Breivik. Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hei. Skal trene bort litt fett, så lurer på hva som er mest effektivt? Intervalltrening, jogging, styrke, eller noen andre? Takker for alle svar. Mvh Jan Erik Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Det som er mest effektivt er å trene lett på morgnene FØR du spiser. Gå i rask gange 30-60 min, er helt supert. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jogging og sit-ups er vell er must også..? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jogging er ikke best om morgenen, da er helt klart rask gange. Men hva er målet ditt, har du noen muskler du vil ta vare på? Eller så er det jo ganske enkelt : bruk mer kalorier en det du stapper i deg, så vil du forbrenne fett. Lange løpe\joggeturer er å anbefalle på, da gjerne 30 - 60 min. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 En kamerat av meg trente vekk ca 15 kg fett ved å sykle interval på ergometersykkel + trene styrke et par dager i uka. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 En kamerat av meg trente vekk ca 15 kg fett ved å sykle interval på ergometersykkel + trene styrke et par dager i uka. over hvor lang tid ? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg har trent bort 12 kilo fett med jogging og riktig kosthold. Hovedsaklig over 3/4 månder + noen kilo til i etter tid. Veide 87 på det meste for ca 1,5 års siden. I sommer hadde jeg en vekt på 70 med mye mer muskelmasse, men nå på 73 for jeg driver og bulker litt Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 En kamerat av meg trente vekk ca 15 kg fett ved å sykle interval på ergometersykkel + trene styrke et par dager i uka. over hvor lang tid ? Er vel snakk om en vinter, dvs 4-5 måneder. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Sykling, svømming og rolig, men lang jogg er aktiviteter som forbrenner fett veldig effektivt. Eller triathlon hvis du er tøff. Bare sørg for at det blir god lengde turene slik at forbrenningen kommer skikkelig i gang. Endret 27. september 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Bøtta Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Svømming er veldig bra har jeg hørt. Roing er åsså noe. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Ta en kopp kaffe med en gang du står opp om morgenen, kaffen øker ytelsen din med 11,2% og gjør deg oppkvikket og våken. Ta så en rask gange 30-40minutter før du spiser. Lykke til Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Ta en kopp kaffe med en gang du står opp om morgenen, kaffen øker ytelsen din med 11,2% og gjør deg oppkvikket og våken. Ta så en rask gange 30-40minutter før du spiser. Lykke til skal innrømme at jeg ikke har peiling og derfor ikke burde uttale meg, men wh1te har sagt noe om at kaffe øker (senker) insulinnivåene som ikke er gunstig, alstå går vinningen opp i spinningen når det gjelder kaffe. men kaffe er godt da! (java espressobar @St.Hanshaugen ) Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Det viktigste er at du finner noe du liker å drive med. hvis ikke blir det fryktelig lett å "droppe treninga, bare i dag" da går vinninga opp i spinninga. jeg begynte med friidrett, slegge og kule. artige greier, gikk ned et par kilo, fra 130 til 125.. men derimot har jeg i dag litt MUSKLER! og det er greit å ha. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Ta en kopp kaffe med en gang du står opp om morgenen, kaffen øker ytelsen din med 11,2% og gjør deg oppkvikket og våken. Ta så en rask gange 30-40minutter før du spiser. Lykke til skal innrømme at jeg ikke har peiling og derfor ikke burde uttale meg, men wh1te har sagt noe om at kaffe øker (senker) insulinnivåene som ikke er gunstig, alstå går vinningen opp i spinningen når det gjelder kaffe. men kaffe er godt da! (java espressobar @St.Hanshaugen ) Dette tviler jeg sterkt på, har eller aldrig hørt om dette. Det er nok en grunn til at mange fintness utdøvere drikker sterkt kaffe før de tar morgen turen. Koffein øker forbrenningen, og det er nok en grunn til at dette finnes i mange fettforbrennings produkter. Vil gjerne se noen bevis hvis du kan komme over det. Det er fakttisk bevis i tester at kaffe øker forbrenningen med 200kcal om dagen, hvis du får i deg 400-500mg koffein (Tilsvarer ca 5 kopper kaffe) Og en annen ting: Her er det nevt at det mans skal ta det før en morgen tur. Hvordan kan det senke insulinnivåene hvis du ikke har spist noe? Endret 29. september 2005 av kengdal Lenke til kommentar
War Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Så langt har jeg sett 10 ting som ikke stemmer i denne tråden Husk at man også må ha et kcal underskudd , ikke bare sykle og går man ned 1% i uka vil halvparten være fett og halvparten muskler. 0,5 -maks 1 kg i uka vil være normalt om man spiser minst 3xkroppsvekt med protein . Du kan jo lese igjennom Denne Endret 29. september 2005 av War Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Så langt har jeg sett 10 ting som ikke stemmer i denne tråden Husk at man også må ha et kcal underskudd , ikke bare sykle og går man ned 1% i uka vil halvparten være fett og halvparten muskler. 0,5 -maks 1 kg i uka vil være normalt om man spiser minst 3xkroppsvekt med protein . Du kan jo lese igjennom Denne Mener du å si at man går ned like mye myskler som fett om man trmmer vanlig. Eller at du kan stoppe tapav muskler ved riktig inntak av protein? Blir litt forvirret av forskjellige utsagn her Men kostholdet på linken din ser bra ut. passer morgentrim-turen sammen med denne kostholdsplanen? Jeg ser for meg at en times spasertur må gjøre deg veldig sulten i forhold til den heller usle frokosten Og hvorfor er lunsjen det største måltidet ifølge denne planen? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Ved lavt blodsukker (noe du har om morgenen før du har spist)vil kroppen skille ut et hormon som kalles glukagon for å gjenoppreise blodsukkerstabilitet. Glukagon har motsatt funksjon av insulin, nemlig å frakte sukker til blodet. Sukker kan hentes fra muskelglykogen/leverglykogen eller fra triglyserider (fett) Vi vet fra forskning at kroppen foretrekker sukker fra fett ved lav intensitet og sukker fra glykogen ved høy intensitet. Ergo kroppen vil forbrenne i hovedsak kroppsfett ved rask gange på tom mage. så lenge du ikke øker intensiteten til jogging/rask løping og du passer på å spise hensiktsmessig etter økten står du ikke i noen stor fare for å miste muskler. http://www.iform.no/forum/viewtopic.php?t=17614 Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Her finner du svaret. Hvis du lurer så kan jeg si at jeg har veldig bra greie på dette her og at jeg er norgesmester i en idrett uten at jeg vil si hvilken. Mange overvektige trener feil Skrev dette for noen minutter siden og skulle til å lage et nytt topic, så dette passa supert! Endret 15. oktober 2005 av ett Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 tøfft, nå blir det ikke flere joggeturer på meg, gåturer fremover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå