hans A Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Blir å bytte ut min gamle router (Dlink DI-604) med en mer stabil router. Blir å handle på komplett, men er usikker på kvaliteten til de forskjellig merkene. Her er listen over routerne. Noen erfaringer/forslag? Lenke til kommentar
espinoza Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Linksys er iallfall bra, men hvorfor ikke satse på en router med trådløs mulighet. Linksys WRT54G er da et godt alternativ. Den koster kr 695,- hos komplett. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Skaff Linksys WRT54G, WRT54GS eller WRT55AG. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Er det slik å tolke at det er Linksys som er mest stabil? Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Har hatt samme basje 3com router i 2 år nå uten problemer. Den er mye billigere, men linksys er vistnok bra det også Endret 26. september 2005 av ~Alex~ Lenke til kommentar
hans A Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Var inne på elkjøp sine sider. Ser de har en del billige routere. Er de like dårlig som dlink? (Som elkjøp også forhandler!) Eller er de bra? Endret 26. september 2005 av hans A Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Linksys er ikke stabile, enkelte D-link er ikke stabile. Denne så jo litt spennende ut da: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304028&cks=WYO Har selv en D-link DGL-4300 og denne har til nå vært bjønnstabil, koster dessverre litt. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg hadde gått for enten en ruter fra 3com eller Linksys. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 hvordan er en router ustabil? jeg har nettopp blitt anbefalt av 2 personer som ikke kjenner hverandre å bytte fra 3com til enten d-link eller linksys, men dette er trådløst acsesspunkt, da... Lenke til kommentar
hans A Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 De uropeiske versjonene av Dlink har ikke støtte for reset funksjonen. Noe som gjør det vanskelig å resette den når den "låser seg". If you have the European version of this router, this procedure may not work. Please consult the D-Link office near you. D-Link USA does not support the European version. Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 De uropeiske versjonene av Dlink har ikke støtte for reset funksjonen. Noe som gjør det vanskelig å resette den når den "låser seg". If you have the European version of this router, this procedure may not work. Please consult the D-Link office near you. D-Link USA does not support the European version. har funket fint på alle dlink routerene jeg har prøvd dette på så det skal ikke være noe problem Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 med fare for å gjenta meg selv, hvordan er en router ustabil? blokkerer den packets, eller fryser den helt? Lenke til kommentar
hans A Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Mange Dlink routere er ustabil pga. at de mister kontakten med internett i korte perioder. Pluss at de har store problemer med at DHCP serveren låser seg. Og problem med strømforsyningen. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Har hatt flere D-link routere og resultatet er fortsatt det samme. Dlink går dårlig over ens med bærbare datamsakiner med Intel B/G Wlan kort, Sikkerheten er dårlig også, logfunksjonen og mangelen på SPI, 3Com er også IP-telefoni vennlig. Hadde Dlink DI-624 i en lengre periode og den låste seg ca 3ggr i uka og blokerte av merkelige årsaker enkelte websider uten grunn (kunne gå inn på VG.no men ikke Sol.no) Wlan delen var håpløs den funket dårlig på det meste untatt med D-link sine egene 108mbit wlan kort. etter 2mnd bytta jeg ut D-link DI-624 med en 3Com 3CRWE554G72T wlan router som ikke bare var billigere, men har også fungert utmerket i 1,5mnd uten noen som helst tøv eller tull, går faktisk over ens med de fleste wlan kort på markede. sikkerhetsmessig er den upåklagelig med raportering av angrep via E-post og log funksjonen, den har også beskyttelse mot DDos noe som er fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå