JBlack Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Og selv om de snakker sant, så overdriver de og håndterer dette på en drålig måte. Ref. tidligere innlegg. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Det er fortsatt ikke bevist at SOS rasisme snakker sant. Eller at de ikke gjør det... Geir Lenke til kommentar
howzer Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Det som er bevist er at spekulasjonen i deres pressemelding ble til "fakta" i media. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Det er fortsatt ikke bevist at SOS rasisme snakker sant. Eller at de ikke gjør det... Geir Tvilen bør og skal komme "tiltalte" til gode inntil noe annet er bevist! Forøvrig burde TVN stenge ned hele Mess Tv, i allefall etter min mening. Programmet har tilnærmet ingen underholdningseffekt, uten å komme med sjokkspørsmål og konkuranser for å få unge til å sende sms til programmet til blodpris. Med (10,-kr?) pr. sms så tjener jo kanalen rått på sendingene. Vel, jeg er ikke ute etter å klage på deres inntekt, det er jo fullt lovlig. Men moralskt synes jeg det er en bedriten bransje å kjøre slike programmer. Forøvrig det samme med de tullekonkuransene på Tv2 med så lattelige enkle spørsmål, at den eneste grunnen er å få flest mulig til å svare, selvfølgelig til blodpris her og! Hmm... nå føler jeg meg nesten som en sint gammel mann Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Spiller ingen rolle om det er bevist eller ei. TVNorge ledelsen har sett gjennom opptaket og gjort et vedtak utifra det. Ikke utifra hva dere mener. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Jo, det spiller en rolle for de som er bekymret over SOS rasismes udemokratiske metoder. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Jeg er ikke bekymret. Bedre å rope ulv litt flere ganger enn nødvendig enn å ikke gjøre det idet hele tatt. edit: hei leif Endret 26. september 2005 av rakib Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Personlig synes jeg at SOS Rasisme gjør mere tull enn fornuft. For mange småfolk og for lite respekt... Handler først, tenker etterpå. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Jeg akter å komme til bunns i denne saken. Hvis det viser seg at SOS rasisme lyver, så vil jeg kanskje vurdere politianmeldelse på vegne av jenta. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Hva er udemokratisk med det SOS rasisme har gjort? Eller burde kanskje vi anmelde deg for løgnaktig bruk av ordet «udemokratisk»? Såvidt jeg kan se, er det ingen bastante påstander på SOS rasismes sider. Hvis feil er det at påstandene har blitt behandlet som fakta? Endret 26. september 2005 av trøls Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hva er udemokratisk med det SOS rasisme har gjort? http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=475231&st=6 Lenke til kommentar
trøls Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Demokrati betyr folkestyre. Jeg ser virkelig ikke sammenhengen her. Når du i tillegg trekker inn ytringsfriheten, mener du selvfølgelig at det er programlederens ytringsfrihet som får lide. Igjen: Hva har dette med SOS rasisme å gjøre? Deres utsagn kan også forsvares av prinsippet om ytringsfrihet. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 For at et demokrati skal fungere så må det være åpenhet, ytringsfrihet og meningsfrihet. Handlinger som skremmer folk fra frie ytringer, er altså antidemokratiske handlinger. Forfølging av personer for at de har feil meninger, eller ytrer gale ytringer, er derfor udemokratisk. SOS Rasisme forfølger denne jenta og legger press på TVN for at de skal sparke henne. Dermed er SOS Rasisme antidemokratiske. Skjønner nå? Lenke til kommentar
trøls Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Dette går på den gamle debatten om det er legitimt å sensurere rasistiske ytringer. Nå har vi dessverre et lovverk som - foruten å være av de mer demokratisk utarbeidede - forbyr rasisme. Jeg foreslår på det sterkeste at du finner et annet skjellsord å sverte SOS rasisme med, for det der blir for vagt. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hva er udemokratisk med det SOS rasisme har gjort? Eller burde kanskje vi anmelde deg for løgnaktig bruk av ordet «udemokratisk»? Hva mener du med vi ? Jobber du for SOS elns.. ? Lenke til kommentar
trøls Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Det var forsåvidt et tvetydig og ubrukelig utsagn fra meg. Jeg siktet dog til noe annet, som i retning av «vi som ikke bruker helgene på Demokratene-samlinger». Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Dette går på den gamle debatten om det er legitimt å sensurere rasistiske ytringer. Nå har vi dessverre et lovverk som - foruten å være av de mer demokratisk utarbeidede - forbyr rasisme. Jeg foreslår på det sterkeste at du finner et annet skjellsord å sverte SOS rasisme med, for det der blir for vagt. 1. Jeg mener utsagnet ikke er rasistisk, ettersom det går på overbefolkning og ikke etnisitet eller folkegruppe 2. SOS Rasisme er ikke loven, og det er derfor ikke opp til SOS Rasisme å forfølge folk 3. At loven tillater antidemokratisk oppførsel, betyr ikke at antidemokratisk oppførsel sluttet å være antidemokratisk, eller blir greit på andre måter Jeg kritiserer SOS Rasisme for antidemokratisk fremgangsmåte, jeg har begrunnet det og står ved det. SOS rasisme ødelegger ved dette for seg selv og andre og jeg synes de burde skjerpe seg. Endret 26. september 2005 av JBlack Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Det var forsåvidt et tvetydig og ubrukelig utsagn fra meg. Jeg siktet dog til noe annet, som i retning av «vi som ikke bruker helgene på Demokratene-samlinger». Ok ! Var bare litt usikker hva du mente egentlig så det så... Lenke til kommentar
trøls Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Vi vil ha en rask redegjørelse fra dere med en bekreftelse evt. avkreftelse på uttallelsene vi fikk sitert fra gårsdagens sending. Vi forventer videre at dette får konsekvenser for den nevnte programlederen, og at dere går ut med en offentlig beklagelse. Det kan bli vanskelig å være uenig hvis dette skal kalles noe så stygt som «antidemokratisk oppførsel» og «forfølging». Hvis ytringer ikke skal få lov til å være påvirkende på andre mennesker, hva er da vitsen med ytringer i det hele tatt? Diskusjonen om hva som virkelig er demokrati, og hva som virkelig er ytringsfrihet, vil sannsynligvis fortsette i det uendelige. Jeg foreslår i mellomtiden at du gir opp å forfølge () SOS rasisme, og heller tenker litt over hvorfor vi faktisk har anti-demokratiske ordninger i vårt lille sosialdemokrati. Kanskje burde disse tas under lupen først, men det har allerede glimrende og nytenkende politikere som Demokratene begynt på. Jeg kan være enig i at en del organisasjoner som SOS rasisme er litt vel ivrige til tider, men vil fortsatt understreke at de i denne sammenheng har opptrådt innenfor det vi kaller ytringsfrihet. Jeg kan også se ditt synspunkt - altså at det kan trekkes en liten tråd til det antidemokratiske -, men det blir en påstand uten relevant tyngde i denne sammenheng. At du velger SOS rasismes forfølging av rasister som eksempel, fremfor sosialistenes forfølging av kapitalistene (og omvendt), gjør heller ikke diskusjonen interessant. (Det du gjør, gjør fullt og helt, ikke stykkevis og delt. Til en viss grad, i det minste.) Endret 26. september 2005 av trøls Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Her er det ikke forfølgelse av rasister. Her er det forfølgelse av en enkeltperson på bakgrunn av en enkelt uttalelse. Du må skille mellom en gruppe, og enkeltpersoner. Når jeg angriper SOS Rasisme som organisasjon, så gjør jeg to ting forskjellig fra SOS Rasisme. 1. Jeg forlanger ikke konsekvenser for SOS Rasisme. Jeg ønsker å belyse måten SOS Rasisme håndterer saken. 2. Jeg går ikke på noen enkeltpersoner innenfor SOS Rasisme, men på organisasjonen. Dersom SOS Rasisme handlet redelig ville de gjort tilsvarende. De ville gått på TVN og bedt om en opprydding for å hindre at liknende uttalelser kom i fremtiden. Og de ville latt den stakars jenta gått fri. Dette ville vært å ta sak, og ikke person. Men SOS Rasisme tar i dette tilfellet person, og i liten grad sak. Ser du forskjellen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå