Gå til innhold

Hva var det beste Amiga spillet?

Anbefalte innlegg

Noen som husker hva det spillet hvor du spilte en kar som satt i fengsel? Spillet var bygget opp med forskjellige minispill, hvor du bla skulle skrelle poteter og vaske opp fortest mulig. Høres jo ikke akuratt spennende ut nå, men husker jeg spilte det mye. Iriterer meg at jeg ikke husker hva det het :hmm:

Veit ikkje om det er noko trøst, men no irriterar eg meg over det samme. :roll:

Eg spelte det berre ein gong, hugsar kun potetskrellinga. Og so trur eg kanskje det var fransk.

Kay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Monkey Island.

Husker vi satt en hel gjeng (8-10 stykker) og spilte det første. En utrolig opplevelse. Dette var tidlig, så det var ikke så mange som hadde Amiga i nærheten. Denne spillopplevelsen kommer desverre (eller heldigvis) aldri noe dataspill til å gi meg igjen. Husker jeg lå våken om nettene og tenkte på hvordan den neste gåten skulle løses

Lenke til kommentar

Pirates - Et stort eventyr hvor kart og bøker og historie ga stor glede.

Elite - beste og første virkelige realtime&realistic space enviroment sim, sammenligner alle med gameplay og feel fra denne

Monkey Island - mange timer morro i hele serien

Wings - my god, loved it

Det er nok noen store spill jeg har glemt her. Men elsket alt med den. Hadde på slutten en Amiga 1200 med 50MHz akselerator kort med ekstra 8MB sysram og en ekstern 3,5" boks på siden med 560MB samsung som fikk strøm fra en ort bak el., samt en 200MB intern 2,5" HDD.

Kjørte også paralell nettverk med PC, hvor jeg hadde PC på jobb mot internett Aminet og brukte mye BBS med offline BBS news reader og greier.. var tider hehe. Hadde alle spill som Floppy Image på hdd og kjørte fort som rakkern.

Desverre kastet jeg den for 7 år siden og tok harddisken over i en PC. Noe jeg har angret stort på, da jeg føler PC og windows har vært noe "fordummende" og jeg savner fortsatt filemanageren i Workbench(husker ikke) som kunne utvides med REXX scripts osv. Samt at jeg elsket XCOPY og alle disse flotte programmen som hadde lure måter å jobbe raskere på. Og LZX/LZH da for et format, på den tiden var ZIP et banneord i forhold hehe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Desverre kastet jeg den for 7 år siden og tok harddisken over i en PC. Noe jeg har angret stort på, da jeg føler PC og windows har vært noe "fordummende" og jeg savner fortsatt filemanageren i Workbench(husker ikke) som kunne utvides med REXX scripts osv. Samt at jeg elsket XCOPY og alle disse flotte programmen som hadde lure måter å jobbe raskere på. Og LZX/LZH da for et format, på den tiden var ZIP et banneord i forhold hehe.

:ohmy: Du KASTA den? :no::no::no:

Må ikkje gjere slikt, det er mykje betre å donere/selge den til nokon som kan ta seg av ho. Dersom nokon andre her går i tankar om å kaste ei klassisk datamaskin, send meg ei melding først. Om det er ei Commodore eller Amiga, kan vi i MABGUN ta vare på ho, og stille ho ut på Amitron. Dersom det er ei anna klassisk maskin, kjenner eg til andre som er interesserte i slikt.

Gode valg på favoritt-spel, men vart litt sjokkert over at du kasta 1200-a di. :hm:

Angåande filbehandlaren i Workbench: Workbench har eigentleg ikkje hatt nokon skikkeleg filbehandlar som standard (dvs. som følgjer med operativsystemet). Der er imidlertid ein som vart so populær at den vart nesten ein slags uoffisiell standard: Directory Opus 4. Fantastisk program, forandra faktisk heile måten eg brukte maskina mi på. Hadde som mange brukt maskina mest som ein rein spelkonsoll den første tida eg hadde ho. Det var DOpus4 som åpna augene mine for heile AmigaOS, og alle moglegheitene og fleksibiliteten det gir. :-)

Kven veit, om ikkje CU Amiga Magazine #100 hadde hatt DOpus4 på coverdisken, hadde eg kanskje ikkje vore profesjonell datamann i dag...

Kay

Lenke til kommentar

Jeg angrer bittert på den kontainer affæren der. Ble overtalt til å rydde i boden og Amigaen gikk i gulvet. *snufs*

Ja Dopus4 tror jeg det var hvis det var der man kunne konfigurere knapper med macroer og rexx scripts etc. Husker jeg brukte det mye til archives etc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg angrer bittert på den kontainer affæren der. Ble overtalt til å rydde i boden og Amigaen gikk i gulvet. *snufs*

Ja Dopus4 tror jeg det var hvis det var der man kunne konfigurere knapper med macroer og rexx scripts etc. Husker jeg brukte det mye til archives etc.

Ah, vel ikkje so gale som eg trudde dersom den hadde gått i golvet først. Fekk inntrykk av at du kasta ei fullt fungerande og uskadd maskin. Men triste greier var det jo.

Jupp, kan konfigurere det meste i DOpus4. Gjorde eit raskt søk på Google, fann eit skjermskot.

Kay

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
PC-diskstasjoner nekter å lese Amigadisketter, så man har egentlig ikke noe valg. Dette fordi Ami-disketter bare var 720Kb store.

Det stemmer vel ikke helt. Var vel for Amigaen hadde ett helt annet filsystem enn PC. Diskettene funker fint både på PC og Amiga bare de er formatert for rett maskin.

Det er jo helt feil. Amiga disketter er 880k, mens pc disketter er 720k..

Det finnes da x-dos, så man kan lese pc formatterte disketter på Amiga. dermed kan man overføre filer. Gå i workbench -> commodities, kan også ligge i storage, og der finner du et icon "pc0", dobbeltklikk på den og du kan da lese pc formatterte disketter.

Her var det som vanlig PC/Microsoft som var suverent underlegent Amiga, som på alt annet på den tiden, grafikk, lyd og så videre.

Ps: beste spill:

1. Nuclear War

2. Dune 2

3. Battle Isle '93

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...