Kristallo Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Nå begynner jeg å bli lei av moderatorer som slenger innom og spammer hele forumet med "En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på." i tråder som er 50 poster lange. Hvis moderatorene ikke gidder å følge med på forumet og kan fikse en tråd før den er 3 måneder gammel så kansje det er på tide å tuppe dem ut og erstatte de med noen nye som følger med på forumet. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Selv om en tråd er 50 poster lang så kan fortsatt Emnet bli rettet opp i. Man bør jo heller spørre seg om brukerne av Hw.no burde ha lært no å skrive ordentlige emnetittler? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Enig med Kristallo. Jeg har flere ganger også reagert på at moderatorer stunter inn for å fortelle alle som allerede bruker tråden at tittelen er for kort, til tross for at alle som skriver i den fint forstår innholdet. Noen tråder blir sågar stengt - selv om de er i bruk, og da har nok moderatoren misforstått sin funksjon. Men det er vel alltids slik at noen tåler bedre å bli tildelt litt makt enn andre... Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Selv om en tråd er 50 poster lang så kan fortsatt Emnet bli rettet opp i. Jeg klager ikke på at trådene blir rettet men måten jobben til moderatorene blir utført på. En del av trådene som har fått advarsel har også emetittel som er i samsvar med hva redaktøren og moderatorer selv bruker. Noe som tyder på at det er snakk om moderatorer som har levd livet sitt på hw.no og som kommer inn på akam.no for å rydde. Lenke til kommentar
ShAvAnO Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Jepp, er for mange småunger som modererer her. Burde vært en aldersgrense samt et minstekrav til intelligens. Endret 26. september 2005 av ShAvAnO Lenke til kommentar
olemm Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Har også merket meg det Kristallo skriver over her, at bruk av pisk for å rette opp i emnetitler er noe som periodevis utøves med megen iver, og som periodevis ligger helt på hylla. For å ha noen effekt på måten brukerne lager emnetitler på, som jeg forstår av malvaro sitt innlegg at er noe av hensikten med slike sanksjoner, forutsettes det at det er en viss regelmessighet i håndhevingen av reglene. Desto viktigere er bruken av skjønn og sunn fornuft når disse reglene håndheves; det er greit det er regler, men målet - som vel antakelig er lesbarhet og forståelighet er etter min mening viktigere enn regelen i seg selv - så sanksjoner bør i første rekke gå mot de trådene som har misvisende, tvetydige eller på annen måte utydelige eller uforståelige emnetitler; f.eks. så jeg liten vits i å stenge av tråden "5D vs. 20D" selv om den kanskje brøt med en eller annen regel. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Tok for moro skyld et søk på ordet "emnetittelen" i forumet, og får da opp en haug med tråder som er stengt nettopp på grunn av "brudd" på emnetittel-regelen. Sjekk hvem som har stengt mesteparten av trådene (hvem som har lagt inn siste innlegg)...et aldri så lite mønster? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Og i noen av disse postene har faktisk brukermoderatorer aktivt deltatt uten å henge seg opp i emnetittelen. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jepp, er for mange småunger som modererer her. Burde vært en aldersgrense samt et minstekrav til intelligens. Det finnes det faktisk, og vi har og noen retningslinjer som vil forklare hvorfor trådene ble stengt, der står det og at man skal ta kontakt med moderatoren hvis man er uenig, og ikke ta det opp i en egen tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg