Gå til innhold

Muslimer lures til å spise svin

Anbefalte innlegg

HJEEELP! Svinekjøtt! Satans verk! Få det vekk! 

å gjeøre narr av en religion sine spiseregler er et vanvittig godt argument som viser at du er voksen nok til å debattere

Jeg gjør ikke narr av en religion sine spiseregler; tvert imot, jeg respekterer det! Men jeg gjør narr av de som ikke respekterer våre spisevaner tilbake. I Norge er det faktisk vanlig å spise svinekjøtt, men dette er det visst mange muslimer som ikke har skjønt. Og når de går så langt som å påstå at det er forgiftning, så synes jeg de har gått over streken. Eller er det jeg som har tatt feil? Er muslimene kanskje en mutert menneskerase? Eller er de simpelthen ikke mennesker i det hele tatt? Jeg mener, hvis de faktisk blir syke og kan DØ av svinekjøtt..? Eller er det bare sånn at alle muslimer er allergiske mot svinekjøtt? Nei, jeg tror ikke at noe som helst av dette er fakta! Det jeg tror er at de overdriver!

KaYcH har du noen bevis for rottekjøttet i kebaben? Jeg ser at du skriver det som et spørsmål
Dessuten.. er det ikke nettopp muslimske kebabsjapper som det er funnet rotte- og hundekjøtt i?

Det har faktisk blitt gjort undersøkelser på maten som har blitt servert i flere kebabsjapper, og det har blitt funnet mer enn bare rotte- og hundekjøtt for å si det slik.

,men lenger nede så skriver du

Det opplyses jo ikke om at det er rotte- eller hundekjøtt man får servert i enkelte av kebabsjappene,

Jeg synes også at du bør huske på att muslimer ikke er en person. Det er ikke nødvendigvis den samme muslimen som selger kebaber og som kjøper beefy burger

Vel, jeg skrev da "enkelte av kebabsjappene", gjorde jeg ikke? Dessuten har jeg aldri påstått at alle muslimer er like. Men det er heller ikke nordmenn. Det er ikke slik at man får svinekjøtt på alle norske hamburgersteder. Jeg har heller ikke påstått at man får rotte-/hundekjøtt i alle muslimske kebabsjapper. Hvis muslimene som spiste på dette stedet hadde spurt om hva som var i burgeren, hadde de nok fått vite at det var svinekjøtt, uten å kjenne mere til stedet, men jeg tviler på at du hadde fått vite at det var rotte-/hundekjøtt i en kebab der det faktisk var slikt kjøtt om du hadde spurt. Og om du faktisk hadde fått vite det, men ikke spurte, så mener jeg at det burde ha vært informert om typen kjøtt. I Norge er det ikke vanlig å spise slikt kjøtt. Jeg mener at det ikke hadde vært strangt nødvendig å informere om svinekjøttet i tilfellet i artikkelen, men det ville ha vært en fordel for selve bedriften. Det ville ha skapt mer troverdighet, og det ville ikke ha skapt like mange problemer. Men i et tilfelle med rotte-/hundekjøtt i en muslimsk kebab, mener jeg det burde ha vært påbudt med informasjon. Det må kunne forventes av muslimene (og alle andre med en fremmed kultur) at de faktisk retter seg etter VÅR kultur, og ikke krever at vi retter oss etter DERES!

Og for å gjøre poenget mitt klart, slik at alle som ikke fattet det, kan forstå hva jeg prøver å formidle: Det er ikke verdens undergang om en muslim får servert svinekjøtt! Det er _ikke_ giftig! Muslimene ble ikke tvunget til å spise det, og de ble heller ikke feilinformert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg gjør ikke narr av en religion sine spiseregler; tvert imot, jeg respekterer det!

Eller er de simpelthen ikke mennesker i det hele tatt? Jeg mener, hvis de faktisk blir syke og kan DØ av svinekjøtt..? Eller er det bare sånn at alle muslimer er allergiske mot svinekjøtt? Nei, jeg tror ikke at noe som helst av dette er fakta! Det jeg tror er at de overdriver!

Du er og blir en selvmotsigelse.

Men jeg er enig i at det fra mitt ateistiske standpunkt er merkelig at folk unngår visse mattyper pga. religion. Men det samme gjelder alkohol osv. Men jeg respekterer at folk er forskjellige, og har forskjellige behov og overbevisninger. Jeg ser litt skeivt på liberalistene nå. Jeg synes da nettopp de pratet så forferdelig fint om enkeltmenneskets verdi, og flertallets tyranni osv. - for så i neste omgang argumentere mot minoriteter som står i motsetning til, har andre vaner enn flertallet.

Lenke til kommentar

Men det store spørsmålet som har vært reist flere ganger (men som dessverre ingen ennå har klart å svare på..) er: Hvorfor går folk til steder som overhodet ikke gir seg ut for å være halal, for deretter å opptre som sjokkerte når maten der ikke er "religiøs korrekt".. :roll:

Lenke til kommentar
Men det store spørsmålet som har vært reist flere ganger (men som dessverre ingen ennå har klart å svare på..) er: Hvorfor går folk til steder som overhodet ikke gir seg ut for å være halal, for deretter å opptre som sjokkerte når maten der ikke er "religiøs korrekt".. :roll:

Enkelt; de fleste religionsutøvere - kristne som muslimer - i dagens Norge er pragmatiske. Man plukker ut deler av reglene religionen har fastsatt, og følger disse.

Mange kristne synder mot regler, og mange muslimer synder mot halal-regelen. Jeg antar at det er verre å spise svinekjøtt enn å bryte regelen om at kjøtt skal være halal.

Lenke til kommentar
Jeg gjør ikke narr av en religion sine spiseregler; tvert imot, jeg respekterer det! Men jeg gjør narr av de som ikke respekterer våre spisevaner tilbake. I Norge er det faktisk vanlig å spise svinekjøtt, men dette er det visst mange muslimer som ikke har skjønt. Og når de går så langt som å påstå at det er forgiftning, så synes jeg de har gått over streken. Eller er det jeg som har tatt feil? Er muslimene kanskje en mutert menneskerase? Eller er de simpelthen ikke mennesker i det hele tatt? Jeg mener, hvis de faktisk blir syke og kan DØ av svinekjøtt..? Eller er det bare sånn at alle muslimer er allergiske mot svinekjøtt? Nei, jeg tror ikke at noe som helst av dette er fakta! Det jeg tror er at de overdriver!

Her er eksempler på latterligjøring av religiøse spiseregler

Eller er det jeg som har tatt feil? Er muslimene kanskje en mutert menneskerase? Eller er de simpelthen ikke mennesker i det hele tatt? Jeg mener, hvis de faktisk blir syke og kan DØ av svinekjøtt..? Eller er det bare sånn at alle muslimer er allergiske mot svinekjøtt? Nei, jeg tror ikke at noe som helst av dette er fakta! Det jeg tror er at de overdriver!

Muslimene tror at det er synd å spise svinekjøtt og det latterligjør du med at svinekjøtt ikke er giftig.

Det har faktisk blitt gjort undersøkelser på maten som har blitt servert i flere kebabsjapper, og det har blitt funnet mer enn bare rotte- og hundekjøtt for å si det slik.

Da burde det vel ikke være så vanskelig å få bevis fra mattilsynet da. Du burde finne bevis i stedet for å bare fremlegge en påstand.

Vel, jeg skrev da "enkelte av kebabsjappene", gjorde jeg ikke? Dessuten har jeg aldri påstått at alle muslimer er like.

du skriver

Det opplyses jo ikke om at det er rotte- eller hundekjøtt man får servert i enkelte av kebabsjappene, så hvorfor faen krever de da at det opplyses om det er svinekjøtt eller ikke? Og hvis det er så veldig farlig, kan de vel bare gå å få rotte- og hundekjøtt selv, i stedet for å klage på at de får litt svinekjøtt i en norsk sjappe?

i den delen av innlegget skriver du at muslimene ikke burde klage over svinekjøtt når de ha rottekjøtt i de kebabene de serverer. Du tenker ikke over at det trolig ikke er samme personer som selger "rottekjøttkebaber" og som kjøper " beefy burger"

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noe problem med å gjøre narr av en tulling som går ut i media og begynner å snakke om at svinekjøtt er giftig.

Jeg ser litt skeivt på liberalistene nå. Jeg synes da nettopp de pratet så forferdelig fint om enkeltmenneskets verdi, og flertallets tyranni osv. - for så i neste omgang argumentere mot minoriteter som står i motsetning til, har andre vaner enn flertallet.

Stråmannargumentene dine kan du stappe opp der lyser aldri skinner, og komme tilbake når du har noe av substans å komme med.

Lenke til kommentar

Ang. latterliggjøring:

Hvis dere velger å oppfatte det som latterliggjøring, får det være deres sak. Jeg _respekterer_ at muslimene synes det er synd å ete gris, og ønsker ikke å latterliggjøre det, selv om jeg aldri kunne tenke meg å gjøre det samme, men jeg _respekterer_ikke_ at de anklager et eller annet spisested for å ha FORGIFTET!!1oneone!1 dem når de bare har fått servert en liten andel gris i en hamburger.

Er det ingen som klarer å se forskjellen her?

Ang. bevis:

Jeg har faktisk lest om det i aviser! Mulig det var feil i avisene, så jeg skal ikke påstå at det er 100% sant, men det virket da ganske troverdig. Det er en liten stund siden, så det er fullt mulig at det ikke er sånn nå lengre.

Og for å gjenta meg selv:

Det er ikke verdens undergang om en muslim får servert svinekjøtt! Det er _ikke_ giftig!

Lenke til kommentar
men jeg _respekterer_ikke_ at de anklager et eller annet spisested for å ha FORGIFTET!!1oneone!1 dem når de bare har fått servert en liten andel gris i en hamburger.

Har det noe å si hvor stor mengde det er da? Det er vel svinekjøtt i det hele tatt det gjelder, ikke bare om det er over 38 gram??

Det er ikke verdens undergang om en muslim får servert svinekjøtt! Det er _ikke_ giftig!

Det er nok ikke giftig nei. Men bæsj er heller ikke giftig, ville du spist det fordet? Uten sammenligning forøvrig! Poenget er at det ikke er naturlig for disse, og ikke bare det, det strider mot det de tror på, og bygger livet sitt på.

Lenke til kommentar
Det er nok ikke giftig nei. Men bæsj er heller ikke giftig, ville du spist det fordet? Uten sammenligning forøvrig! Poenget er at det ikke er naturlig for disse, og ikke bare det, det strider mot det de tror på, og bygger livet sitt på.

... for disse...

Disse du refererer til er bare en latter... Jeg kjenner flere muslimer og alle spiser svin. Er kun ekstreminister som ikke spiser svin... Og som nevnt tidligere, når de er i militæret, for da vet de at de får roastbeef som pålegg etc (utnytting).

Jeg syns egentlig det er kvalmt... Og vil ikke akuratt påstå at muslimer lures til å spise svin, om de kommer inn på en resturant som ikke er direkte tilrettelaget for muslimer og det er uklarheter i menyen, så får de spørr først istedenfor å ropte ut om at de har blitt lurt etterpå.

Må egentlig bare riste på hode når jeg ser mye av dette her.

Endret av Wabby
Lenke til kommentar

Ja, la oss for all del bevege oss langt utenfor temaet! Hva man liker er så irrelevant som det kan få blitt. Om jeg hadde gått på en restaurant, bestilt noe rart noe, og klagd på maten fordi jeg ikke likte den. Skulle jeg da fått sympati og medfølelse og blitt syntes skikkelig synd på? Her er det også snakk om hva som sømmer seg og ikke. Du må gjerne starte en restaurant der du serverer ekskrementer, men ikke forvent å få så mange kunder. Det sømmer seg ikke. Å servere svin, derimot, sømmer seg, og det er vanlig å spise i Norge.

Om det ikke er naturlig for dem, så er det naturlig for majoriteten av det norske folk. De har valgt å leve et sted der de er en minoritet, og da får de faenmeg finne seg i det også. Jeg mener ikke at de skal bli undertrykt, men vi skal ikke innrette samfunnet etter DEM. De har et valg: enten å bli her, eller å flytte til et sted der det ikke finnes svin. Hvis de ikke aksepterer at Norge er et land med svin, finnes det jo flust av andre land der de kan leve uforstyrret av svin. Oi! Blir de forfulgt og drept i det landet, sier du? Jaja, da kan de velge mellom å bli drept eller å risikere å måtte få i seg svin på spisesteder. Det virker som en grei avtale synes nå jeg.

men jeg _respekterer_ikke_ at de anklager et eller annet spisested for å ha FORGIFTET!!1oneone!1 dem når de bare har fått servert en liten andel gris i en hamburger.

Har det noe å si hvor stor mengde det er da? Det er vel svinekjøtt i det hele tatt det gjelder, ikke bare om det er over 38 gram??

Nei, det har nok ikke det, men det ville vel vært verre om de hadde fått en større mengde svinekjøtt allikevel? Det jeg prøver å formidle er at svinekjøtt ikke er giftig. Det vil ikke plassere dem i en livstruende situasjon å spise svinekjøtt selv om det står skrevet i en gammel og for dem hellig bok at det er synd. Jeg må si jeg mister litt respekt når de påstår det er forgiftning...

Lenke til kommentar
Er det evnen til å forstå norsk, eller er det logikken som svikter her? Eller begge deler?

Hva er det du mener her? Hva er galt med norskkunnskapene mine? Eller hva finner du ulogisk?

At du spør om man kan forvente rottekjøtt basert på at man ikke vet hva man forvente, vitner enten om manglende språkforståelse eller manglende logikk.

Det at du ikke kan forvetne å få rotte, betyr at du ikke er garantert å få rotte. Men du kan alikevel få det.

Jeg forventer ikke rottekjøtt eller svinekjøtt, fordi navnet hinter til noe annet.

Når det ikke finnesn noen indikasjon på at rottekjøtt skal være involvert, så er det helt ulogisk at man skulle forvente det.

Det er ikke noen grunn til å forvente noen andre typer kjøtt enn det navnet tilsier.

Jeg skal slippe f.eks å spørre om det finnes svinekjøtt eller annet i en beefy burger. Dette synes jeg skal være skrevet i menyen dersom navnet kan være misvisende.

Påstår du, uten noen som heslt begrunnelse. :shrug:

For å unngå misforståelser.

Men,som perpyro sier, dersom det var slik at rottekjøtt var en vanlig brukt type kjøtt i Norge, så kunne du heller ikke forvente å ikke få det.

Jeg kunne ikke forvente å få det dersom det ikke var opplagt hva som var inni.

Du må lære deg å skille mellom betydningen av å forvente å få noe, og å forvente å ikke få noe.

Nei, jeg sier at så lenge det ikke er opplagt hva som er inni, så kan jeg ikke forvente å få det.

Lenke til kommentar
Ang. latterliggjøring:

Hvis dere velger å oppfatte det som latterliggjøring, får det være deres sak. Jeg _respekterer_ at muslimene synes det er synd å ete gris, og ønsker ikke å latterliggjøre det, selv om jeg aldri kunne tenke meg å gjøre det samme, men jeg _respekterer_ikke_ at de anklager et eller annet spisested for å ha FORGIFTET!!1oneone!1 dem når de bare har fått servert en liten andel gris i en hamburger.

Når du kommer med slike kommentarer som jeg nevnte tidligere så latterliggjør du religionens spiseregler. Det kan ikke tolkes på så mange andre måter

Ang. bevis:

Jeg har faktisk lest om det i aviser! Mulig det var feil i avisene, så jeg skal ikke påstå at det er 100% sant, men det virket da ganske troverdig. Det er en liten stund siden, så det er fullt mulig at det ikke er sånn nå lengre.

Om det finnes noen bevis så burde du komme med dem i stedet for å bare ro deg bort. Om det finnes rottekjøtt i kebaben så er nok mattilsynet kontaktet. Så du burde kanskje starte å lete der.

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar
Ang. latterliggjøring:

Når du kommer med slike kommentarer som jeg nevnte tidligere så latterliggjør du religionens spiseregler. Det kan ikke tolkes på så mange andre måter

Å?

Det jeg latterliggjør er at de kaller det FORGIFTNING! Hvis du mener at jeg da latterliggjør deres spiseregler, så er det din oppfatning!

Ser du ingen forskjell?

Eller er det jeg som har tatt feil? Er muslimene kanskje en mutert menneskerase? Eller er de simpelthen ikke mennesker i det hele tatt? Jeg mener, hvis de faktisk blir syke og kan DØ av svinekjøtt..? Eller er det bare sånn at alle muslimer er allergiske mot svinekjøtt? Nei, jeg tror ikke at noe som helst av dette er fakta! Det jeg tror er at de overdriver!

Med dette så latteliggjør jeg ikke det at muslimer spiser svin, men at de kaller det forgiftning at de inntar det. Forgiftning er det _ikke_! Det er overdrivelse å kalle det forgiftning! Blir de syke? Nei! Dør de? Nei! Skjer det noe annet rart med dem fysisk? Nei! Er det da forgiftning? NEI!

Skjønner du nå forskjellen?

Lenke til kommentar

KaYcH

er ikke denne kommentaren latterliggjøring av en religions spiseregler?

Eller er det jeg som har tatt feil? Er muslimene kanskje en mutert menneskerase? Eller er de simpelthen ikke mennesker i det hele tatt? Jeg mener, hvis de faktisk blir syke og kan DØ av svinekjøtt..? Eller er det bare sånn at alle muslimer er allergiske mot svinekjøtt? Nei, jeg tror ikke at noe som helst av dette er fakta!

Det her er også latterliggjøring. Du vet at muslimene trror at det er en synd å spise svinekjøtt, men du later som om muslimene tror at svinekjøttet er fysisk giftig. Muslimene sier ikke at de som folkegruppe er alergiske mot svinekjøtt, men de betrakter det som urent pga religionen sin.

Er det da forgiftning? NEI!

Om du hadde fulgt med i religionstimene dine så hadde du lært at det er mange som tror de kan bli forgiftet på det metafysiske planet.

PS finn kildene dine som viser at det er blitt funnet rottekjøtt i kebaben

Lenke til kommentar
Om du hadde fulgt med i religionstimene dine så hadde du lært at det er mange som tror de kan bli forgiftet på det metafysiske planet.

Ahh, på samme måte som man blir forgiftet av imperialismen dersom man skulle komme til å spise en McDonalds burger.... :ermm:

Lenke til kommentar

Ahh, på samme måte som man blir forgiftet av imperialismen dersom man skulle komme til å spise en McDonalds burger.... :ermm:

Her har vi den skarpeste kniven i skuffa.. ;)

Var faktisk godt sagt...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Jeg vet at de krampaktig politisk korrekte må forsvare alt mulig så lenge det ikke er vestlig kultur eller USA, men jeg tillater meg å slå på den politisk ukorrekte stortromma:

Det er flott å latterliggjøre noen som mener at svinekjøtt er giftig! Faktisk burde det gjøres oftere! Å påstå at svinekjøtt er giftig er så idiotisk og undermåls at det bør latterliggjøres så ofte som mulig!

Hvis det er latterliggjøring av en religions spiseregler å gjøre narr av folk som påstår at svinekjøtt er giftig, så flott! La oss fortsette å gjøre narr av disse fjolsene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...