Gå til innhold

får ikke instalert nettverkkortet i slavkware

hovdal

Anbefalte innlegg

la inn slackware her en dag,men fikk ikke instalert driverne til netverkskortet,har hørt noe om at det ike finnes drivere til dette hovedkortet msi k8-neo 2 plantium,men lurte på om noen av dere vet om det er det eller om det jeg har hørt bare er oppspinn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har lagt inn driverne nå,men finner ikke netverkskortet enda :( det sto noe om og oppdatere etteler annet men vet ikke hvor man gjør det så var det en guid fil som var medog den var i html.så det ble litt vanskelig og lese den når jeg ikke hartilgang til internett på den maskinen før jeg har fått instalert nettverkskortet.

Lenke til kommentar

instalerte den i konsol som sh fil..det sto at den var lagt inn.mennår jeg skrev lspci som du hadde skrevet lengre opp der så fikk jeg opp noen nvidia contrloere som den ikke viste navnet på..og at jeg ikke tenkte på og åpne den i en netleser skjønner jeg ikke da :blush:

Endret av hovdal
Lenke til kommentar

Hvilket nForce chipset er dette snakk om, egentlig? Kjører selv Slackware på en AMD-maskin med et nForce2-Ultra 400 basert hovedkort, og nettverkskontrolleren er til og med oppdaget etter installasjonen FØR jeg eventuelt legger inn riktige drivere. Uansett trenger jeg ikke legge til /sbin/modprobe nvnet i /etc/rc.d/rc.modules, så dette gjorde meg litt nysgjerrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...