Spr0cket Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hei. Skal i gang med å bygge htpc, og disse bør jo som kjent være stille. Har tenkt å bruke en prescott 3GHz med 800fsb på s478. Disse er jo som kjent varme og dette medfører viftestøy, men løsningen blir vann. Dette skal ikke være det råeste oc-prosjektet, så jeg trenger ikke noe ekstremt bra. Har derfor bestemt meg for å ta sjansen på å teste TT bigwater Planen er å forsøke å stappe dette inn i SST lc16m Noen som har testet dette? Etter det jeg har lest av mål blir det største problemet å få plassert radiatoren noested. Største utblåsningen (eneste for øvrig) er 2x60mm vifter bak over i/o plata. Så jeg står igjen med to alternativer 1: plassere radiatoren utenfor kassa 2: "casemodde" (baufil) - lage et hull for 120mm vifte som kan suge ut fra en radiator som står inni, og heller sette på en grill eller har jeg flere muligheter? har null erfaring med vannkjøling så forslag mottas med takk. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Har ikke testet selv, men etter den plassen det ser ut til å være, samt plassen som det er i min LC03 kabinett. Så tror jeg du skal få plass hvis du bruker ett m-ATX hovedkort. Bruker ATX i mitt, og da er det snakk om minimalt med plass ett sted i kabinettet, og det er vel kun plass nok for en 80 eller 92 mm vifte der. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Har tenkt å bruke et abit is7-e2 kort. Det er atx, men en del kortere enn vanlige atx. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Så litt nærmere på kabinettet, og jeg tror det ikke passer uansett, PSU og HK tar opp hele plassen i bakkant, og hos deg så ser det ut til at alt er opptatt i forrkant. På mitt kabinett er det litt plass foran. Men hva med de vifteløse fra Zalman eller Thermaltake, der er vanntank, radiator og pumpe utenfor, og alt som trengs inni maskinen er slange og kjøleblokk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå