easyRider Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hei. har nå lest endel poster her og på internasjonale forum, og det virker som alle er enige om ad lav latency er bedre en høy... OK, men hvilken innvirkning har dette på systemet som en helhet. Jeg skal bygge en PC på følgende AMD 4400+ ASUS A8N xxxx PC3200 memmory. Nvidia 7800 GT eller GTX kort. !!Ingen overklokking!!! (Maskinen vil mest blir brukt til jobb, men også spilles noe på) Jeg forstår at f.eks CL2 er bedre enn CL3, men hvor mye har det å si for hele systemets ytelse. Det er jo sikkert ikke slik at hvis man dobler minneytelsen så dobler man ytelsen på hele systemet. Jeg har snakket med noen som sier at lav latency bare er penger ut av vinduet hvis du ikke skaloverklokke systemet, og dermed trenger minne som tåler det. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Ikke bare "ja lav latency ruler" meldiger:-) Dette er sikkert noe som mange er interessert i, jeg har hvertfall ikke funnet noen god tråd på det, men mange som spør om liknende ting. Spent på tilbakemelding easyRider Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Du kommer aldri til å merke noensomhelst forskjell på cas 2 ram i forhold til cas 3, med mindre du kjører masse benchmarks. I praktisk bruk betyr det nada. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå