Mala Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Litt usikker på kor eg skulle poste denne, men eg satser på å treffe blink her. Er det noen som har fjerna stockkjøleren på sitt 7800GTX kort, for å evt. bytte den gamla pastaen eller "gipsen" som Snekke`n fant :!: ? Er dette noe problem?? Er nemlig sugen på å hive på litt AS5 på kjernen og slikt for litt bedre kjøle effekt. Og er isopropanol gunstig til dette? mener dette fåes kjøpt på bensinstasjoner Men er en stund sia eg har reve av stock kjølere på gfx kort, sist under montering av heatpipe på R9700Pro, gjik jo meget bra det. Er vel bare til å klemme på disse "holderene" på undersida av kortet, for å lirke kjøleren av? Takker for svar! Lenke til kommentar
BalleKnalle Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Fjerna kjøleren på mitt 7800GTX. Av typen Gainward GS. Hadde aldri gjort dette før, men det gikk greit. Original kjøleren var festet med div. skruer, brukte dette http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ASACN60ML kittet fra Arctic silver for å fjerne gammel kjølepasta/gips. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Takker for svar BalleKnalle(vanvtiig bra nick) Da skulle eg i det minste greier å få av dette, forhåpentligvis uten å måtte skrote det Men har brukt isopropanol før, så trur eg ser etter dette på bensinstasjonen eller noe Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Obs har noe som heter blårens. Den funker ypperlig til rensing av kjølepasta Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Obs har noe som heter blårens. Den funker ypperlig til rensing av kjølepasta Okei, hm ekke sikker på om de har Obs i Sogndal Men det er notert Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Ja i dag monterte eg pent og pyntlig av kjøleren , var jo en opplevelse det også fjerna disse putene/gipsen rensa godt og smurte på passende lag med artic silver5 på kjerne og alle minne brikker.Vakkert! Men så fikk eg en fiks idè, eg lot ret og slett vere å skru på "dekselet", siden kjøleribba under er perfekt til å skru fast en 80 mm vifte IDLE temp`en min nå ligger på rundt 39 grader, der den før var rundt 47 Er klokket til 493 på core og 1.44 mem også. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Ikke verst Nei, liker at kortet mit har det svalt og godt Tror eg festen den overdelen til ribba på kabinettet mitt*brag alarm* Ser ikkje ut til at eg greier å blåse 500 mhz grensa på core, ligger på 498 no 1.44ghz på mem! Endret 27. september 2005 av Mala Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Tror at du kan komme over 500 mhz med vannkjøling. Når du har den på 498 mhz, blir det veldig varmt når du spiller? Personlig så synes jeg at det er for tidlig å stresse gtx kortet. Den yter allerede så bra, og det lille boostet vil du ikke legge merke til så mye i spill osv. Men etter kanskje halvt og et år, da kan man leke litt med den. Veldig synd hvis man svir et gtx kort. Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Jeg har brukt rødsprit (altså etanol eller drikkesprit med "smakstilsettinger") for å rense gamle prosessorer. Jeg tror ikke den er noe verre enn isopropanol. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Jeg har brukt rødsprit (altså etanol eller drikkesprit med "smakstilsettinger") for å rense gamle prosessorer. Jeg tror ikke den er noe verre enn isopropanol. Jo, det er ikke helt optimalt, fordi dette inneholder fettstoffer. Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Veit ikkje om eg burde sei da, men eg bruker vanligvis ein lofri klut som eg har dynka med jif-vidurens. Funker som bare pokker det. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Tror at du kan komme over 500 mhz med vannkjøling. Når du har den på 498 mhz, blir det veldig varmt når du spiller? Personlig så synes jeg at det er for tidlig å stresse gtx kortet. Den yter allerede så bra, og det lille boostet vil du ikke legge merke til så mye i spill osv. Men etter kanskje halvt og et år, da kan man leke litt med den. Veldig synd hvis man svir et gtx kort. No har det seg at eg skulle restarte maskina på 480 core og 1.44ghz mem, PIPING og ingen signaler fra kortet fikk letter pannik da det ikkje nytte å trykke CTRL under oppstart heller for å stille tilbake til orginale instillinger. Lot maskina stå en stund samt eg resatte cmos, ogf det funket bare eg satte ned hastighetene Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 å-å! close one lol...hehe Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 AS5 trenger sånn ca 200 timer på å kjøres inn også (200 aktive timer), kanskje 300. Så temperaturen vil mest sannsynlig gå nedover igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå