dabear Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Dette er litt vanskelig å forklare, men jeg skal prøve så godt jeg kan. Denne lille bagatellen har jeg irritert meg over ei stund, så jeg håper noen kan hjelpe meg. Prøv dette: Åpne et program (fks firefox) Deretter åpner du fks thunderbird Alt funker bra, sant? Som forventa, vil thunderbird legge seg «i front» av firefox, og thunderbird vil dekke firefox fullstendig (dersom den var maksimert forrige gang du brukte programmet). Problemet kommer mellom disse punktene. Åpner du firefox for deretter å åpne thunderbird, vil firefox miste fokus. Trykker du så på firefox igjen, vil thunderbird fortsatt legge seg i front av firefox- dette skjer ikke i windows (firefox vil få fokus og thunderbird vil legge seg bakom)- og det er ei slik oppførsel jeg ønsker meg i ubuntu. Hvordan? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Merkelig at det skjer automatisk, men du kan jo prøve å trykke helt oppe til venstre i TB-vinduet og huke bort "on top" (hvis den er huket på). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hvilken gnome-versjon har du? Ble gjort en del anti-fokus-stjele ting i gnome-2.10, av RH sine utviklere. Du kan jo prøve å rapportere en bug på gnome sin bugzilla, tror den vil bli tatt relativt seriøst (hadde en annen bug inne på RH bugzilla ang. det samme, den ble fiksa rimelig kjapt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå