tommern7 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Har en AMD atlhon 64 3500+, PC`n er ikke satt opp enda. men brikka ble sittende fast i kjøleren etter at jeg hadde tatt på kjølepsta og nå er 2-3 pinne rpå brikken bøyde. kan det ha noe og si? takker for alle svar=) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Så lenge pinnene blir rettet ut og det er kontakt så vil nok prosessoren fungére. Lenke til kommentar
tommern7 Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 ja men vis jeg retter ut pinenne igjen er det veldig stor sjangs for at de knekker helt. det gjorde det på dan gamle hardisken min? Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Har sett noen CPU'er med bøyde ben og der skal AMD ha stjerne i margen for at de tåler å bøyes litt uten å knekke. Mulig noen andre har andre erfaringer men jeg mener iallfall at AMD har mykere pinner som lettere bøyes og dermed lettere kan rettes ut, mens Intel har noe stivere pinner som ikke bøyes så lett men stivere er også det samme som sprøere og dermed lettere å knekke. Men du har liksom ikke noe valg, du må bare prøve å rette dem ut så får resultatet bli som det blir Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Dersom pinnen skulle knekke, kan du først og fremst bare prøve prosessoren for å se om den fungerer; det er ikke sikkert du trenger akkurat de pinnene. Eller så kan du prøve med en avknekt nål som du putter ned i det tilsvarende hullet på sokkelen på hovedkortet. En god del personer har hatt hell med denne måten ved kjedelige uhell som ditt. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 spør om å få bytta den du Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) spør om å få bytta den du Beklager uttalelsen. Men blir forbannet når folk oppfordrer andre til å utnytte nettbutikkene. Endret 27. september 2005 av 8-Ball Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Beklager uttalelsen. Men blir forbannet når folk oppfordrer andre til å utnytte nettbutikkene. Skjønner deg godt men nå har vi hvertfall et grunnlag for og debatere denne moralen. Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 syns det er kjempe fint det å utnytte nettbutikker for hvis de har fått en ting tilbake så får vel de disse på garanti fra produsent så alt i alt er det vel ingen som taper på det er det?? Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 syns det er kjempe fint det å utnytte nettbutikker for hvis de har fått en ting tilbake så får vel de disse på garanti fra produsent så alt i alt er det vel ingen som taper på det er det?? Returvarer er en av nettbutikkenes største utgiftspost. Og husk, det er de mest populære nettbutikkene som sliter mest med dette problemet. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Har sett noen CPU'er med bøyde ben og der skal AMD ha stjerne i margen for at de tåler å bøyes litt uten å knekke. Mulig noen andre har andre erfaringer men jeg mener iallfall at AMD har mykere pinner som lettere bøyes og dermed lettere kan rettes ut, mens Intel har noe stivere pinner som ikke bøyes så lett men stivere er også det samme som sprøere og dermed lettere å knekke. Er ikke helt enig der. Har bygd en masse Intel baserte maskiner og faktisk fått noen med ferdig bøyde pinner og aldrig opplevd att dem knekker når du retter dem. Bare vær litt forsiktig når du retter dem. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 spør om å få bytta den du Beklager uttalelsen. Men blir forbannet når folk oppfordrer andre til å utnytte nettbutikkene. Det han sier er vel at han skal spørre om å få bytte den på grunn av at han kom i skade for å bøye pinnen, ikke å prøve seg på å reklamere uten å ta ansvar selv? -KJ Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 man kan ikke reklamere hvis det ikke er noe feil med varen. jeg liker å utnytte netbutikkene jeg, det blir mye bedre for meg da slipper å tenke på å ha noe ødelagt osv, dette gjør meg i tillegg til bedre kunde hos netbutikken, ettersom jeg kan utnytte dem, kjøper jeg mer av dem Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 man kan ikke reklamere hvis det ikke er noe feil med varen. jeg liker å utnytte netbutikkene jeg, det blir mye bedre for meg da slipper å tenke på å ha noe ødelagt osv, dette gjør meg i tillegg til bedre kunde hos netbutikken, ettersom jeg kan utnytte dem, kjøper jeg mer av dem helt enig Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Når du sier at du liker å utnytte webshoppene, hva mener du da. Hvis et produkt har feil/mangler når det kommer deg i hende så er det det jeg mener med å utnytte. Men derimot hvis en har ødelagt noe selv og legger skylda på webshoppen, da er det utnytting. Og tro meg, du blir ikke bedre kunde av dette. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 heh, jeg gjør begge deler, har jeg klart å ødelegge noe selv, med en liten feil, så sier jeg at det var sånn når jeg åpna pakka, og får retur på den, da blir jeg glad igjen, og dette er utnytting Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 heh, jeg gjør begge deler, har jeg klart å ødelegge noe selv, med en liten feil, så sier jeg at det var sånn når jeg åpna pakka, og får retur på den, da blir jeg glad igjen, og dette er utnytting Og dette er du stolt av? Tvers gjennom en uærlig sjel du. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 jeg er ikke stolt av det nei, uærlig kan jeg være til tider, men ikke tvers igjennom, følelsmessig tilknytning til netshops har jeg heller ikke, som da heller ikke gir meg et problem med å utnytte dem, det straffer seg aldri, enten går det eller så går det ikke Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Men derimot hvis en har ødelagt noe selv og legger skylda på webshoppen, da er det utnytting. Kalles også bedrageri. Noe som i neste omgang er med på å gjøre varene dyrere siden enten nettshopen eller produsenten må legge på prisene for å dekke inn "feilvarer". Det jeg kom for å si var at ulovligheter eller oppfordring til slikt ikke hører hjemme på forumet. Lenke til kommentar
-=Kasper=- Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Jeg pleier ofte å knekke pinner for å reklamere på den etterpå. Synes det fungerer bra :!: ..... Det var en fleip for de som ike tok den. Endret 28. september 2005 av -=Kasper=- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå