olear Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Hovdal: Siden du nå har fått til nettverket så er det en liten ide å holde Slackware oppdatert (har allerede kommet ut et par oppdateringer). Først installerer vi slackpkg wget ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-10.2/extra/slackpkg/slackpkg-1.5.2-noarch-2.tgz installpkg slackpkg-1.5.2-noarch-2.tgz Når dette er gjort så legger vi til en mirror echo "ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-10.2/" >> /etc/slackpkg/mirrors Nå syncer vi med mirror slackpkg update Så oppdaterer vi slackpkg upgrade-all EDIT: Når det gjelder pakker så har ikke Slackware flere pakker en dem som følger med på CD'ene. Du kan installere pakker fra http://www.linuxpackages.net (noen er av variabel kvalitet). Da kan du bruke Swaret eller Slapt til å installere dem, eller gjøre det manuellt med 'installpkg pakke'. Endret 28. september 2005 av olear Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 tusen takk for all hjelpa naa da,skulle akkurat til og gi opp i stad jeg med netverkskortet,tenkte bare og prove og hore her en gang til :!: Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Programmet checkinstall er også verdt å skaffe seg. Med dette programmet kan man selv lage slackware-pakker ut av programmer man kompilerer fra kildekode. Svært hendig, ettersom det ikke alltid fins slackware-pakker til programmer man gjerne har lyst på. Bruker dette selv, og det er helt uvurdelig. Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 tror ikke det er noe for meg med det forste da,har aldri kjort linux lengre en en uke og det var ubuntu,men saa at for de som vil lare seg det fra bunnen av eller hva jeg skal kalle det saa anbefalte de slack saa jeg prover Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hvis du vil lære mer om Slackware så anbefaler jeg denne: http://www.slackersbible.org/ Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 hverken slapt eller swaret funker til meg da åsså den derre echo scriptet eller hva det kalles i denne sammenhengen skal den skrives i en fil?funket ikke når jeg skrev den i komandolinjen Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Dei programma funkar fint dei, om du klarar å lese manualar og skjønar korleis ein skal setje dei opp. Heilt ærleg trur eg ikkje Slackware er noko for deg. Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 hverken slapt eller swaret funker til meg da åsså den derre echo scriptet eller hva det kalles i denne sammenhengen skal den skrives i en fil?funket ikke når jeg skrev den i komandolinjen Hvilken kommando var det som ikke fungerte? Som objorkum sier så er det nok mulig at Slackware ikke er helt distroen for deg enda. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) hverken slapt eller swaret funker til meg da åsså den derre echo scriptet eller hva det kalles i denne sammenhengen skal den skrives i en fil?funket ikke når jeg skrev den i komandolinjen Man må også sette opp konfigurasjonsfilen til enten swaret, slackpkg eller slapt-get slik at man kobler seg til en mirror-site og får lastet ned oppdateringer. Det enkleste er å bruke en teksteditor (pico, joe, ee, vi/vim). Edit: ser at objorkum og olear påpeker at slackware kanskje ikke er den rette distroen for trådstarter. Slackware er en distro hvor man er nødt til å sette seg inn i systemet og konfigurere på egen hånd. Dette kan være en utfordring for mange, men slett ikke umulig. Med pågangsmot og vilje til å lære, skal dette gå fint. Har selv begynt å lære meg Solaris, og Slackware er lett i forhold til Solaris. Men det er ikke umulig. Endret 28. september 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå