier er vel at han skal spørre om å få bytte den på grunn av at han kom i skade for å bøye pinnen, ikke å prøve seg på å reklamere uten å ta ansvar selv?

-KJ

Lenke til kommentar
man kan ikke reklamere hvis det ikke er noe feil med varen. jeg liker å utnytte netbutikkene jeg, det blir mye bedre for meg da :) slipper å tenke på å ha noe ødelagt osv, dette gjør meg i tillegg til bedre kunde hos netbutikken, ettersom jeg kan utnytte dem, kjøper jeg mer av dem

helt enig :thumbup:

Lenke til kommentar

Når du sier at du liker å utnytte webshoppene, hva mener du da. Hvis et produkt har feil/mangler når det kommer deg i hende så er det det jeg mener med å utnytte. Men derimot hvis en har ødelagt noe selv og legger skylda på webshoppen, da er det utnytting. Og tro meg, du blir ikke bedre kunde av dette.

Lenke til kommentar
heh, jeg gjør begge deler, har jeg klart å ødelegge noe selv, med en liten feil, så sier jeg at det var sånn når jeg åpna pakka, og får retur på den, da blir jeg glad igjen, og dette er utnytting

Og dette er du stolt av? :roll:

Tvers gjennom en uærlig sjel du. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Men derimot hvis en har ødelagt noe selv og legger skylda på webshoppen, da er det utnytting.

Kalles også bedrageri.

Noe som i neste omgang er med på å gjøre varene dyrere siden enten nettshopen eller produsenten må legge på prisene for å dekke inn "feilvarer".

Det jeg kom for å si var at ulovligheter eller oppfordring til slikt ikke hører hjemme på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...