Gå til innhold

Digital Impuls sponser Sub-Zero Norway!

Anbefalte innlegg

I mangel på noen bedre plasser å skrive dette på OK.no så tenkte jeg at jeg kunne poste dette her.. like så godt som andre plasser!!

Etter at PM 780ES prosessoren døde i går, gjorde jeg unna en god del depping i går. En kjapp forespørsel til vår hovedsponsor resulterte i et negativt svar, grunnet manglende markedsbudsjetter.....

Men, full av iver og pågangsmot gikk jeg til Digital Impuls AS i Møllergaten i Oslo, hvor sjefen straks fattet interesse med det resultat at en Pentium M 780 ligger klar for henting i morgen..

GUD VELSIGNE DERE DIGITAL IMPULS!!

Nå blir det fart på benchingen igjen!!

Med tre nye hovedkort og to nye skjermkort samt to nye sett med ultrafete BH5 brikker!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er som et hvilket som helst annet lotteri..det at det ikke er en ES kan bare være en fordel, Da ES chipper ofte er optimalisert for et bestemt formål.. eksempelvis lav volt, osv.. Men.. det er jo ingen garantier what so ever..

Det skal iallefall en heatspreader på denne litt farlig kjapt..

Så er det bare å håpe og be om at denne funker bra.. Har sååååå lyst å være førstemann over 45k i 3dm01 med singlekort..

Lenke til kommentar
du skal sette på en heat-spreader? hvorfor? vil ikke den senke kjøle-egenskapene til prosessoren?

Når man har chippet Dothan prosessorer for over 20K på noen få måneder så bryr man seg knapt om de siste 50 til 60 mhz som man taper ved å sette på heatspreader..

Husk at det her er snakk om hastigheter rundet 3,6-3,7 uansett.... på -100

Taper svært lite.. og risikoen for at cpu skal ta kvelden er minimal i forhold..

Endret av stoolman
Lenke til kommentar
Skulle nesten oppretta en konto, slik at vi som har interesse for dette her kunne bidratt med en slant. Slik at norge kan holde seg i verdens toppen når det kommer til overklokking.

Det kunne vært artig....

Men det er mange Firmaer som har overstore budsjett, så er man på høgget får man sikkert akkurat det man vil ha!

Lenke til kommentar
men det er en ting jeg må spørre om her:

slike BH5 brikker er de gamle?

er de fortsatt i produksjon?

lagde bare twinmos slike brikker?

annen info?

*håpe på svar*

Det var flere produsenter som laget minnebrikker med BH 5 moduler.. De vanligste i Norge har jo som du allerede har nevnt TwinMos med Winbond. PÅ disse brikkene sto det orginalt på chippene at dette var BH5 ram. Corsair hadde også flere brikker med BH5 ram.XMS( og dual kittene CMX)3200 LLPT versjon 1.1 er BH5, Corsair XMS (og CMX dual kit)3500C2 er bh5. Videre har Mushkin produsert noe av det sprekere av minnebrikker med BH5 Både Mushkin Level 2 hi perf 3200 og 3500 er BH 5 baserte.

Kinston hadde også noen gode moduler, hvor hyper X3000 var bh5. Det er også flere andre som har produsert minne med BH5 chipper... men det er bare disse jeg kommer på sånn i farten.

Det er viktig å merke seg at de nye BH5 brikkene ikke er de samme som de gamle. De gamle klokker helt sinnsykt mye bedre på Intel..

Jevnt over har de gamle mye mindre kompabilitetsproblemer enn de nye...

Med det jeg driver med om dagen så er det bare en ting som teller.. og det er de gamle gode BH 5 brikkene.. mine nye Mushkin 3500 brikker greier hele 276 på Intel på 2-2-2-5 instillinger på "bare" 3,4 volt

Endret av stoolman
Lenke til kommentar
Disse mushkin 3500 som du nevner her, er dette utt? Isåfall er det redline, Level I eller Level II

Slik jeg forstår det snakker han om gamle bh-5... Tviler uansett på at han hadde kjøpt utt brikker siden han holder seg mye på intel plattformer...

Men om du lurte så lager mushkin utt brikker, jeg tror dog disse er vanskelige å få tak i i norge..

Mushkin Redline 3200, 3500, 4000, og Mushkin Blue C2 PC3200 DDR 2-3-3 skal inneholede utt..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Med det jeg driver med om dagen så er det bare en ting som teller.. og det er de gamle gode BH 5 brikkene.. mine nye Mushkin 3500 brikker greier hele 276 på Intel på 2-2-2-5 instillinger på "bare" 3,4 volt

Meget bra, meget bra.. :thumbup:

Men jeg venter fortsatt spent på noen resultater/tall fra Super-Pi.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...