janfredrik Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hei. Vi får bærbare PC'er neste uke og jeg vil da ha trådløst nett her i huset. Jeg har en router men den er ikke trådløs. Finnes det ting man kan få fra routeren til en trådløs sender? Slik ser det ut ^ Er det mulig å få til trådløst nett på det der? Takk for svar Lenke til kommentar
sadoprest Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Kjøp en trådløs ruter og sett den opp bak modemet. Sørg for at den trådløse ruteren har porter til å koble opp pcene via kabel i tillegg. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Flere forslag? Finnes det ikke noe som jeg bare kan koble til en utgang på routeren og få trådløst? MÅ jeg kjøpe ny trådløs router? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hvis det finnes så har jeg ikke hørt om det. En router med trådløst aksesspunkt koster uansett ikke allverden, ca 6-700? Tror det hadde blitt dyrere å kjøpe en sånn tilleggsdings(forutsatt at det finnes) Det enkleste er uansett kabel (jeg vet at det ikke alltid er hverken praktisk eller pent men jeg måtte bare nevne det) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Flere forslag? Finnes det ikke noe som jeg bare kan koble til en utgang på routeren og få trådløst? MÅ jeg kjøpe ny trådløs router? Selvsagt, det kalles et aksesspunkt og du finner endel på denne siden: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10281 Lenke til kommentar
reallars Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Er ikke et trådløst aksesspunkt akkurat en sånn tilleggsdings som han snakker om da? Han trenger vel ikke mer enn det? Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 et trådløst ascesspunkt er en trådløs router uten routeren.... Lenke til kommentar
sadoprest Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Tenkte bare det var enklere å erstatte ruteren du hadde med en trådløs siden du slapp enda en boks som du må stelle med og ha strøm til osv. Virker litt lettere å håndtere hvis du har modem-trådløs ruter enn modem-ruter-trådløs ruter. Trådløs ruter koster vel rundt det samme som et trådløst aksesspunkt. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Okay. Si at jeg fjerner den routern jeg har nå som IKKE er trådløs, og erstatter den med denne. Er det vanlige kabelutganger fra den routeren der, for det er bare en bærbar pc som trenger trådløst. De to andre maskinene bør ikke ha det, for de har jeg kabler på. (Altså går det å bruke kabler på den? og er den bra?) Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 jada, funker flott det.. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Så jeg kunne få den billigere; DEMOVARE: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304537&cks=PRD Er det noen mangler på den? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Så slik vil det være med den nye trådløse routeren? (Lurer fortsatt på det med DEMO) Lenke til kommentar
sadoprest Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Ser bra ut det. Sånn jeg har det. Har iptelefon og stasjonær pc tilkoblet via kabel til den trådløse ruteren. Fet tegning forresten Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 demovare mangler som oftest bruksanvisning og cd'er, hvis det fulgte med originalt, men enheten SKAL virke. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Så jeg kunne få den billigere; DEMOVARE:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304537&cks=PRD Er det noen mangler på den? Du får jo ikke med instalasjons cd'n eller driverene da! Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Er ikke driverne osv nedlastbart? Edit: Er denne noe mye dårligere enn den andre her oppe? http://psdata.no/ps.asp?it=102728&mlevel=020600 Endret 28. september 2005 av janfredrik Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 bump Lenke til kommentar
Snipper_nr1 Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Tenkte bare det var enklere å erstatte ruteren du hadde med en trådløs siden du slapp enda en boks som du må stelle med og ha strøm til osv. Virker litt lettere å håndtere hvis du har modem-trådløs ruter enn modem-ruter-trådløs ruter. Trådløs ruter koster vel rundt det samme som et trådløst aksesspunkt. Virker litt lettere å håndtere hvis du har modem-trådløs ruter enn modem-ruter-trådløs ruter. **** Har en kamerat som har dette her, har lovet å hjelpe han med det, han har router med innebygd modem(fra UPC), så ville han ha trådløst også, så han kjøpte ny trådløs router uten modem, fikk det ikke til, så da kjøpte han en enda en trådløs router uten modem.... (han har ikke peiling på data). Så nå skal jeg hjelpe han, jeg har ikke satt opp nettverk med to routere før, hva er det jeg må passe på her, er det noen som har en link om temaet eller noe slikt? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Lag en ny tråd om det der Jeg skal i allefall ha Modem -> Trådløs router, i stedet for Modem -> Router -> Trådløst. Noen som vet noe mer om demoen av den routeren? OG om denne er like bra http://psdata.no/ps.asp?it=102728&mlevel=020600 Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 EN DEMO-VARE ER EN BRUKT VARE SOM MANGLER DOKUMENTASJON! vi har nevnt det før, om du trenger papirdokumentasjon, kjøper du nytt - føler du at du nøyer deg med å laste ned kan du godt kjøpe demovare. har du sjekket prisguiden, så du ikke har oversett varen billigere andre steder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå