sim Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Heisann, i dag fikk jeg TV-kortet mitt. Har satt det inn og alt ser ut til å fungere som det skal. Alt bortsett fra lyden. Den finner ingen device i /dev/. Det gjør ikke jeg heller. Hvorfor fungerer lyden i mplayer og BMP og ikke i tvtime ? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Heisann, i dag fikk jeg TV-kortet mitt. Har satt det inn og alt ser ut til å fungere som det skal. Alt bortsett fra lyden. Den finner ingen device i /dev/. Det gjør ikke jeg heller. Hvorfor fungerer lyden i mplayer og BMP og ikke i tvtime ? Har du feilmelding? Lenke til kommentar
sim Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 mixer: Can't open device /dev/mixer, mixer volume and mute unavailable. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 mixer: Can't open device /dev/mixer, mixer volume and mute unavailable. ls -l /dev/mixer Lenke til kommentar
sim Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 $ ls -l /dev/mixer ls: /dev/mixer: No such file or directory Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 $ ls -l /dev/mixerls: /dev/mixer: No such file or directory Oppdatering: På IRC fann me ut at han trengte å fikse OSS-emulering for å få /dev/mixer. modprobe snd-pcm-oss modprobe snd-mixer-oss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå