Gå til innhold

AT7 og Audigy


Anbefalte innlegg

Har (fremdeles) noen problemer med mitt Abit AT7 HK. Problemet er at bruk av harddiskene (mye les & skriv, ved f.eks. kopiering) får lyden til å hakke når jeg bruker Audigy lydkortet mitt... Jeg har prøvd kortet i alle 3 pci sporene, uten at det hjalp, så problemet må være en kombinasjon av diskkontrolleren (bruker highpoint RAID kontrolleren) og Audigy kortet, og da diskene er i RAID får jeg ikke prøvd standard ide kontrollerene. Er det noen drivere eller settings jeg har gått glipp av? (nyeste 4-in-1 er installert).

 

P.S. Onboard lydkortet fungerer uten problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror Highpointkontrolleren ikke deler IRQ, bortsett fra med den ene PCI kontrolleren. Ellers så har jo lydkortet blitt flyttet rundt, så det ville jo vært rart om det blei konflikt samme hva det delte irq med. Og jeg har som sagt ikke problemet med onboard lydkortet.....

Lenke til kommentar

Jeg har samme hovedkort og lydkort, men jeg bruker ikke RAID for øyeblikket (har aldri brukt det). Jeg har ingen problemer med lydkortet (har kun brukt audigy), bortsett fra at sanger i winamp av og til hopper over noen sekunder. Jeg vet ikke om dette er den hakkingen du refererer til. Har bare opplevd dette i winamp (versjon 2.8).

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kamikaze1 på 2002-08-16 12:58 ]</font>

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kamikaze1 på 2002-08-16 12:58 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Kamikaze1 på 2002-08-16 12:58 ]

Lenke til kommentar

Dette er hakking, men jeg har hatt problemet med at winamp skipper noen sekunder når jeg spiller av musikk, men husker ikke hvilket HK jeg brukte da... Det er over iallefall...

 

Jeg har prøvd å spille av MP3 og OGG filer i winamp 2.8, 3.0 og Windows mediaplayer, alt hakker når jeg kopierer...

 

Hvorfor kan ikke Paul på Viahardware få opp MAXfaq sidene sine snart.... :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...