Gå til innhold

Problemer for meg?

Fromage

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag mottatt Deres opphissede brev vedr. regningen jeg skylder Dere. De påstår der at De kan lage problemer for meg, ettersom De synes regningen skulle være betalt for lenge siden, og De ikke kan forstå at det er gjort.

Når De taler om problemer, la meg komme med noen opplysninger:

I 1980 kjøpte jeg et sagbruk på avbetaling. I 1981 en oksekjerre, tømmervogn, to hester, et gevær og to drektige purker.

I 1982 døde min far, min bror ble hengt for voldtekter. En anleggs-slusk satte barn på min datter, og jeg var nødt til å betale doktoren dyrt for å hindre at bastarden ble min slektning.

I 1983 fikk en av mine sønner kusma, som gikk i ballene på han, og vi ble nødt til å kastrere han for at han ikke skulle krepere. Samme året var jeg en dag ute å fisket. Båten gikk rundt, og jeg mistet den største fisken jeg noen gang hadde sett. To av sønnene mine druknet også. Ingen av dem var han som var kastrert.

I 1984 stakk kona av med en sigøyner, så jeg giftet meg med tjenestejenta for å holde utgiftene nede. Hun var kald som en potet, og jeg hadde problemer med å få det til å gå for henne. Så igjen konsulterte jeg doktoren, og han ga meg det rådet å skape spenning når hun begynte å bli opphisset. Følgelig tok jeg med meg geværet i senga, og når jeg syntes tida var inne, stakk jeg geværet ut gjennom vinduet og trakk av. For å gjøre en lang historie kort ; frua skeit i senga, jeg skvatt til, og skjøt den beste kua jeg noen gang har hatt.

I 1986 brant gården og jeg begynte å drikke. Jeg sluttet ikke med det før det eneste jeg hadde igjen var ei vanntett klokke og nyreproblemer. En tid gjorde jeg ikke annet enn å trekke klokka og pisse.

Neste år tok jeg fornuften fatt og besluttet å gjøre et nytt forsøk. Jeg kjøpte en selvbinder, en treskemaskin og en møkkaspreder. En storm raste forbi og blåste alt på havet. Frua slo seg sammen med en knivsliper og en bastard og skjøt gammeloksen. Nå er jeg så fattig at om det hadde kostet å skite, hadde jeg måttet spy.

Å forsøke å få penger av meg ville være like vanskelig som å prøve å stappe smør i rasshølet på ei villkatt med strikkepinner.

Så sier De at De skal lage problemer for meg. Det eneste jeg kan si er at De er hjertelig velkommen til å prøve.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...