0z0n Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hvordan kan jeg finne ut hvilket lufttrykk dekket mitt skal ha på bilen? Finner jeg tabeller på internett? Lenke til kommentar
trra Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Velkommen til forumet Har du standard dekkdimensjon på bilen din pleier bensinstasjoner ha en tabell der du fyller luft. Kikker du på innsiden av drivstoff lokket ditt så står det kanskje der. Endret 26. september 2005 av trra Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Et annet spørsmål jeg kom på når jeg skulle sjekke trykket mitt her om dagen; Skulle på tur med mye last i bilen, og bak skulle bilen ha 2,4 bar. Skal det da være full last i bilen når jeg måler, eller 2,4 bar med tom bil..? Eller er dette likegyldig..? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Et annet spørsmål jeg kom på når jeg skulle sjekke trykket mitt her om dagen; Skulle på tur med mye last i bilen, og bak skulle bilen ha 2,4 bar. Skal det da være full last i bilen når jeg måler, eller 2,4 bar med tom bil..? Eller er dette likegyldig..? Full last. Fyller du 2,4bar før du laster i bilen, kan trykket i dekkene bli 3-4 bar, noe som kan medføre både det ene og andre. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Åh faen. *finne en bensinstasjon* Lenke til kommentar
0z0n Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 ok... så jeg finner ingen på internett! regner med at jeg har standard dekkdimensjon ja.... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) De har ofte tabeller på bensistasjoner. Enten ute ved pumpa eller inne bak disken. Edit: Ved tung last skal man vel øke dekktrykket for å unngå deformering av dekket? Edit2: Japps det skal man! Endret 27. september 2005 av sedsberg Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Et annet spørsmål jeg kom på når jeg skulle sjekke trykket mitt her om dagen; Skulle på tur med mye last i bilen, og bak skulle bilen ha 2,4 bar. Skal det da være full last i bilen når jeg måler, eller 2,4 bar med tom bil..? Eller er dette likegyldig..? Full last. Fyller du 2,4bar før du laster i bilen, kan trykket i dekkene bli 3-4 bar, noe som kan medføre både det ene og andre. Peil på hvor jeg kan finne trykk for andre dimensjoner..? I tanklokket og på oppslagene på stasjonene står bare standardtrykket, og på Golf 3 1,8 er det 175 brede på 14". Regner med jeg skal ha noe annet når jeg kjører på 205/40R17.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Står det ikkje tavler på alle bensinstasjoner til forskjellige bilar? Mulig det ikkje står forskjellige dimensjonar der. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Peil på hvor jeg kan finne trykk for andre dimensjoner..?I tanklokket og på oppslagene på stasjonene står bare standardtrykket, og på Golf 3 1,8 er det 175 brede på 14". Regner med jeg skal ha noe annet når jeg kjører på 205/40R17.. Dekkdimensjonen har ikke Über stor innvirkning på lufttrykket, vekta på bilen er viktigere. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hvor mye ekstra trykk bør man ha om man fullaster en middels personbil? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Peil på hvor jeg kan finne trykk for andre dimensjoner..?I tanklokket og på oppslagene på stasjonene står bare standardtrykket, og på Golf 3 1,8 er det 175 brede på 14". Regner med jeg skal ha noe annet når jeg kjører på 205/40R17.. Dekkdimensjonen har ikke Über stor innvirkning på lufttrykket, vekta på bilen er viktigere. Ah, takk. Da blir det enda en tur på bensinstasjonen da.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 205/40-17 burde ha ca 35-40 pund, litt etter hva du liker, men det er jo da for ikke å deformere felgen om du skulle slå nedi Lenke til kommentar
tikka Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 jeg fant jeg fant. http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18...e/newsdet39.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå