Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Splitte ADSL linje i 2, men hvordan?

Anbefalte innlegg

Bluecom sin 4400 linje skal bestilles nå, men linja skal deles med bror, og modemet vi bruker per dags dato er ett "rent" modem. Og routeren etter har jeg ikke funnet en spesiell funksjon på når det kommer til dette.

Grunnen til dette er fordi han har øyne planta foran CS hele tiden, mens jeg laster ned.. Han griner jo da fordi det blir høy ping av det, og internett for min del blir "ubrukelig" så fort jeg søker på en side.

Er det mulig, og i hele tatt, hvordan i tilfelle?

Takker hjertelig for svar ! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig det lar seg gjøre med ett program som Netlimiter.

http://www.download.com/NetLimiter/3000-20...tml?tag=lst-0-1

Netlimiter har jeg, :yes: Men bare for å begrense uploaden siden det struper den dårlige 700/100 linjen vi har idag.

Men det er jo forsåvidt ett godt forslag, :) men jeg tror det kommer uansett til å slå ut på pingen hans? :hmm:

Alle mulig innslag, tips tas imot med åpne armer..!! :yes:

Lenke til kommentar
selv om du skulle dele linjen rett i to ville broren din fått høyere ping uansett pga at du laster ned.

Har selv hatt en fil på nedlastning, ca 50% av linje kapasitet samt spilt samtidig og pingen går merkbart opp.

Akkurat.. satt nettopp og tenkte på dette mens jeg skrev.

Vet ikke om det er mulig å dele linjen fysisk jeg? Slik at vi får 2200/300 hver?

Dette ville vært det beste, siden det blir krig og data deler flyr nede om jeg laster ned. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...