svalbard Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hei. Ser at Netshop har ukens tilbud på Hyundai HPTN-4201S 42". Noen som kan anbefale denne? Ser og at den har støtte for HD-TV. Og hvordan er den iforhold til en LCD til samme pris? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Morsomt med alle TV'ene som har "støtte for HDTV" rundt omkring. Spesielt de med lav oppløsning som kan "ta alle typer HDTV". Huff og huff. Vet ikke noe om akkurat denne modellen. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Morsomt med alle TV'ene som har "støtte for HDTV" rundt omkring. Spesielt de med lav oppløsning som kan "ta alle typer HDTV". Huff og huff. Er litt spent på denne skjermen jeg også, kunne du utdype det der litt? Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hva med den 23" de har på ukens tilbud fra hyundai? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hva med den 23" de har på ukens tilbud fra hyundai? Det er en LCD TV og ikke plasma. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Ønsker du en stor TV uten å tømme lommeboka helt, er den sikkert ok, men med en oppløsning på bare 858 X 480 er den langt ifra klar for HDTV. Den kan vise sendinger som har HDTV-oppløsning, men sendingene blir skalert ned til skjermens native oppløsning på 858 X 480. Sendinger her i landet vil nok først og fremst komme med en oppløsning på 1280 X 720 (720p), og for å se hvor bra dette er, trenger du naturligvis også en TV som minst støtter en slik oppløsning. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hva med den 23" de har på ukens tilbud fra hyundai? Det er en LCD TV og ikke plasma. Det så jeg, men hvordan er bildet osv på denne? Pris/ytelse forhold? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hva med den 23" de har på ukens tilbud fra hyundai? Det er en LCD TV og ikke plasma. Det så jeg, men hvordan er bildet osv på denne? Pris/ytelse forhold? Lag din egen tråd. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Morsomt med alle TV'ene som har "støtte for HDTV" rundt omkring. Spesielt de med lav oppløsning som kan "ta alle typer HDTV". Huff og huff. Er litt spent på denne skjermen jeg også, kunne du utdype det der litt? Du får bilde på TV-en hvis du forer den med 720p eller 1080i, forutsatt at signalet ikke benytter seg av HDCP (fant ikke noe info om HDCP på Netshops sider). Den har imidlertid ikke oppløsning til å utnytte HDTV fullt ut. Når det er sagt, så er det svært få TV-er som har full HD-oppløsning, HD-klare 42" plasmaer har ikke en gang høy nok fysisk oppløsning til den laveste HDTV-oppløsningen (720p). Endret 26. september 2005 av Rikky Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Uansett er vel dette veldig dårlig oppløsning på en såpass stor tv, har sett flere med VGA-oppløsning i 37" og 42" og det ser rett og slett forj*vlig ut! Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Uansett er vel dette veldig dårlig oppløsning på en såpass stor tv, har sett flere med VGA-oppløsning i 37" og 42" og det ser rett og slett forj*vlig ut! Der er jeg enig med deg. Har sett diverse på en 37” plasma selv og jeg ble mildt sagt skuffet. Normale TVsendinger fortonet seg veldig dårlig. DVD avspilling gikk ok og bruk som PCskjerm var klart best. Personlig kommer jeg nok til å vente et par år før jeg kjøper en flatskjerm TV. Mitt inntrykk er at kvaliteten på produktene går sakte men sikkert opp samtidig som prisen går motsatt veg. Gleder meg til skjermer som Brightside ligger på samme prisnivå som dagens plasmaTVer. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Konklusjon ikke kjøp enda? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Ærlig talt, da hadde jeg heller kjøpt en Panasonic PT-AE700 LCD projektor Selv på et sengelaken kan det bare bli bedre EDIT : Eller....hei, hva med et vanlig 32" CRT widescreen med møbel til halve prisen? Endret 26. september 2005 av Boye Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Konklusjon ikke kjøp enda? For min del, ja. Nå er det jo sånn at de aller fleste teknologiske duppedingser blir bedre med tiden. Man kan derfor vente i en evighet med å kjøpe noe fordi det alltid kommer til å bli billigere og bedre. Så for din del, vei lysten på en ny plasma i denne uka mot økt kvalitet på produktet om et år eller to. Her finnes det ingen fasitsvar. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 haha!! vis du ser litt lengere ned på siden så må du faktisk kjøpe frakt!! å da blir den ikke så billig mere!! Vis du bor oppe i finnmark blir jo frakten på hele 1800kr!! sykt!! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Uansett er vel dette veldig dårlig oppløsning på en såpass stor tv, har sett flere med VGA-oppløsning i 37" og 42" og det ser rett og slett forj*vlig ut! Der er jeg enig med deg. Har sett diverse på en 37” plasma selv og jeg ble mildt sagt skuffet. Normale TVsendinger fortonet seg veldig dårlig. Jeg er ikke helt enig. At analoge TV-signaler ser dårlig ut, må nok tilskrives andre årsaker enn oppløsning. Bildebehandling koster penger, og her spares det inn på de billige modellene. Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Uansett er vel dette veldig dårlig oppløsning på en såpass stor tv, har sett flere med VGA-oppløsning i 37" og 42" og det ser rett og slett forj*vlig ut! Mye av resultatet kommer fra hvilken kilde du henter signalet fra. Selv sto det mellom den HD-klare Panasonic 42PA500 (1024x768) og HD-kompatible Panasonic 42PA50 (852x480) da jeg skulle handle ny plasma i sommer. Prisdifferansen var i overkant av 10.000 kroner på disse to skjermene, og da jeg så begge med samme signal fra HD1 kanalen side ved side måtte jeg gå i meg selv. Bildene var rett og slett utrolige på begge skjermene -dog skal det sies at PA500 så bedre ut på nært hold, men på 3 meter avstand syntes jeg ikke at kvalitetsforskjellen kunne forsvare prisdifferansen. Jeg gikk da for PA50 og er utrolig fornøyd. Det skal da sies at PA50 blir brukt som referanseskjerm i tester av normaloppløste skjermer, og har ett påkostet panel med 11bit teknologi og en fargepallett på 8.6 milliarder fargenyanser, mot rimeligere skjermer som fremdeles benytter seg av 8 bit teknologi med 16.77 millioner farger. Det man merker dette best på er blant annet det suverene sortnivået, men også at den har 1024 gråtoner mot 8 bits 256 gråtoner. Og som jeg sa innledningsvis; signalkilden har utrolig mye å si. Jeg kjører monsterscart fra UPC's Set Top Computer (digital kabeltv) og IXUS komponent fra DVD-spilleren (Pioner 686) og er utrolig fornøyd. Etter en kalibreringsrunde med DVE (Digital Video Essentials, ett must for alle lyd og bilde freaks) hvor lysstyrke, kontrast og farger ble justert riktig er det ingen ting å sette fingeren på. Så at VGA oppløsning ser for jævlig ut på 42" kommer mye an på hvilken skjerm det er snakk om, og om den er justert riktig. Fabrikkinnstillingene er som regel overmettet av både farge og kontrast -og da kan selv toppmodellen til Pioneer på 43" se jævlig ut -særlig hvis den i tillegg henter signalet fra analogt kabel-tv. Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) vil heller ha kjøpt denne lcden da, mindre men bedre oppløsning og samme pris LCD eller denne LCD Endret 29. september 2005 av nerd-light Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Morsomt med alle TV'ene som har "støtte for HDTV" rundt omkring. Spesielt de med lav oppløsning som kan "ta alle typer HDTV". Huff og huff. Er litt spent på denne skjermen jeg også, kunne du utdype det der litt? Du får bilde på TV-en hvis du forer den med 720p eller 1080i, forutsatt at signalet ikke benytter seg av HDCP (fant ikke noe info om HDCP på Netshops sider). Den har imidlertid ikke oppløsning til å utnytte HDTV fullt ut. Når det er sagt, så er det svært få TV-er som har full HD-oppløsning, HD-klare 42" plasmaer har ikke en gang høy nok fysisk oppløsning til den laveste HDTV-oppløsningen (720p). Dersom skjermen ikke har 720 fysiske linjer eller mer er den heller ikke "HD-Ready". Prøver Netshop å lure seg unna med å kalle den for "HD Klar"? "HD-Ready" Plasma fåes fra 16.000,- og oppover Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Joey1313: Jeg vet ikke om det var jeg som formulerte meg litt dårlig, men 42-tommeren det gjelder her er jo ikke merket verken "HD Ready" eller "HD Klar". Det står "Oppgis til å støtte HDTV", og det blir vel for så vidt riktig ettersom den støtter 720p og 1080i. Nå kan det jo hende at noen blir sittende med skjegget i postkassa hvis det skulle dukke opp HDCP-problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå