un0kai Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 JA, da var tiden kommet... Jeg har tatt mot til meg og endelig formatert HDen så nå tenkte jeg sterkt inspiret av stoolman og overklokk (dog i en litt annen klasse )å gjøre noen førsøk på noen WRs. Fokusområdet blir 3dm03, men jeg skal også kjøre noen runs i 05 og 01(med win2k) Foreløpig har jeg 11002 poeng i 03. Dette er oppnådd med en moddet mach2 på cpu og dårlig vannkjøling på gpu. Et lite bilde av systemet slik det såg ut når jeg fikk 11002 pooeng. Nå har jeg hatt en til moddet mach2 stående en stund uten at jeg har tatt den i bruk. Den skal nå i ilden og forhåpentligvis vil litt minusgrader gjøre at jeg sakte men sikkert nermer meg den magiske grensa på 11876 som er den nåverende rekorden til mricee.. Det gjenstår en hel del arbeid før jeg kan begynne med litt seriøs benching. Bl.a. må jeg isolere flextuben til machen som skal kjøler gpu, samt mekke meg et feste som fungerer sammen med gfx kortet. Litt isolasjonsjobb gjenstår også, hovedsaklig på HK.. Tenkte jeg skulle poste denne i worklogs siden jeg kommer til å gjøre noen justeringer underveis både på HW og software.. Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Dette ser spenndene ut dette. Jeg kommer til å følge med på dette Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Fett, får håpe du klarer det da! skal følge med! Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Følger spent med Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Dette ser meget bra ut stå på og lykke til!! PS: om du trenger noe hjelp med kjølere etc så bare hyl ut Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Dette ser meget bra ut stå på og lykke til!! PS: om du trenger noe hjelp med kjølere etc så bare hyl ut Skal jeg gjøre vet du Vi får håpe jeg kan klare å få til noe bra ja.. litt nervøs for om jeg har coldbug eller ikke på gfx, men time will show The sky is the only limit (litt usikker på om dette er et ordtak, men det får duge) edit: jepp da har jeg stått på og endelig fått isolert flextuben til den andre machen.. Slik så den ut da jeg kjøpte den.. Jeg måtte tenke litt før jeg fant en metode som fungerte fint for meg. Neopren slangen jeg hadde kjøpt for lenge siden var nemlig litt for stor... Så jeg tok å begynte med litt tynn neopren med lim på baksiden Deretter Tok jeg på litt mer neoprenteip Måtte til for å få fyllt opp alt tomrommet nedi evaporator "huset" Deretter la jeg på ett lag med "teip langsmed flexituben også brukte jeg neoprenslangen min utpå der igjen.. Synes dette ser greit ut jeg.. Og til slutt en siste justering.. Det ble litt tykt kansje, iallefall i forhold til hvordan de mekker det fra fabrikk, men jeg mener at det er bedre med litt for mye enn litt for lite Den hvite strengen dere ser utpå er en varmetråd. Hvor mye denne har for seg vet jeg ikke, men det kan vel ikke skade å ha den dinglene utfor der. Vet ikke hvor jeg ellers skulle gjort av den @overklokk, hvor fleksibel er egentli denne flexi slangen? kan jeg ha den slik som på de siste bildene hvor jeg bøyer den inn mot gfx? Lenke til kommentar
NeVa Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 er det ikke "only the sky is the limit" ? Uansett, lykke til. Måtte 6600 rec'en bli norsk Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Dette blir veldig bra, gleder meg! Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 @overklokk, hvor fleksibel er egentli denne flexi slangen? kan jeg ha den slik som på de siste bildene hvor jeg bøyer den inn mot gfx? Ja det er ikke noe problem å ha den slik. Bare vær forsiktig når du bøyer slangen så går det stort sett bra. Men IKKE bøy den når den er kald... da ryker den lett. Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Liker disse ville kjørlerne deres :!: Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Agreed.. Er litt spennende også, for du ser ikke så mye til dem! Lenke til kommentar
TurboTrond Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Morro,, håper det blir noen nice resultater på deg.. Hvordan har du tekt å kjøle rammen på på 6600gt kortet ? Lenke til kommentar
barvini Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Lykke til un0kai Edit: Post 100 Endret 26. september 2005 av barvini Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Morro,, håper det blir noen nice resultater på deg.. Hvordan har du tekt å kjøle rammen på på 6600gt kortet ? Godt spørsmål jeg har tenkt litt på dette selv i det siste nemlig. Tror vi trenger litt eksperthjelp fra overklokk igjen ... Vil kulden fra evaporatoren spre seg i stor nok grad gjennom pcben slik at jeg kan isolere over rammen på gfx kortet? Jeg tviler egentli på at den gjør det, så mest sannsynlig kommer jeg til å prøve å få plass til noen kjøleribber og bruke en 12cm vifte til å lage litt sirkulasjon i lufta.. En vifte skal jeg ha uansett da... Er en del komponenter som blir skummelt varme på kortet uten aktiv kjøling.. Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Med "bare" en mach2 som kjøling vil ikke PCB bli så kald at du kan pakke inn rammen i neopren nei.... Jeg bruker å smøre inn kortet med vaselin og passe på at det er helt tett rundt rambrikker etc slik at ikke kondens kan danne seg under brikkene. Lim på små ribber på rammen før du isolerer og bruk et par vifter til å blåse over kortet. OBS: husk for al del å isolere selve PCI-e socketten også. Smør et lag vaselin på kortets kontakt flate + litt ned i pci sporet. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Med "bare" en mach2 som kjøling vil ikke PCB bli så kald at du kan pakke inn rammen i neopren nei.... Jeg bruker å smøre inn kortet med vaselin og passe på at det er helt tett rundt rambrikker etc slik at ikke kondens kan danne seg under brikkene. Lim på små ribber på rammen før du isolerer og bruk et par vifter til å blåse over kortet. OBS: husk for al del å isolere selve PCI-e socketten også. Smør et lag vaselin på kortets kontakt flate + litt ned i pci sporet. Takk for kjapt svar Er det vanlig gul vaselin du snakker om? Jeg hadde planer om å bruke dielektrisk fett i pci-e socketen, legge sealstring rundt socket og ram+kondelsatorer slik at det ikke kommer kondens under, også har jeg lakkert hele pcben på kortet med neglelakk.. Ja også må jeg ikke glemme å solere under kjernen heller edit: nå skal jeg på trening og på heimveien tenkte jeg å stikke innom clasern og plukke opp noen matrialer til å lage et feste til evaporatoren Så forhåpentligvis kommere jeg tilbake senere i dag med en liten oppdatering.. Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg bruker vanlig Gul vaselin ja... men dielektrisk fett er jo helt topp Lenke til kommentar
haakie Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 sykt bra!! det er helt rått med de kjølerne. mens jeg venter på vannkløling Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 @overklokk: er det vanskelig å demontere "skallet" utpå mach2en? Og om jeg gjør det vil det være mulig å få det på igjen senere? Grunnen til at jeg spør er at skallet dekker skruehullene på gfx så jeg har ikke mulighet for å monteere det.. Jeg lurte også på hvor jeg kan få tak i et greit termometer til en bilig peng? Såg litt på clasern, men der hadde alle runde "probes".. Ellers så har jeg vert på clas ohlson nå og kjøpt noe plexi og en 3mm gjenget stang som jeg skal bruke når jeg mekker feste til evapen.. Men siden jeg kansje må av med skallet til evaporatoren og mekke noen egne greier så bør jeg vel bruke noe annet enn plexi? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Dette blir virkelig spennende! Hadde du tenkt på å fasekjøle minnebrikkene også? (ikke på grafikkortet nei..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå