Cilleron Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg sitter i et gammelt tømmerhus og har problemer med 802.11g - nettverk. det virker som om jeg ikke har mer enn 7-9 meter praktisk rekkevidde på nettverket, jeg prøvde med en pc ca 10 meter unna, og der bryter forbindelsen bare ved at en person går mellom pc'ene. Hva kan jeg gjøre for å forbedre forbindelsen uten å måtte kjøpe noe? Hva er det jeg bør bytte ut/kjøpe ekstra for å forbedre? Utstyr jeg har fra før: * 3Com OfficeConnect Wireless 11g Acsess Point * 3Com OfficeConnect Wireless 54Mbps 11g Compact USB Adapter * CNet Wireless-G PCI 54 Mbps * en bærbar med et eller annet intel kort... Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Det du kan gjøre er å flytte routeren til et bedre sted, f.eks henge den opp høyt på veggen. Du kan også justere antennene på routeren sånn at du får optimalt signal. Noe mer enn det er det egentlig ikke du kan gjøre. Syntes det var ganske kort rekkevidde du hadde. Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hei, sjekk gjerne firmware versjonen du har på routeren. Jeg har hørt om flere som hadde lignende problemer med sin 3Com router pga. gammel / feilaktig fw. Oppgrader til siste tilgjenglige versjon. Hilsen, Bit Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 har nå oppdatert firmware uten noe bedre resultat... Lenke til kommentar
GnX Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Pass i tillegg på at det ikke er noe utstyr som står mellom maskin og ruter som sender ut RF-signaler da det forstyrrer... Ellers kan du jo teste med nye drivere til WLAN-kortene dine, men har mine tvil om at det hjelper. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 det jeg vet om så har vi ikkeno sånt tustyr i nærheten... Lenke til kommentar
GnX Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Stereoanlegg, tv osv Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 (endret) eneste vi har, er sånn fjernstyring av strøm (fjernkontroll med 5plugger til å sette i stikk-kontakten), men det er på 434 mhz og garasjeportåpneren på 421 mhz edit: tv og stereo og sånn er i andre enden av huset... Endret 26. september 2005 av Cilleron Lenke til kommentar
GnX Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Du kan evt sette inn en repeater som forsterker signalet. Aner ikke hvordan den evt skal settes opp, men det er en mulighet. Du kan se litt her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå