kimmiae Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg har nå kjøpt en DVR opptaker til overvåkingskameraer, men er usikker på hvilke type kabler jeg trenger til denne enheten. Kablene ut til kameraene er greie, men kabel ut til monitor forstår jeg ikke helt. Det er kun uttak som kan bruke en såkalt "Video Coaxial Cabel", jeg kjenner igjen porten, men trodde den var utdatert. Hva slags overgangsmulighet har man ved en slik kabel? Jeg vil ha dette bilde inn på en flatskjerm, men den har jo ikke denne inngangen. Aller helst vil jeg ha dette inn på en server slik at man kan se på disse kameraene fra hvilken som helst maskin som er tilkoblet serveren, er dette mulig? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Det er antagelig et kompositt signal, som er vanlig på alle TV apparater (gul RCA plugg). Normale PC monitorer har ikke slik inngang. Det er vel samme signalet du har fra et kamera. Hvis du har video inngang på skjermkort (VIVO) så kan du få bildet inn på PC. Lenke til kommentar
kimmiae Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Det er visst en BNC plugg, men har funnet en overgangsplugg fra BNC til RCA, så hvis jeg anskaffer meg en slik så har jeg vel den muligheten... Noen som vet hvilke(n) programvare som er best egnet til slikt på PC? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå