Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Resette router til "fabrikkinnstillinger"

Anbefalte innlegg

Hei,

har fått i oppdrag å sette opp kryptering på min Onkels trådløse nettverk, men saken er den at passordet for å logge inn på routern er byttet, men ingen vet/husker hva det er.

så det jeg lurer på er om det er mulig å resette routern til fabrikkinnstillinger slik at passordet blir "admin" igjen. har prøvd reset knappen på routern men det gjorde ikke noe forskjell. Vet ikke hvilken type router det er, men vet såpass som at det er en CNet.

Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en helt annen router jeg har, men jeg måtte holde "reset" inne minst 5 sekunder for å få routeren resatt.

har prøvd å holde den inne ganske lenge.

så spurte jeg de IT-ansvarlige på skolen min idag, og de sa at jeg måtte holde reset-knappen inne mens jeg drog ut strømmen på routern, men det funka ikke det heller.

Lenke til kommentar

Sjekket akkurat to ulike CNet modeller.

1. Reset the Router by holding down the reset button until the Power LED fully turns on and off.

2. Press the Reset button on the back of the Access Point for about ten seconds. This will reset the unit to its default settings.

En av de burde fungere...

Lenke til kommentar

har nå prøvd å holde restet knappen nede en god stund, og etter en stund slutter wlan, wan og lan lysene å lyse.

nå virker det som om jeg har fått resatt routern, for det er ikke lenger noe internetttilkobling på den, men passordet er fortsatt ikke "admin".

Det er forøverig en CNet CWR-800 router, er cnet så sære at de har eget passord på denne? for på min cnet router var passordet "admin"

noen flere idèerom hva jeg kan gjøre nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...