trn100 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg holder på å sette opp en ny AMD maskin med et A8N-SLI PREMIUM hovedkort og AMD Athlon 64 X2 4800+ prosessor. I utgangspunktet har jeg satt opp disse Corsair minnebrikkene, men nå har jeg begynt å lure på om dette er optimalt, samtidig som jeg lurer på hva hovedkortet kan takle? Står kun 3200 minne i specs. på Komplett, men så vidt jeg skjønner har ASUS i allefall testet kortet med raskere minne?! Noen som har forslag? Ønsker ikke at minnet skal bli en flaskehals på et såpass dyrt oppsett! Har i utgangspunktet ikke tenkt på overklokking, ønsker bare den optimale kombinasjonen. Takknemlig for innspill! /Terje Lenke til kommentar
garfunk Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 er ikke helt sikker på om det takler høyere minne eller ikke, men tror disse er noe å se på. har visst timings på 2-3-2-5. er ikke helt sikker på hva dette betyr men vet i hvert fall at det er bra Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Hei! Takker for tips! Dessverre vet ikke jeg heller hva som er best, men de du viser til ser jo absolutt spennende ut! Det jeg imidlertid lurer mest på er om f.eks. 3500 eller 3700 brikker med høyere klokkefrekvens ville være en bedre løsning? Nå leser jeg andre steder her at Intel har større fordel av høye klokkefrekvenser mens AMD bedre utnytter lavere latency. De brikkene jeg har sett meg ut skal så vidt jeg skjønner takle 2.5-3-3-6, så sånn sett er antageligvis de brikkene du har funnet bedre i mitt oppsett... Men som sagt er jeg rimelig blank på området Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå