Gå til innhold

Asus A8V Deluxe/WIFI-g


invazion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har selv samme kort og jeg hadde noen problemer med å få det stabilt, men etter at jeg fikk de nyeste driverne så ordnet alt seg...Er strålende fornøyd....

5007955[/snapback]

Ok, har selv fått nye BIOS drivere samt. til alt annet av kortet. Asus kortet funker som juling nå;) Har også klokka CPU og skjermkortet litt;) :D

Lenke til kommentar
har selv samme kort og jeg hadde noen problemer med å få det stabilt, men etter at jeg fikk de nyeste driverne så ordnet alt seg...Er strålende fornøyd....

5007955[/snapback]

Ok, har selv fått nye BIOS drivere samt. til alt annet av kortet. Asus kortet funker som juling nå;) Har også klokka CPU og skjermkortet litt;) :D

5008308[/snapback]

Nye bios drivere? Det er ingenting som heter biosdriver.

Har du flashet til bios 1014 og lastet ned siste driver fra VIA? :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Liten kommentar: Kjører dette hovedkortet med Geil minne. Dønn stabilt over lang tid og med hard belastning (verdt å nevne at jeg har kvalitets-strømforsyning).

 

Geil har i min erfaring ordnet problemer på kort som har slitt med at de er kresne på minne (har bygget alt fra billig skrivemaskin til server med Geil). At det er "godkjent" betyr vel bare at produsenten av minne har betalt for sertifisering, ikke at det passer til kortet. ...for det gjør det. Men det kan jo slumpe at det var feil på brikkene, i så fall burde du byttet siden de kommer med livstidsgaranti.

 

(Ellers har jeg nappet ut WiFi kortet som fulgte med for det var det bare tull med.)

 

Teori: kanskje det var den nye viften som hjalp deg og ikke minnebytte?

 

Edit: aha, så det var BIOS.

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar

Hei igjen.

Trodde alt sammen var i orden nå med hovedkortet mitt, men det var det tydeligvis ikke. Har sendt mail til PSdata om å få returnert hovedkortet. Typisk at jeg får ting som ikke funker. Med nyflashet BIOS og de nyeste platform/chipset driverne til kortet burde det være i orden.

 

Noen som kan anbefale et hovedkort til meg? Tenker selv på DFI LANPARTY UT nF3 ULTRA-D, men hvis noen har ett annet altvernativ så kom gjerne med det :!:

PS: MÅ HA AGP SLOT!

Endret av invazion
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Hei, jeg har noe av samme problemet som deg invazion.

Jeg kjøpte et Asus A8V med Athlon 64 3500+, jeg har 2x256mb twinmos ram pc2700(333mhz), jeg har 350w psu,200gb wd og ati 9800 pro 128mb.

 

Jeg får at pcen slår seg av(noen ganger før jeg har komt inn til windows), men det ser ut som den slår seg av når pcen arbeider for det meste.

 

Jeg får blåskjerm av og til, der står det noen ganger problemer med minne, så jeg lurer om det er det samme problemet som invazion hadde.

 

Hva bør jeg gjøre? Skifte minne? Og til hvilket merke isåfall?

4970373[/snapback]

 

Hei! Hvis du har ATi 9800 pro 128mb (Sapphire utgaven) så burde du skifte vifte. Denne vifta holdt ikke lenge før den tok kveld hos meg. Bestill arctic cooling vifta eller en Zalman kjøler(kjøper du en vifteløs kjøler burde du egentlig ha vifte til den.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...