moshpit Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg er tilkobla internett via kabel på laptopen, men har lyst til å dele internett på en annen laptop via WLAN`en på laptopen (tilkobla internett). Hvordan kan jeg få gjort det. Den bør være sikra også Jeg har prøvd å sette opp ett, men den andre laptopen finner ingen nettverk. Xp pro SP2 på begge. De er helt identiske. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Det kan da vel ikke være så ukjent? Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Én måte å gjøre det på er ved sette opp NAT på maskinen som har Internett. En kjapp hack jeg har prøvd i praksis er ved å bruke ICS (Internet Connection Sharing). Dette slår du på for kortet som har internett-oppkoblinga. Med ICS vil wlan-kortet få 192.168.0.1 som IP. Deretter setter du opp ad-hoc nettverk mellom maskinene. Maskin nr. 2 kan da få IP over DHCP. Dessverre må du her passe på at du ikke allerede har tatt i bruk denne 192.168.0.x-serien for andre ting. ICS lar deg ikke velge noe annet. Setter du opp ting manuelt kan du bruke 192.168.0.2 som IP med 192.168.0.1 som gateway og 255.255.255.0 som nettmaske. Mulig at at du også kan bruke 192.168.0.1 som dns-server, eventuelt bruker du de fra din internettleverandør. Her er en grei om enn noe kort forklaring: http://www.annoyances.org/exec/show/ics_xp Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Jeg er veldig takknemlig for svar.. etter 3 timer med grubling fant jeg det ut til slutt..jeg måtte til slutt bridge local network og wlan. Det funker bra nå.. jippi! på tide å legge seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå