un0kai Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Dette blir virkelig spennende! Hadde du tenkt på å fasekjøle minnebrikkene også? (ikke på grafikkortet nei..) Ja jeg planlegger å teste fasekjøling på minnebrikkene, men dette er en stund frem i tid og har ikke så mye med dette rekordforsøket å gjøre.. Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 @overklokk: er det vanskelig å demontere "skallet" utpå mach2en? Og om jeg gjør det vil det være mulig å få det på igjen senere? Grunnen til at jeg spør er at skallet dekker skruehullene på gfx så jeg har ikke mulighet for å monteere det.. Jeg lurte også på hvor jeg kan få tak i et greit termometer til en bilig peng? Såg litt på clasern, men der hadde alle runde "probes".. Ellers så har jeg vert på clas ohlson nå og kjøpt noe plexi og en 3mm gjenget stang som jeg skal bruke når jeg mekker feste til evapen.. Men siden jeg kansje må av med skallet til evaporatoren og mekke noen egne greier så bør jeg vel bruke noe annet enn plexi? Hei, Ved å vippe vek den vite plast platen rundt evap og så presse evap og isolasjon ut av plast skallet lar dette seg gjøre. På noen går det lett på andre er det nesten umulig. I værste fall må du kappe røret for å få det frahverandre .... men da må den jo fylles med gass etc på nytt. Hvor bor du? Om det ikke er langt fra meg så kan jeg sikkert være behjelpelig om du får problemer Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Hvor bor du? Om det ikke er langt fra meg så kan jeg sikkert være behjelpelig om du får problemer Takk for raskt svar , jeg bor desverre langt unna i regnbyen bergen... Men takk for tilbudet edit: gjør et forsøk på å demontere jeg.. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Den hvite plata fikk jeg av uten noe problem, men det er ikke akuratt bare å skyve ut evap heller da erfarte jeg.. Har du noen flere tips overklokk? Løsne den gule isolasjonen med skalpell først kansje? Hva står jeg igjen med etter å ha løsnet? Blir skallet bare hengende på flexituben etterpå? eller går det an til å få den helt bort? Er det vanskelig å fjerne den gule isolasjonen fra evap? Jeg har liksom ikke lyst å gjøre så altfor store uopprettlige forandringer på den siden jeg kunne tenke meg å selge den når jeg får penger til bedre kjøling.. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Da jeg ikke fikk til å løsne evaporatoren har jeg kommt frem til at jeg skal bytte om på arbeidsoppgavene til kjølerne. Den med chilly1 evap tror jeg jeg skal kunne bruke til grafikkkortet hvis jeg lager en festeplate der hullene er litt tettere på evap... Jeg kommer da til å bruke den andre til å kjøle cpu.. Systemet oppførte seg merkelig i hele går, og jeg fant fort ut hvorfor da jeg demonterte kjøleren til prosessoren.. Der var det vann ja , jeg kan ikke forstå hvordan det har kommt seg dit, men sånn er det nå en gang.. Får gjøre en bedre isoleringsjobb neste gang da tror ikke jeg har skadet noen komponenter iallefall så da er jo alt toppers Vannet hadde tilogmed sneket seg under naglelakken noen plasser, så nå må jeg bort til en venninne og låne neglelakkfjerner Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Da jeg ikke fikk til å løsne evaporatoren har jeg kommt frem til at jeg skal bytte om på arbeidsoppgavene til kjølerne. Den med chilly1 evap tror jeg jeg skal kunne bruke til grafikkkortet hvis jeg lager en festeplate der hullene er litt tettere på evap... Jeg kommer da til å bruke den andre til å kjøle cpu.. Systemet oppførte seg merkelig i hele går, og jeg fant fort ut hvorfor da jeg demonterte kjøleren til prosessoren.. Der var det vann ja , jeg kan ikke forstå hvordan det har kommt seg dit, men sånn er det nå en gang.. Får gjøre en bedre isoleringsjobb neste gang da tror ikke jeg har skadet noen komponenter iallefall så da er jo alt toppers Vannet hadde tilogmed sneket seg under naglelakken noen plasser, så nå må jeg bort til en venninne og låne neglelakkfjerner Uff, hørtes ikke ut som noe god opplevelse nei, men godt det ikke omkom noe hardware i det minste! Ønsker deg lykke til videre Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 hehe, må si jeg klødde meg litt i hodet i går kveld ja, før jeg kom frem til hva årsaken kunne være.. Her ser dere det er ikke lite kondens det er snakk om heller, jeg har nok ikke fått isolasjonen helt ned i denne kappen, noe som har ført til at det har rent ned herfra og i socketen.. Godt jeg fant ut av det før noe gikk skikkelig galt Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Lykke til med WRen Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 hehe, må si jeg klødde meg litt i hodet i går kveld ja, før jeg kom frem til hva årsaken kunne være.. Her ser dere det er ikke lite kondens det er snakk om heller, jeg har nok ikke fått isolasjonen helt ned i denne kappen, noe som har ført til at det har rent ned herfra og i socketen.. Godt jeg fant ut av det før noe gikk skikkelig galt oioioi..... Her må du nok være nøye når du monterer ja Lykke til videre med WR forsøket. Det skal ikke være lett å sette rekorder, så slike ting som kondens problemer etc må du nok regne med at dukker opp iblant (Snakker av erfaring ) Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Fint at du fant ut hva det var vertfall da, og ikke minst, at det ikke hadde skadet noe hw! Når setter du igang med benchingen da tror du? Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Fint at du fant ut hva det var vertfall da, og ikke minst, at det ikke hadde skadet noe hw! Når setter du igang med benchingen da tror du? Håper på å begynne med litt benching i løpet av kvelden/natta, sitter å venter på at HK skal tørke nå MEn jeg skal på jobb i morgen kveld, og da må jeg reise et stykke, så om det ikke skjer noe i løpet av natten, så må jeg vente helt til mandag før jeg får gjort noe igjen.. Vi får håpe på en kald natt Vel det vil si jeg har jo allerede benchet litt da uten fase på gpu, men ingen ekstreme resultater å vise til enda utover den scoren min på 11002poeng. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 *mine inlegg* ( her er et tips til harware.no, dere skulle ha hatt en mine inlegg knapp slik at vi slapp å skrive et inlegg for hver gang vi ville ha noe i mine inlegg) "Følg med på dette emnet" øverst på siden http://forum.overklokking.no/index.php?act...&f=132&t=475310 Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Ville bare si lykke til videre, skjønner ikke at dere tør dette, har akkurat satt vannkjøling på skjermkortet mitt (7800GTX) og kikker bort på det annen hvert minutt Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Ville bare si lykke til videre, skjønner ikke at dere tør dette, har akkurat satt vannkjøling på skjermkortet mitt (7800GTX) og kikker bort på det annen hvert minutt Slik var det med meg og første gangen jeg startet maskinen med vannkjøling. Var mektig spent, men nå bryr jeg meg liksom ikke noe om det Men det blir vel annerledes igjen når jeg får på fasekjøleren, for det har jeg aldri prøvd før.. Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 er ikke så redd nå som jeg var de første timene skal nok kjøpe blokk til CPU snart også jah Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Vil anbefale deg å bruke elektronikk lakken fra biltema istedenfor neglelakken. Tåler temperatursvingninger bedre. Og er laget for å brukes på eletronikk. Men ellers lykke til Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Kommet noe lengre? *Spent på res* Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Hei, forsøket er blitt utsatt på ubestemt tid (iallefall frem til 15.) da det har skjedd diverse ting i livet mitt i det siste som påvirker fritiden min blant annet hadde vi en politirazzia i leiligheten jeg bor i... Det er ikke jeg som var årsaken i dette , men en litt shady fyr som bor her, uansett så ser det ut til at jeg må leite etter ny leilighet fremover Og før dette blir avklart gidder jeg ikke stresse... Jeg har også masse andre unnskyldninger som skole, jobb osv (les: latskap)... uansett, fy søren det var bra å bli vekket av razzia i leiligheten, super historie å fortelle på fest (må jo skryte litt, er ikke hver dag jeg blir vekket av at politiet utkledd som bomser kommer stormende inn på rommet mitt med narkohund) Men jeg lover jeg kommer med noe så fort jeg har tid til å benche igjen, det tar jo fort en dag og to å optimalisere systemet og teste tweaks, og dette har jeg ikke tid til akkuratt nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå