graks Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 nå har ati endelig sluppet crossfire,og ytelsen ser bra ut.blir muligens og kjøpe noe slikt til neste år. here er link til review av crossfire: http://www.firingsquad.com/hardware...re_performance/ http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1862962,00.asp http://www.bit-tech.net/hardware/2005/09/2...e_detail/1.html http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm?articleid=730 http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050926/index.html Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Ser bra ut det der. 7800 GTX kortene yter en del bedre men så er jo de både nyere og bedre kort. Venter spent til X1800 i Crossfire. Lenke til kommentar
blazern Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Sykt, dobbel ytelse på mange spill jo.... Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 blir NICE og se X1800XT CF i testen Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 *Håpe modus* Er det mulighet for å benytte dobble PowerColor Radeon 800XT PE på denne løsningen (AGP)?*Håpe modus* Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 ææh..ikke overbevist.. ville hatt bedere om jeg skulle giddet bytett...også lav effekt i doom 3... Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 ææh..ikke overbevist.. ville hatt bedere om jeg skulle giddet bytett...også lav effekt i doom 3... hust at dette er X850 .. ikke X1800 Lenke til kommentar
smy Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) damn såg hvor strøm x850 i crossfire tok nest 400w del mer 6800u og langt mer enn 7800gx men nice ytesel Endret 26. september 2005 av lordsmygen Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) ææh..ikke overbevist.. ville hatt bedere om jeg skulle giddet bytett...også lav effekt i doom 3... hust at dette er X850 .. ikke X1800 husk gtx begynner og bli "gammelt" og da..kommer snart ny brikke der og ... Endret 26. september 2005 av usæl-gesæl Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 CF -- I'm loving it! Fett... Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 ææh..ikke overbevist.. ville hatt bedere om jeg skulle giddet bytett...også lav effekt i doom 3... hust at dette er X850 .. ikke X1800 husk gtx begynner og bli "gammelt" og da..kommer snart ny brikke der og ... gammelt? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 ser bra ut. yter vist ganske mye bedre enn 6800u i sli Lenke til kommentar
HKS Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Nå er det også vist at Crossfire på x8x0 serien er begrenset til 1600x1200@60Hz Next up is something which is going to be a big issue for a number of you. As you may have read Crossfire is limited to 1600x1200 at 60Hz. DH avdekker også en STOR løgn fra ATi... ATi har påstått at alle spill automatisk får forbedret ytelse i Crossfire, dette stemmer ikke... Se hva DH skriver: Next up on our list of downsides is the claim that CrossFire supports all titles automatically. Basically we've found that not to be the case on one engine and that was "The Project" a tech demo which was released by Crytek and ATI a few months back. When running the demo we saw no increases from CrossFire by default. With some creative renaming of the exe file to "Farcry.exe" we immediately gained extra performance which we will detail later. Ergo... ATi bruker samme profiler som de høylytt har kritisert nvidia for å gjøre... Hadde det vært nVidia som hadde gjort dette hadde mange her på formumet begynt å klage iallefall... Synes konklusjonen demmes er meget god... Crossfire compares to the same generation Nvidia SLI part, the 6800 Ultra, the X850 XT CrossFire almost always outscores the SLI system. The results are less favourable when you compare the X850 XT CrossFire system to the 7800 GT SLI and it is the Nvidia system which comes out on top in all of our tests. The 7800 GT in SLI is quite astounding and shows just how powerful current Nvidia technology really is .... in fact we can only think of one setup faster than a 7800 GT SLI, that being one based on 7800GTX's. Comparing the CrossFire X850 XT's to the single 7800GTX we see that on the whole you can gain about the same performance from two X850XT as you get from one 7800GTX. There would be additional disadvantages opting for crossfire, that being a lack of Shader Model 3 support. For a system which is such a huge outlay of money, not having a feature which will be supported more and more in the coming months is a real disadvantage in our opinion. To make matters worse the hardware is limited to 1600x1200 at 60hz, again a far from ideal setup. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Raptor,26/09/2005 : 20:22]Nå er det også vist at Crossfire på x8x0 serien er begrenset til 1600x1200@60Hz Det er svakt med hensyn på hva konkurrenten har å tilby. Det gjenstår no enda å se tilgjengeligheten i butikkene når kortene offisielt blir lansert. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Raptor' date='26/09/2005 : 20:22'] Ergo... ATi bruker samme profiler som de høylytt har kritisert nvidia for å gjøre... Hadde det vært nVidia som hadde gjort dette hadde mange her på formumet begynt å klage iallefall... å det gjør nVidia noe bedre? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Raptor,26/09/2005 : 20:22]Nå er det også vist at Crossfire på x8x0 serien er begrenset til 1600x1200@60Hz Det er svakt med hensyn på hva konkurrenten har å tilby. Det gjenstår no enda å se tilgjengeligheten i butikkene når kortene offisielt blir lansert. Slutten av oktober skulle vist kortene være tilgjenglige etter hva jeg har hørt, så det er fremdeles en papirlansering... å det gjør nVidia noe bedre? Poenget er ikke hva nVidia gjør bedre... Poenget er at ATi har laget et stort poeng ut av at Crossfire fungerte automatisk med alle spill, noe det viser seg å ikke gjøre alikevel. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) [sensurerer meg selv jeg :-) ] - Per Christian Endret 26. september 2005 av Flippo Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) DH avdekker også en STOR løgn fra ATi... ATi har påstått at alle spill automatisk får forbedret ytelse i Crossfire, dette stemmer ikke... Se hva DH skriver:Next up on our list of downsides is the claim that CrossFire supports all titles automatically. Basically we've found that not to be the case on one engine and that was "The Project" a tech demo which was released by Crytek and ATI a few months back. When running the demo we saw no increases from CrossFire by default. With some creative renaming of the exe file to "Farcry.exe" we immediately gained extra performance which we will detail later. Ergo... ATi bruker samme profiler som de høylytt har kritisert nvidia for å gjøre... Hadde det vært nVidia som hadde gjort dette hadde mange her på formumet begynt å klage iallefall... Hva grunnen er til at det ikke fungerer i "The Project" kan jeg ikke svare på, men siden når har det blitt regnet som et spill? Dette beviser bare at FarCry har en egen profil, ikke at det eller andre spill må ha en profil for å fungere i CF. Det at ATi vil bruke profiler for enkelte spill har vært kjent fra dag en.. poenget er at dem ikke skal behøve det for at CF skal fungere. Endret 26. september 2005 av MistaPi Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Ingnen kommentar fra meg foreløpig. Jeg venter heller til at Hardware eller noen andre nettsteder tester jevne kort, SLI mot Crossfire. Da kan man bedømme. Man må jo huske på at Crossfire enda ikke er lansert. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg må si jeg fikk litt vann i munnen over Super AA. Da tenker jeg ikke bare på super-sampling som renser opp i alpha texturer. http://www.beyond3d.com/reviews/ati/crossfire/index.php?p=16 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå