Ulkesh Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hei, Sitter med en oppgave i Bash, der jeg blant annet må slette en linje fra et teksdokument. Jeg prøvde med grep, som finner linjen som skal slettes, men jeg kjenner ikke kommandoen til å slette linjen som grep finner. Kan noen hjelpe meg ? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Når du sier bash, kan du vel bruke et hvilket som helst tilgjengelig program fra bash? [quote name="terminalen min "] bjorninge@laptopBearUbuntu:~/Desktop/scripts$ python -c "l = 5;f = 'file.txt';r =file(f, 'r+');lines = r.readlines(); del lines[l-1];w = file(f, 'w');w.writelines(lines);" bjorninge@laptopBearUbuntu:~/Desktop/scripts$ hvor f er filnavn og l er linje som skal slettes Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Det er nok "sed" (stream editor) du skal bruke tenker jeg? Den er ganske lik grep, men kan erstatte tekst. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) head --lines=-1 tekstfil edit: Endret 26. september 2005 av JBlack Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå