Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Problemer med oppgaver i Opplæringsbok

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på et 3 år lang stude som består av GK Elektro - VK1 Elektronikk - VK2 Serviceelektronikk.

Siste året valgte jeg data og kontorsystemer som fordypning og fikk derfor en opplæringsbok fra skolen som handler om data og kontorsystemer, og seff HMS, Bedriftslære og Dokumentasjon og kalkulasjon. Den kan du finne her (gammel fil).

Vi fikk i oppdrag å fylle ut denne og ha alt godkjent før VK2 var ferdig (1 skoleår = 10 måneder) noe jeg klarte.

Da jeg så kom ut i bedrift og skulle ha lærlingtid på 1 1/2 år så fikk jeg et lite sjokk da det viste seg at opplæringkontoret krevde at jeg måtte fylle ut en ny opplæringbok, nå med oppgaver som også gikk innom Lyd og Bilde.

Så nå sitter jeg fast i oppgaver i Modul 1 i opplæringsboka og har rett og slett ikke no informasjonskilde og henvende meg til da jeg tok lærlingtida mi i en Kommune som data og kontorsystemer, dvs at jeg springer rundt og fikser maskiner og kontorutstyr.

Det jeg lurte på var om det var noen av dere som kunne hjelpe meg med dette? Kanskje sende meg info fra de forskjellige oppgavene.

Her er oppgavene jeg sliter med og ikke finner noe info om:

Modul 1

Mål2: Lærlingen skal ha gode kunnskaper om utstyr som brukes for presentasjon av bilde og tekst og kunne utføre arbeid på slikt utstyr.

Hovedmoment 2a.

Lærlingen skal kunne forklare hvordan data- og videomonitorer med tilhørende avbøynings- og synkroniseringskreser fungerer.

Hovedmoment 2b

Lærlingen skal kunne forklare virkemåten til tekstruter på skjermer og mindre instrumentpanel.

Hovedmoment 2c

Lærlingen skal kunne forklare hvilke prinsipper som må følges ved styring og avsøking av bildeskjermer.

Hovedmoment 2d

Lærlingen skal kunne finne og rette feil i video- og datamonitorer.

-------------------------------------

Det er vel mer jeg ikke får til pga mangel på informasjon, men jeg kommer tilbake til det senere ;)

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...