Gå til innhold

test av via c3 933mhz cpu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, interessant. Jeg har nemlig tidligere vurdert å sette sammen en C3-basert boks nettop med tanke på DivX og DVD-avspilling. Testen idag overbeviste meg imidlertid om at dette var dømt til å mislykkes, men det er altså håp allikevel. Er det forresten noen som har erfaring med Shuttle SV25 i kombinasjon med C3 933 MHz?

Lenke til kommentar

Kanskje personen som utførte testen ikke gjorden den berømte windows-xp tweaken som må gjøres i Xp for at divX'er i skal kjøre "mooth" på cpu'z under 1Ghz?

[edit=Tenkte på denne

boing.gif

"My pupils dance, lost in a trance. Your sacred silence, losing all violence. Stars in their place, mirror your face. I have to find you..."

[ endret av B|Real den 2002-08-18 13:47 ]

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med å kjøre divx/xvid m.m. på min Shuttle sv24 og Via 933 C3 under win2k. Tror den artikkelen bør skrives på nytt, hvorfor i all verden testet han denne prosessoren på winxp pro? Win98 eller 2000 er mye mindre ressurskrevende og egnet til denne type/oppsett av maskin. Tidligere benyttet jeg en 866 C3, og den fungerte også fint.

Maskinen kjøpte jeg fra http://www.stealth.no og er nesten lydløs (kjøleskapet på kjøkkenet overdøver maskinen under tv'en i stua..). Valberg-Data/Stealth.no har også vært eksemplariske på service!

Fjernkontroll og Timeshifter (www.timeshifter.com)er installert. Neste skritt er å installere tv kort, men her tror jeg prosessoren må gi tapt..

- Ole Kristian

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet en VIA C3, men har kjørt DivX helt perfekt i 800x600x32 på en K6-2 3DNow 550MHz AMD CPU. Det var en bærbar med ATI-RAGE Pro og 8MB dedikert skjermkortminne. (Nå ble det veldig norsk :smile: her.)

Kjørte Windows 2000Pro og hadde 128MB 100MHz SDRAM.

Høres ut som om denne testen var litt dårlig gjennomført.

Pentium 4 2,0GHz @ 2,8GHz, 512MB CL2-DDR @ 140MHz, GeForce 3 @ 225MHz/500MHz, SoundBlaster Audigy, DolbyDigital 7.1 - THX Ultra stereoanlegg, +++

[ Denne Melding var redigert av: olapirat på 2002-08-18 02:42 ]

Lenke til kommentar

Info fra VIA:

"By the way, we are looking to develop more technologies that allow systems to be play high quality DVD. We are working on some projects right now integrating the unique qualities of the C3 with the graphics and video functions in the chipsets. However, we cannot release these yet. But we can let you know when we do."

VIA er selv klar over C3s manglende egenskaper på avspilling av fullskjermsvideo. Ved bruk av spesielle kort (bl.a. testet av Toms Hardware) vil man kunne spille av, men da står ikke prosessoren for dekodingen. Tweaker for å gjøre kvaliteten dårligere er også en mulighet, men dette er et dårlig kompromiss for avspilling av film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...