Chris1981 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Etter og hørt rykter om det så tenkte jeg og sende de en mail og høre. Fikk da følgende svar: Hei Takk for din henvendelse. Du har hørt rett; Troms Kraft holder på å bygge ut fiber, i disse dager på Håpet og Mortensnes, og er allerede i gang med pilotkunder. Når vi går kommersiellt vil Troms Kraft kun levere fiber/nettet, tjenester må man kjøpe fra underleverandør f.eks Canal Digital, iVisjon osv... Med det første vil man kunne kjøpe tjenester som tv, telefoni og internett, men etter hvert vil flere tjenester som bla innbruddsalarm kunne bli tilbudt over nettet vårt. Er det ønskelig at jeg registrerer deg som intressert så blir du kontaktet av en selger som kan informerer mer om når vi kommer til ditt nabolag, hva det koster å knytte seg til nettet o.l? Mvh Kundeservice Troms Kraft Marked AS Så kan kanskje hjelpe med litt pågang fra kundene for og få noe fart på dette Er et flott tilbud og endelig få opp til 10MBIT her oppe, og kanskje til og med stabilt sammenlignet med CanalDigitals nåværende tilbud..! Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Bor selv på Håpet, og prøvde å komme inn som pilotkunde. Men der var kvoten allerede full Men er jo uansett positivt at de bygger ut fiber. Bare så kjedelig at de graver rett utenfor her, uten at jeg får teste det ennå Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Når vi går kommersiellt vil Troms Kraft kun levere fiber/nettet, tjenester må man kjøpe fra underleverandør f.eks Canal Digital, iVisjon osv... Er et flott tilbud og endelig få opp til 10Mbit/s her oppe, og kanskje til og med stabilt sammenlignet med CanalDigitals nåværende tilbud..! Siden de ikke skal selge tjenester direkte til kunder så kan du nok heller regne med at Canal Digital sin tjeneste blir mer stabil enn nå. (Jeg hører at CD sliter tungt med stabilitet og ytelse på den siden av øya. (Bo i Nord og Håpet) Lenke til kommentar
RocketArena Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Jeg sendte faktisk en mail til TromsKraft på lørdag om dette. (Hadde ikke lest denne posten) Dette er hva jeg fikk til svar: "Ja Troms Kraft har planer om å bygge ut fiber nett i Tromsø, vi er faktisk i full gang med det. I skrivende stund legges det ut fiber på Håpet/Mortensnes. Vi har i tillegg i overkant av 100 piloter som i dag tester ut fibernettet vi har lagt ut. Hvis ønskelig kan jeg registrere deg som intressert så tar en av våre selgere kontakt med deg med mer info om når vi kommer til ditt boligfelt(så fremst du bor sentralt i Tromsø). Mail meg i så fall adressen din samt et tlf nr du er å treffe på." Eneste jeg er redd for er sinnsyke priser for å få det. Noen som vet hva det vil koste å få det innstallert ? Regner dem må grave opp hagen min osv. Erlend *typo* Endret 26. september 2005 av RocketArena Lenke til kommentar
RocketArena Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Sendte dem mail med spørsmål om pris og dekning. Dette er hva jeg fikk igjen: "Hei igjen. Takk for tilbakemelding. Nå har jeg registrert det som intressert. Jeg overlater til selgerne som sitter på tall og dato og utbyggingsplaner om å svare på de spørsmål du har rundt fiberen så du får korrekte svar. Ha en fortsatt god dag." Syns det var et litt dårlig svar, hvem er nå disse selgerne ? Hvor kommer jeg i kontakt med dem ? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Eneste jeg er redd for er sinnsyke priser for å få det. Noen som vet hva det vil koste å få det innstallert ? Regner dem må grave opp hagen min osv. Erlend Ja blir spennende å høre priser etterhvert. Er så heldig å bo i boretslag. Her har de allerede gravd seg ferdig og holder på å montere inn til blokken. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 YES. Finally! Gleder meg til den dagen de legger fiber på toppen av øya. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg bor i Harstad og Hålogaland Kraft driver også med fiber...Vet ikke noe om det er mulig å få det som privat kunde, men det er likevel spennende. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 I følge avisen Tromsø, blir det 100 Megabit begge veier til 150kr. mnd. Mens man må betale 4500kr. for tilkobling til fiberoptikken. Skal være klart for alle i løpet av høsten. Troms Kraft skal selv stå for internetleien. Lenke til kommentar
pine Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 I følge avisen Tromsø, blir det 100 Megabit begge veier til 150kr. mnd. Mens man må betale 4500kr. for tilkobling til fiberoptikken. Skal være klart for alle i løpet av høsten. Troms Kraft skal selv stå for internetleien. Akseptabelt, hadde kjøpt det på rappen hvis det var tilgjengelig Lenke til kommentar
CHB3 Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Ikke for å rive opp en død tråd, men syns jeg måtte gjøre det nu Troms kraft har nu publisert en nettside om info og slikt. Det ser ut som å koste 6800kr i etablering og 149kr/mnd for internett 100/100 http://www.tromskraft.no/fiber/ Så alle som bor i troms har grunn til å glede seg Lenke til kommentar
Chris1981 Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Synes det høres noe vell rimelig ut for 100/100MBIT da, men er bare og håpe på det og glede seg Lenke til kommentar
tbend Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Bor ei mil unna Troms Fylke Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) 149,- pr mnd er bare for FIBEREN - uten tilknytning, slik jeg forstår det: "Troms Kraft leverer infrastrukturen - du bestemmer innholdet. Du kan velge blant internett-, telefoni- og TV-tjenester fra flere ulike leverandører, og bytte leverandør uavhengig av parabol, TV-kabel etc." Tolker jeg dette riktig, betyr det at Troms Kraft leverer en fiberforbindelse til ett eller flere sentralpunkt der man kan kjøpe en tilkobling fra f.eks Telenor, Catch eller NextGenTel. Og disse skal nok ha betalt for dette i tillegg til prisen Troms Kraft tar for fiberen fra hjemmet ditt til sentralpunktet. |2mmy| Endret 2. november 2005 av 2mmy Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Når det gjelder priser må man betale abonnement pr måned som er på kr 149,- Dette sier de som har "peiling" på Troms Kraft. Skal ikke være noe ekstra å betale. De skal være klar rett etter nyttår med å koble kunder til linjen. Lenke til kommentar
RPA Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Når det gjelder priser må man betale abonnement pr måned som er på kr 149,- Dette sier de som har "peiling" på Troms Kraft. Skal ikke være noe ekstra å betale. De skal være klar rett etter nyttår med å koble kunder til linjen. 5096456[/snapback] Noen som kan bekrefte dette og eventuelt har mer informasjon om hele ordningen? Lenke til kommentar
willywonka007 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Når det gjelder priser må man betale abonnement pr måned som er på kr 149,- Dette sier de som har "peiling" på Troms Kraft. Skal ikke være noe ekstra å betale. De skal være klar rett etter nyttår med å koble kunder til linjen. 5096456[/snapback] Noen som kan bekrefte dette og eventuelt har mer informasjon om hele ordningen? 5387537[/snapback] Det er nok kun leie av kabelen det er snakk om. Vi driver akkurat og monterer fiber på jobben (fra TK), og prisen for 10/10Mbit internettaksess er 8k/mnd + mva. Nå er dette bedriftsmarked, men det kan vel ikke karakteriseres som normalt og dividere prisen med 67 for privatmarkedet? mvh WillyWonka Lenke til kommentar
kvase Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Lover 160 Mbit/s over kabelnettet http://www.digi.no/php/art.php?id=317369 det skjer ting i fremtiden Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Jo da, men det går jo også an å få ganske så bra hastigheter via kobberet å da , UDSL f.eks. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Joda, men hvilke linjelendre snakker man om med UDSL da? Fant ikke noe på det etter ett raskt søk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå