Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linjen faller ut stadig vekk (Telenor ADSL)

Anbefalte innlegg

Dette begynte for noen uker siden. Først stopper alt opp gradvis, så blir jeg sparket av nettet. Noen ganger går hastigheten opp igjen og alt blir som normalt, men mange ganger går det altså i stå, og linjen kobler ut.

Bruker RASPPPOE selvsagt. Dette skjedde ikke før, men nå skjer det så ofte at det er delvis mektig irriterende.

Er det noen andre Telenor ADSL brukere her som opplever det samme?

Kommentarer om å velge andre frabes høflig.. Ja, jeg skal velge et annet selskap neste gang, men når jeg fikk ADSL her var Telenor det eneste alternativt. Etterpå har minst 3 til kommet etter (bl.a. Bluecom og NGT).

Dakkdakk! :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har NGT og har den siste uka opplevd det samme. Jeg må reset'e modemet og ta iprelease/renew for å få det opp og gå igjen - sinnsykt irriterende... Noen andre som vet hva dette skyldes ? Har dette noen sammenheng eller er det to adskilte problemer. Bor forresten i Akershus (Lørenskog)

Go' helg alle sammen!

Lenke til kommentar

hei har telenor 704kbs... Det som har skjedd med meg og skjer fortsatt er at når jeg surfer i eksplorer så henger den seg sånn ca. hvert 5. minutt. Da venter den i kanskje ett min før den loader igjen.. Detter er VELDIG irriterende når man er på nettet

Dette skjedde for noen uker siden

Lenke til kommentar

Jeg hadde i litt over en mnd. på vinteren i år samme problem. Jeg fikk aldri noe konkret svar på hva det kunne være, men det endte alltid opp med en re-innstallasjon av 2000/XP. Jeg er heldig som kan teste med flere OS og MacOS X og 9 hadde aldri de samme problemene i samme periode. Så jeg konkluderte med meg selv at det var problemer med PCen min.

Jeg har NGT og de kunne ikke se noen problemer med linjen min, men det søår meg at det vil være deres svar i alle slike tilfeller nesten.

Lenke til kommentar

Jeg har sett samme type problem med Telenor ADSL tidligere. Vi fant ut at det var nettverksadapteret (ekstern USB) som var ødelagt og dermed oppførte seg veldig ustabilt. Vi byttet til et helt nytt identisk adapter og etter dette har linjen vært dønn stabil.

Dere bør sjekke om det er nettverkskortet som er synderen, evt. ved å sette opp et lokalnett og prøve med trafikk i noen minutter.

Arcade

Lenke til kommentar

Hadde omtrent det samme problemt som dere, internetten funka så etter en liten stund disconnecta det, (dsl lampen på modemet bare blinka) ringte til telenor, de foretok en linjesjekk og fastslo at linja var ustabil. I dag kom en Bravidamann foretok noen målinger såg at det var spenning eller noe i linja, fixa litt, og nå er ADSL'en dønn stabil igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet fra tid til annen med mitt Telenor ADSL abo. Det går vanligvis uker og måneder mellom hver gang. Det som skjer er at plutselig en dag blir jeg koblet fra i ett sett, og når jeg får koblet meg på igjen går alt utrolig tregt eller ikke i det hele tatt. Så plutselig forsvinner problemet (etter timevis med problemer) og alt går tilbake til normalt.

Har vondt for å tro at det skyldes en hardware feil hos meg, siden alt plutselig begynner å virke igjen.

Lenke til kommentar

Har også irritert meg over dette. Bruker D-Link 804 router mot Telenor 384, og den mister kontakt. Line sync på modemet slukker ikke, så jeg tror ikke det er linja som faller ut.

Er typisk ute 3 - 5 minutter av gangen. Greitt å høre at det ikke bare er hos meg.

Lenke til kommentar

Har du Win NT 4.0, Win2000 eller WinXP så burde du prøve dette:

--Fra RASPPPOE hjemmesiden--

ATTENTION: Microsoft has released a Remote Access Service Security Update under KB article number Q318138 for Windows NT 4.0, 2000 and XP which appears to be hopelessly faulty and breaks Dial-Up Networking in several ways, some of which can render RASPPPOE unusable. Microsoft has yet to react to these problems. If you find you can no longer use RASPPPOE after installing this hotfix, uninstall the hotfix (you will find it under Control Panel, Add/Remove Programs) to restore function, and, if possible, contact Microsoft about this issue so that they know they have some bugfixing to do!

Dersom du har Windows 95/98/ME så prøv å oppgradere dial-up networking. Tror du må det for å få det til å fungere tilfredstillende. (Ndis, atui etc)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-16 11:25, boardmaster skrev:

hei har telenor 704kbs... Det som har skjedd med meg og skjer fortsatt er at når jeg surfer i eksplorer så henger den seg sånn ca. hvert 5. minutt. Da venter den i kanskje ett min før den loader igjen.. Detter er VELDIG irriterende når man er på nettet

Dette skjedde for noen uker siden

Hørest ut som du har DHCP aktivert. Har du det på netverks kortet, prøver den og kontakte en DHCP server vert X antall minutter. Finner den da ingen vill det henge litt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-16 11:16, Hidden skrev:

Dette begynte for noen uker siden. Først stopper alt opp gradvis, så blir jeg sparket av nettet. Noen ganger går hastigheten opp igjen og alt blir som normalt, men mange ganger går det altså i stå, og linjen kobler ut.

Bruker RASPPPOE selvsagt. Dette skjedde ikke før, men nå skjer det så ofte at det er delvis mektig irriterende.

Er det noen andre Telenor ADSL brukere her som opplever det samme?

Kommentarer om å velge andre frabes høflig.. Ja, jeg skal velge et annet selskap neste gang, men når jeg fikk ADSL her var Telenor det eneste alternativt. Etterpå har minst 3 til kommet etter (bl.a. Bluecom og NGT).

Dakkdakk! :wink:

Hadde lignende - inntil i går på "Gamle ADSL 704/128". Da kom Bravida og byttet til Nokia M5112 modem. Hadde fra før et Israelsk modem(som jeg ikke husker navnet på, men det var grått på farge). De hadde da brukt noen dager på feilsøking og linjemåling... Iflg. "inside information" får de problemer med det Israelske produktet når tilknytningskapasiteten på sentralen kommer opp mot 80% - da begynner "ting" å skje. Jeg ble da kastet av nettet og fikk ikke logget på - stadig oftere. Bruker RASPPPOE self.

Det kan være tilfeldigheter, men hastigheten jeg måler på Speedometeret nå, med det nye modemet, er oppe i 718-725 og det fikk jeg ikke før(690-710).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...