Gå til innhold

Asus A8V Deluxe/WIFI-g


invazion

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte meg ett nytt hovedkort i forrige uke og det funker som bare f.. jeg har bare ett problem og det er at den av og til bare kutter ut.

Skjermen blir svart og jeg blir nødt til å restarte maskinen :(

Dette er veldig irriterende til tross for at jeg sitter mye forann den og både skriver, redigerer filmer og spiller.

Noen som har tips til meg?

 

Dette er spesifikasjonene:

Asus A8V Deluxe/WIFI-g

AMD Athlon 64 3200+

GeiL PC3200 2*512MB RAM

Sapphire ATi Radeon 9800PRO

WD 120GB HD

Thermaltake 420W PSU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte selv dette kortet. Akkurat det samme skjedde meg, og hadde også ny bios.

Skjermen blinket av og til, og noen ganger måtte jeg restarte. Men i går skjedde det samme, med noe annet resultat.......Det døde.

Starta opp maskina, men bare strømforsyninga og viftene gikk. Hd ble ikke bootet, og skjermkortet startet ikke. Prøvde å resette bios manuelt, og tok ut batteriet til ingen nytte.

 

Men lurer på alternative grunner til at dette skjer.....Kan psu knerte ett hovedkort, kan ett skjermkort knerte ett hk.....spenningene virket ok, men med noe lav +12v som var på 11.5. Kan dette være grunnen?

Lenke til kommentar

Men lurer på alternative grunner til at dette skjer.....Kan psu knerte ett hovedkort, kan ett skjermkort knerte ett hk.....spenningene virket ok, men med noe lav +12v som var på 11.5. Kan dette være grunnen?

Hei,

 

Jeg har hatt dette kortet i mange måneder. Har aldri vært ustabilt, hverken med en FX55 eller X2 4200+ CPU. Minnet er OCZ Platinum rev2 2*512. Har vel knapt nok hatt en eneste krasj når jeg har kjørt med alt på auto.

 

Strømforsyningen er en Enermax 520 watter som i sin tid var noe av det dyreste som var å få tak i.

 

Selv om kortet er stabilt og bra, så går det knapt å overklokke med det pga. at jeg har rev 1.02 som er uten AGP/PCI lås.

 

C

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hei! Jeg kjøpte meg ett nytt hovedkort i forrige uke og det funker som bare f.. jeg har bare ett problem og det er at den av og til bare kutter ut.

Skjermen blir svart og jeg blir nødt til å restarte maskinen :(

<snip>

Dette vil jeg ikke karakterisere å funke som bare f... med mindre det var ironisk ment.. :)

Dette er ett HK basert på VIA-chipset.. K8T800Pro.. Min erfaring med dette er at det er det klart "verste" chipset for A64 mht. minne-kompatiblitet..

GEIL-brikkene dine er forøvrig ikke med på QVL-lista for HK'et, noe som kan være en indikasjon på at du bør prøve andre brikker..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132
Hei. Har kjøpt Kingston ram og maskinen funker som faen nå. Har også investert i en stor vifte som står i toweret. 120mm :!: takk folkens

Og takk til deg for å gi tilbakemelding..

Slikt kan andre lære av...

Ja.. Kingston Value har jeg god erfaring med i de aller fleste system..

Via K8T800 liker dem ihvertfall.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei, jeg har noe av samme problemet som deg invazion.

Jeg kjøpte et Asus A8V med Athlon 64 3500+, jeg har 2x256mb twinmos ram pc2700(333mhz), jeg har 350w psu,200gb wd og ati 9800 pro 128mb.

 

Jeg får at pcen slår seg av(noen ganger før jeg har komt inn til windows), men det ser ut som den slår seg av når pcen arbeider for det meste.

 

Jeg får blåskjerm av og til, der står det noen ganger problemer med minne, så jeg lurer om det er det samme problemet som invazion hadde.

 

Hva bør jeg gjøre? Skifte minne? Og til hvilket merke isåfall?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...