Gå til innhold

Trene bort fett, hva er mest effektivt?

Breivik.

Anbefalte innlegg

På en diett kan man begrense muskeltapet med 3 gram protein pr kg kroppsvekt sammen med vekttrening uten alt for stor progresjon.

I få tilfeller vil man kunne bygge noen gram men det normalet er å miste noen gram masse.

ideal er bare fett og 0 masse og den beste måten å gjøre det på er å ikke kutte så mye på maten, men heller øke forbrenningstreningen.

20 gram protein og en gåtur før frokost eller rett før du spiser er det beste. Etter man har spist vil man forbrenne de nye karbohydratene isteden for fett. Husk at diettene går over 4 måltid -maks 5 + proteindrinkene. Dette kommer av at hver eneste gang du putter karbohydrat i din munn bråstopper forbrenningen av fett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frista å begynne å trene bort litt fett nå..

Vurdere å gå til innkjøp av en ergometersykkel nå men åssen er disse? Er det bra trening til å fjerne litt fett? Hvor ofte burde jeg bruke den? Og når om dagen? Og hvor lenge hver dag?

Hjelpes masse dumme spørsmål men trening er absolut ikke min beste side ;)

Lenke til kommentar
Frista å begynne å trene bort litt fett nå..

Vurdere å gå til innkjøp av en ergometersykkel nå men åssen er disse? Er det bra trening til å fjerne litt fett? Hvor ofte burde jeg bruke den? Og når om dagen? Og hvor lenge hver dag?

Hjelpes masse dumme spørsmål men trening er absolut ikke min beste side ;)

5029038[/snapback]

Bruk den før måltidene, spesielt før frokost. Sykling er god trening for å få bort fett, bare se på syklistene i tour de france... Skal du brenne, må du vel holde på lengst mulig.

Lenke til kommentar

:yes:

Det allerbeste er å få i deg noen gram (20) protein før syklingen pga du vil begrense muskeltapet.

Men husk at det hjelper ikke mye om du ikke ellers går på en bra diett.

Det letteste man kan gjøre er å spise 4-5 måltider pr dag det kcal innholdet er ca 28kcal pr kg kropsvekt.

Du kan jo lese mere her. Kostholdsoppsett i teori og praksis

Jeg følger dette sammen med flere som stiller i NM og akkuratt nå går jeg ned 0,6% fett i uka og vekten er stabil , dvs 0 muskeltap. Heller noen gram muskelbygging.

Kunne ha gått fortere men da vil forbrenningen bestå av 50% og 50% muskler.

Endret av War
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er vel en kjensgjerning av skal man gå ned i vekt må man trene lengre økter.

Mener også å huske at fettforbrenningen starter etter 1 time i aktivitet, så økter under 1 time gir deg lite tilbake.

Mel deg også inn i vektklubben.no så du ikke spiser inn det du mister...

@ Kengdal :

Vil gjerne se noen bevis hvis du kan komme over det.

Bevis noe selv! Eller begge bør vise til bevis, men i stedet for å kreve bevis, vis heller et eget bevis som motargument så har du noe å slå i bordet med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...