co2 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Har jeg forstått det rett?: Forslag til lover: Departementet, som er en gruppe eksperter(eller er ekspertene utenom departementet?) bygger opp et lovforslag. => Regjeringen sender dette videre til Stortinget. => Her vurderer fagkomiteene forslaget og om det er andre muligheter/ Viktige saker blir diskutert også i partigruppene. Er disse fra Odelstinget? Altså at Odelstinget deles opp i partigruppene? => Odelstinget(3/4 av Stortinget) drøfter forslaget ut ifra komiteenes instilling og vedtar. Så sendes det til Lagtinget. => Lagtinget(1/4 av Stortinget) diskuterer Odelstinget vedtak, blir det godtatt er det ferdigbehandlet. Om ikke må Odelstinget drøfte det på ny. Andre saker: Her er bare Lagtinget fjernet.(?) ------------------------- Trenger igrunn svar ikveld. Kom gjerne med forklaringer. Dette går helt i surr for meg Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Har du VKI Samfunnslære? Husker denne oppgaven fra i fjord. Prøv å lage et tankekart med masse piler og symboler, det hjalp meg veldig. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Forstod litt mer nå. Men fy for et rot Lenke til kommentar
magicus Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 www.stortinget.no www.odin.no www.norge.no står massevis der. Men her er det du leiter etter: http://www.stortinget.no/om_stortinget/saksgangen.html Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Bare tegn en kruvstol du Alt går i alle retninger, ingen kontroll =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå