Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tromskraft med fiber!

Anbefalte innlegg

Etter og hørt rykter om det så tenkte jeg og sende de en mail og høre. Fikk da følgende svar:

Hei

Takk for din henvendelse.

Du har hørt rett; Troms Kraft holder på å bygge ut fiber, i disse dager på Håpet

og Mortensnes, og er allerede i gang med pilotkunder.

Når vi går kommersiellt vil Troms Kraft kun levere fiber/nettet, tjenester må

man kjøpe fra underleverandør f.eks Canal Digital, iVisjon osv... Med det første

vil man kunne kjøpe tjenester som tv, telefoni og internett, men etter hvert vil

flere tjenester som bla innbruddsalarm kunne bli tilbudt over nettet vårt.

Er det ønskelig at jeg registrerer deg som intressert så blir du kontaktet av en

selger som kan informerer mer om når vi kommer til ditt nabolag, hva det koster

å knytte seg til nettet o.l?

Mvh

Kundeservice

Troms Kraft Marked AS

Så kan kanskje hjelpe med litt pågang fra kundene for og få noe fart på dette :)

Er et flott tilbud og endelig få opp til 10MBIT her oppe, og kanskje til og med stabilt sammenlignet med CanalDigitals nåværende tilbud..! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når vi går kommersiellt vil Troms Kraft kun levere fiber/nettet, tjenester må man kjøpe fra underleverandør f.eks Canal Digital, iVisjon osv...
Er et flott tilbud og endelig få opp til 10Mbit/s her oppe, og kanskje til og med stabilt sammenlignet med CanalDigitals nåværende tilbud..! :D

Siden de ikke skal selge tjenester direkte til kunder så kan du nok heller regne med at Canal Digital sin tjeneste blir mer stabil enn nå. (Jeg hører at CD sliter tungt med stabilitet og ytelse på den siden av øya. (Bo i Nord og Håpet)

Lenke til kommentar

Jeg sendte faktisk en mail til TromsKraft på lørdag om dette. (Hadde ikke lest denne posten)

Dette er hva jeg fikk til svar:

"Ja Troms Kraft har planer om å bygge ut fiber nett i Tromsø, vi er faktisk i

full gang med det. I skrivende stund legges det ut fiber på Håpet/Mortensnes. Vi

har i tillegg i overkant av 100 piloter som i dag tester ut fibernettet vi har

lagt ut.

Hvis ønskelig kan jeg registrere deg som intressert så tar en av våre selgere

kontakt med deg med mer info om når vi kommer til ditt boligfelt(så fremst du

bor sentralt i Tromsø). Mail meg i så fall adressen din samt et tlf nr du er å

treffe på."

Eneste jeg er redd for er sinnsyke priser for å få det. Noen som vet hva det vil koste å få det innstallert ? Regner dem må grave opp hagen min osv.

Erlend

*typo*

Endret av RocketArena
Lenke til kommentar

Sendte dem mail med spørsmål om pris og dekning.

Dette er hva jeg fikk igjen:

"Hei igjen.

Takk for tilbakemelding.

Nå har jeg registrert det som intressert. Jeg overlater til selgerne som sitter

på tall og dato og utbyggingsplaner om å svare på de spørsmål du har rundt

fiberen så du får korrekte svar.

Ha en fortsatt god dag."

Syns det var et litt dårlig svar, hvem er nå disse selgerne ? Hvor kommer jeg i kontakt med dem ?

Lenke til kommentar
Eneste jeg er redd for er sinnsyke priser for å få det. Noen som vet hva det vil koste å få det innstallert ? Regner dem må grave opp hagen min osv.

Erlend

Ja blir spennende å høre priser etterhvert. Er så heldig å bo i boretslag. Her har de allerede gravd seg ferdig og holder på å montere inn til blokken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
I følge avisen Tromsø, blir det 100 Megabit begge veier til 150kr. mnd. Mens man må betale 4500kr. for tilkobling til fiberoptikken. Skal være klart for alle i løpet av høsten. Troms Kraft skal selv stå for internetleien.

Akseptabelt, hadde kjøpt det på rappen hvis det var tilgjengelig

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

149,- pr mnd er bare for FIBEREN - uten tilknytning, slik jeg forstår det:

"Troms Kraft leverer infrastrukturen - du bestemmer innholdet. Du kan velge blant internett-, telefoni- og TV-tjenester fra flere ulike leverandører, og bytte leverandør uavhengig av parabol, TV-kabel etc."

Tolker jeg dette riktig, betyr det at Troms Kraft leverer en fiberforbindelse til ett eller flere sentralpunkt der man kan kjøpe en tilkobling fra f.eks Telenor, Catch eller NextGenTel. Og disse skal nok ha betalt for dette i tillegg til prisen Troms Kraft tar for fiberen fra hjemmet ditt til sentralpunktet.

|2mmy|

Endret av 2mmy
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Når det gjelder priser må man betale abonnement pr måned som er på kr 149,-

Dette sier de som har "peiling" på Troms Kraft. Skal ikke være noe ekstra å betale. De skal være klar rett etter nyttår med å koble kunder til linjen.

5096456[/snapback]

Noen som kan bekrefte dette og eventuelt har mer informasjon om hele ordningen?

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Når det gjelder priser må man betale abonnement pr måned som er på kr 149,-

Dette sier de som har "peiling" på Troms Kraft. Skal ikke være noe ekstra å betale. De skal være klar rett etter nyttår med å koble kunder til linjen.

5096456[/snapback]

Noen som kan bekrefte dette og eventuelt har mer informasjon om hele ordningen?

5387537[/snapback]

Det er nok kun leie av kabelen det er snakk om. Vi driver akkurat og monterer fiber på jobben (fra TK), og prisen for 10/10Mbit internettaksess er 8k/mnd + mva. Nå er dette bedriftsmarked, men det kan vel ikke karakteriseres som normalt og dividere prisen med 67 for privatmarkedet?

mvh

WillyWonka

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...