Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 her en dag begynnte g++ kompilatoren å tulle seg når jeg holdt på med en innleverings oppgave på skolen i c++. først trodde jeg at koden min var på bærtur, men da jeg tok c++ kildefilene over på en annen pc kompilerte de helt fint. og etter det har det også blitt problemer å installere programmer. Har aldri hatt noen problemer som dette før. Kan heller ikke huske å ha klusset med noen instillinger etc som kan ha rotet det til. noen eksempler: installering av firefox: [root@localhost firefox-installer]# sh firefox-installer ./firefox-installer-bin: error while loading shared libraries: libstdc++.so.5: c annot open shared object file: No such file or directory installering av rar: [root@localhost ~]# apt-get install rar .... The following packages have unmet dependencies: rar: Depends: libstdc++.so.5 but it is not installable Depends: libstdc++.so.5(CXXABI_1.2) but it is not installable Depends: libstdc++.so.5(GLIBCPP_3.2) but it is not installable E: Broken packages libstdc versjonene installert: [root@localhost ~]# rpm -qa | grep libstdc libstdc++-4.0.1-4.fc4 compat-libstdc++-296-2.96-132.fc4 libstdc++-devel-4.0.1-4.fc4 håper noen sjønner noe av dette, for det er utrolig irriterende å ikke vite om g++ kompilatoren ikke klarer å kompilere pga dårlig kode eller en feil i et bibliotek Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Åpne et konsoll: su yum install yumex yumex Søk etter libstdc Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 ok jeg har åpnet yum extender, men under update finner jeg ingenting når jeg søker på libstdc. under install finner den compat-libstdc++-33 men det burde vel ikke ha noe å si om jeg installerer denne når det funket for noen dager siden ? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Tror det er compat-libstdc++ som er navnet på pakka du må oppgradere ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 ok installerte den pakken, nå funket det å installere de to programmene. for håpe c++ koden og virker får teste ut litt senere. Men allt ser ut til å virke foreløpig, takker! :=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå