Instict Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) [09:53:32][root@Kleopatra:/] xXx$ smbpasswd instict New SMB password: Retype new SMB password: Unable to open/create TDB passwd pdb_getsampwnam: Unable to open TDB passwd (/etc/samba/private/passdb.tdb)! Failed to find entry for user instict. Failed to modify password entry for user instict Jeg har nett reinstallert filserveren, og jeg husker ikke helt hvordan jeg gjorde dette. Jeg har jukset litt og overført de gamle instillingene til /etc/samba. Jeg kjører Slackware10.0 med standard kernel. [09:53:46][root@Kleopatra:/] xXx$ uname -r 2.4.26 Slik ser smb.conf ut. [global] workgroup = Lykkeboden server string = mine disker security = user # hosts.allow = 192.168.100 log file = /var/log/samba/log.%I passdb backend = tdbsam socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 IPTOS_LOWDELAY SO_RCVBUF=8192 $ os level = 32 domain master = no preferred master = no #wins support = yes #wins server = 192.168.100.2 #wins proxy = yes netbios name = Kleopatra dns proxy = yes case sensitive = no encrypt passwords = yes [FILSERVER] comment = Instict's DISKER path = /filserver/ read only = no public = no writeable = yes EDIT: Jeg finner maskina i windows forresten. Men jeg tror problemet er å få lagt inn en bruker. Endret 26. september 2005 av Instict Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hvorfor ikke bruke Slackware 10.2? Det er den nyeste versjonen av Slackware, og alt er oppdatert. Forøvrig så er kommandoen for å legge til brukere i samba "smbpasswd -a *bruker*". Det skal fungere. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 http://www.samba.netfirms.com/index.htm Lenke til kommentar
Instict Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Hvorfor ikke bruke Slackware 10.2? Det er den nyeste versjonen av Slackware, og alt er oppdatert. Forøvrig så er kommandoen for å legge til brukere i samba "smbpasswd -a *bruker*". Det skal fungere. tusen takk:D Visste det var et eller annet jeg hadde glemt. Og jeg bruker 10.0, pga. det var den cd'en jeg fant:) *bytte til [LØST]* Endret 26. september 2005 av Instict Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå