exis Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 hvis ibm diskene blir for varme så flytter stæsjet på platene inne i hdd'en seg, ibm la inn et prog som egentlig skulle klare å få lesehodet til å korrigere seg etter dette, men d funka heller ikke. Kjøper du f.eks en wd eller seagate så trenger du ikke kjøling for at diskene ikke skal til helvette. Som sagt tidligere her, det er VELDIG LURT å ha diskene i annenvher slot, slik at de ikke ligger oppå hverandre. Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 er rart da med de ibm diskene mine. alle har hatt god kjøling og alt sammen. hm. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Quote: zandzpider skrev (2002-08-19 14:03):hehe. neste disk blir segate Det er en meget bra disk. Lenke til kommentar
Günther Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Jeg her helt enig i at IBM og alle forhandlere burde opplyse om at kjøling er en absolutt nødvendighet på ibm disker. Men, får du en IBM til å fungere sitter du med en rask kvalitetsdisk. IBM har lang fartstid vet dere :wink: Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 blir grinete når jeg får høre av kameraten min.. hva er det med deg og dikser a? AARGh han har så gull med den ibm disken sin.. GRR Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Presisering: Hvis du plasserer diskene rett over OG inntil hverandre i 3.5" slottene, så blir det dårlig med kjøling. Har krasjet disker via denne teknikken selv.... Det var SCSI-disker, så de ble noe varmere. Regner med det øker sannsynligheten for disk-krasj på IDE-disker også. Bedre føre var ihvertfall. Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 SCSI disker blir grise varme da... ehe. Lenke til kommentar
krenshar Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Jeg har mista i alt 3 IBM disker, alle 60GXP. Først mista jeg en ensom disk på et Abit KG7 RAID(1mnd). Så satt jeg opp to stykk i raid, miste ene etter ei uke, og andre etter 2 mnder. Nå har jeg to stykk WD800JB i raid en, har hatt dem begge i 3 mnder. Jeg fikk tilbake den første på garantien, men jeg har ikke giddet å sende tilbake disse. Jeg selger dem for 100 kr pr stykk(sletta partisjoner, men funker på alle andre HK enn mitt), +frakt omkostninger. IDE kabel medfølger.... [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå