hovdal Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 la inn slackware her en dag,men fikk ikke instalert driverne til netverkskortet,har hørt noe om at det ike finnes drivere til dette hovedkortet msi k8-neo 2 plantium,men lurte på om noen av dere vet om det er det eller om det jeg har hørt bare er oppspinn? Lenke til kommentar
olear Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Hva sier lsmod og lspci? Endret 26. september 2005 av olear Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hvis det er et hovedkort med et nForce-chipset, kan du jo bare installere nForce-driverne som du laster ned fra www.nvidia.com. Lenke til kommentar
olear Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 forcedeth fungerer mye bedre en nvnet. Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 har lagt inn driverne nå,men finner ikke netverkskortet enda det sto noe om og oppdatere etteler annet men vet ikke hvor man gjør det så var det en guid fil som var medog den var i html.så det ble litt vanskelig og lese den når jeg ikke hartilgang til internett på den maskinen før jeg har fått instalert nettverkskortet. Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hvordan installerte du driveren? Du trenger ikke internett for å lese htmlfilen, bare åpne den i en nettleser (Mozilla/Firefox/Lynx/links) Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 (endret) instalerte den i konsol som sh fil..det sto at den var lagt inn.mennår jeg skrev lspci som du hadde skrevet lengre opp der så fikk jeg opp noen nvidia contrloere som den ikke viste navnet på..og at jeg ikke tenkte på og åpne den i en netleser skjønner jeg ikke da Endret 27. september 2005 av hovdal Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 prøv 'modprobe nvnet' Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 prøvde det,men skulle vist stå etteller annet etter det,som jeg ikke hvet hva er Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) modprobe nvnet optimization=1 Hvis du allerede har modprobet nvnet og ikke har fått noen feilmelding så skal kortet fungere. Endret 27. september 2005 av olear Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 men finner det fortsatt ikke da Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Så du finner ikke forcedeth eller nvnet hvis du skriver lsmod? Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 finner nvnet men det står unused etter da Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 finner nvnet men det står unused etter da Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Vel, da skal det fungere. For å sette opp nettverkskortet med DHCP skriver du 'dhcpcd eth0' Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 der fikk jeg det til :!: var en del mere avansert dette ja en ubuntu :!: Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 For at ting skal fungere neste gang du restarter skriv følgende (som root såklart): echo "nvnet" >> /etc/hotplug/blacklist echo "/sbin/modprobe nvnet optimization=1" >> /etc/rc.d/rc.modules Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hvilket nForce chipset er dette snakk om, egentlig? Kjører selv Slackware på en AMD-maskin med et nForce2-Ultra 400 basert hovedkort, og nettverkskontrolleren er til og med oppdaget etter installasjonen FØR jeg eventuelt legger inn riktige drivere. Uansett trenger jeg ikke legge til /sbin/modprobe nvnet i /etc/rc.d/rc.modules, så dette gjorde meg litt nysgjerrig. Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 nForce2 er støttet av forcedeth (iallefall de jeg har). Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 har n-force 3 chipset med amd 64 men fikk det til og funke naa da,saa takk for all hejepa men finnes det noe lignende som apt-get funksjonen i debian til slack? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå