-KooPa Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Jeg fikk med en pc fra onkelen min som jeg måtte se på, den døde etter å bli flyttet ca 5 meter (kanskje likte den ikke den nye utsikten). Det er en pc jeg bygget for han for ca 2-3 år siden eller noe.. Er ikke sikker på alt av komponenter, men her er noe: HK: Abit KX7-333 CPU: AMD, husker ikke modell og klokkefrekvens, får heller ikke av den elendige kjøleren så jeg får sett. Det var en billig prosessor, kan det være en XP1800? RAM Twinmos PC2100/166MHz 256MB Når jeg slår på pc-en, går alle vifter (psu,cpu,chipset), ingen bilde på skjermen, alle 3 lysene på tastaturet lyser konstant. Før jeg kom var det også slik at den ene cd-romen lyste hele tiden, dette har ikke jeg sett noe til. Det virker som om pc-en stopper før bios loader, ikke kommer det noe pip fra bios heller. Maskinen har ikke vært overklokket og har fungert fint frem til nå. Hadde vært fint om dere hadde noen tips, har søkt rundt på diverse forumer, uten å finne noe. EDIT: Har nå støvsugd, koblet ut harddisker, cd-romer, lydkort. Resatt CMOS, byttet skjermkort (også spor). Fortsatt ingen forandring. En ting som jeg oppdaget fort var at fra første stund oppførte lysene på et av mine tastatur seg normalt.. begynner å mistenke at det kan være noe galt med tastaturet til onkelen min og at det kan ha kortsluttet deler av HK... er vel ikke så sansynlig men.. Endret 26. september 2005 av Stitch626 Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 er kanskje kortsluttet på ditt HK ja, men har du noe lys på Hk ditt? vis det ikke lyser er HK ditt, tillegg burde du sjekke rammen din og alle "gullltenne" på alle deler... Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Har testet litt mer nå. Begynner å tvile på at HK er defekt. Når jeg testet med den ram-brikka som stod i (PC2100) så lyste grønt og gult lyd på HK. Jeg prøvde ram-brikken i min pc, da ville ikke pc-en starte. Mitt HK støtter PC2100, men jeg husker ikke i farten om CPU'n, Celeron D 320/2.4GHz skal ha kjappere ram? Jeg tok også sjangsen på å teste min ram-brikke, en PC3200 i pc-en som ikke virker, den eneste forskjellen var at nå lyste også det røde lyset på HK. Dette HK støtter ikke PC3200 heller, så det kan jo være en grunn. De lysene på HK er slik: Gult - Strøm tilkoblet, men ikke slått på (lyser også når power er på) Grønt - Power on Rødt - Reset Syns det var merkelig at det lyste i reset-lampa, så jeg prøvde selvfølgelig å fjerne kabelen til reset switchen for å se om det kan være den. Det blir vel å kjøpe HK, CPU og RAM til han da... og PSU må jeg vel ha.. han har ikke slik 4-pin ATX12V kabel på sin... eller kan jeg bare jukse meg en slik med 12V og GND fra et annet sted? F.eks. en vanlig drev-kontakt.. ?? Jeg har fortsatt ikke fått av CPU vifta, skal ta ut HK av kassa etterpå og se om det hjelper... begynner å lure på om kanskje CPU har tatt kvelden. Endret 29. september 2005 av Stitch626 Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Jeg sliter med akkurat samme problem. Si i fra om du finner ut av det. Jeg også har forsøkte forskjellige komponenter og tviler på at disse er ødelagt.. (Men jeg kan ikke utelukke det..) Endret 29. september 2005 av eirikjo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå