Futelva Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Har fått en Dell Optiplex GX240 fra jobben . Av 'sikkerhetsmessige årsaker' måtte de fjerne HD. Jeg må da kjøpe en ny HD. (Maskinen skal mest brukes til surfing.) Vil en Seagate 80GB IDE ATA/100 7200RPM fungere i denne maskinen, eller må jeg investere i en original Dell HD? Er det ellers noe som er spesiellt med Dell maskiner? På forhånd takk! Endret 26. september 2005 av Futelva Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Ja, den vil funke fint, du trenger ikke noe del utstyr til en dell pc Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg ser ingen grunn til at du må bruke en dell-harddisk. Lenke til kommentar
nesjon Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg pratet med en Dell-selger i forbindelse med kjøp av ny maskin. Han fortalte det at hvis det ble satt inn noen som helst komponenter av andre merker enn Dell i maskinen, ville all garanti bli ugyldig. Så hvis du har kostet på deg 3 års garanti (som jeg har gjort) f.eks., så kan det lønne seg å kjøpe Dell-harddisker, evt. eksterne disker. Du har mest sannsynlig dårlig med garanti ettersom du har fått pc-en av jobben, men dette er generelt til opplysning for alle med Dell... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg pratet med en Dell-selger i forbindelse med kjøp av ny maskin.Han fortalte det at hvis det ble satt inn noen som helst komponenter av andre merker enn Dell i maskinen, ville all garanti bli ugyldig. Er dette lovlig? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Har selv en GX240, og den tar det jeg gir den av disker. Litt sære kabler, så disken må settes manuelt til master. Disken får hverken luft eller kontakt med kabinettet, så en liten Seagate eller SpinPoint er ideelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå