tomahg Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hvilke muligheter finnes det for å kunne bruke samme scanner fra flere forskjellige PCer i samme lokalnettverk. Tenker da på noe annet enn å koble USB-kabelen fra PC til PC...avhengig av hvem som ønsker å bruke scanneren i øyeblikket. Jeg har sett litt på denne Synology DiskStation DS-101g+ men i testen det er linket til hos dinside ser det ut som om den har problemer med toveis-kommunikasjon over USB. Jeg finner heller ingenting om scannere-støtte hos produsentens webside. Løsningen bør forresten fungere med multifunksjonsenheter (utskrift/kopi/scanning) i tillegg til rene scanner-enheter... Har noen noen smarte produkter å anbefale? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg husker ikke hva det heter, men det finnes et program som deler skanneren. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Det heter RemoteScan, nå kom jeg på det. Edit: http://www.remote-scan.com/ Endret 26. september 2005 av BigJackW Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Alle de store printer/kopimaskinprodusentene har multifunksjonsmaskiner (printer/scanner/kopiering) som støtter scanning til FTP-server. FTP-server kan være en sentral server, evt med foldere for hver bruker eller en lokal FTP-server på brukerens egen PC. Disse maskinene er laget for nettverksbruk i utganspunktet, i motsetning til USB-enheter som er laget primært for lokal bruk, hvilket igjen gjør at man opplever problemer som DinSide i fb. med toveiskomm. når man prøver å bruke de i nettverk. Endret 26. september 2005 av Pengu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå