Gå til innhold

Muslimer lures til å spise svin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sammenligningen var totalt latterlig, det tror jeg de fleste her skjønner. Men uansett, som nevnt flere ganger var det ikke hamburger det her var snakk om men "Beefy burger".

Fremfor å bare slenge ut enkle utsagn kan du kanskje forklare meg hvorfor sammenligningen var så latterlig?

Det finnes garantert kulturer der de tilsetter ufyselige ting (etter norsk standard) til maten for at den skal få ønskede karakteristika.

Forresten; "beef" er i hvert fall et sterkt indisium for storfekjøtt i mine ører.

1. Ekskrementer er direkte helsefarlig i motsetning til svinekjøtt.

2. De er meg såvidt kjent ikke vanlig praksis i noe land å bevisst tilsette ekskrementer i mat. Svinekjøtt er derimot meget vanlig her i landet og mange andre steder.

3. Dersom du feks. går inn i en bil forretning og forventer å få kjøpt et brød er det dine forventninger og bakgrunnsinfo det er noe feil med.

Situasjonen du beskriver i eksempelet ditt er dermed totalt irrelevant siden ekskrementer i et brød vil være en direkte (helsefarlig)feil og ikke et resultat av feil/manglende forventning/merking eller vanlig praksis innefor matesektoren.

Dersom du hadde lest noen av inleggene hadde du sett at det var ikke snakk om verken beef eller Hamburger her. Burgeren het "Beefy burger".

Om du feks. tar et ord som "Kanal" og tar dette som et sterkt indisium på at dette har noe med "Anal" å gjøre, så er dette noe du helt og holdent må ta på din egen kappe.

Dog er Beefy ikke noe beskrivende navn og er i mine øyne et reklametriks som kan virke villedende på folk som ikke er vel bevandret i det engelske språk. På samme måte ville en "Cheesy Burger" virket villedende selv om selgeren hadde sitt på det tørre ved å ikke inkludere ett eneste gram med ost.

Men igjen skjønner jeg ikke helt meningen med artikkelen: Er det slik at burgersjappa nektet å opplyse om innholdet i burgeren ved kundehenvendelse? Ut i fra artikkelen virker det slik siden de faktisk måtte analysere kjøttet på et kjemilaboratorium, men på den annen side kommer det jo klart fram i artikkelen at både kokk og daglig leder ikke prøver å legge skjul på dette på noen måte.

Hele artikkelen virker bare mer og mer useriøs spør du meg.

Lenke til kommentar
Rart hvordan enkelte blir så fort "amper" av at innvandrere ytrer meninger som strider med norske normer. Eller, egentlig så reagerer muslimen det her er snakk om som nordmenn flest, føler man seg misledet om innholdet i en vare så reagerer mann. Enten man er norsk eller muslim. Men her er det altså en mulsim som reagerer og det blir full oppstandelse. Forunderlig.  ;)

Tillat meg å påminne deg om hvorfor vi diskuterer muslimer her:

"Gris er rett og slett forgiftning for muslimer. Når jeg jobbet som kokk på Harveys ble jeg på en måte tvunget til å være med på å forgifte muslimske brødre"

Ja, nemlig. Det er muslimene selv som gjør et poeng ut av at de er muslimer, og bruker dette i en lavmåls drittslengingskampanje mot et serveringssted som ikke har gjort noe galt. Ja, stedet har til og med latt være å kalle det "hamburger".

Dessuten er det allerede påpekt hvor merkelig det er at muslimer kan spise hamburgere som ikke er halal i utgangspunktet. Dette strider jo mot religionen deres. Så hva var det de gjorde på dette spisestedet når maten ikke var halal?

Men som nevnt, jeg tror dette egentlig er blitt en diskusjon(og sak) fordi en muslim kom med en slik ytring. Bare en antagelse.  :whistle:

En muslim kom med en ytring om at han ble tvinget til å forgifte sine "muslimske brødre". Det er kanskje ikke så rart at det er nettopp muslimer som er under lupen i denne diskusjonen da.

Lenke til kommentar
Kanskje det var det at han snakket om sine "muslimske brødre" som ga det inntrykket.... bare spekulering..

Jeg kjenner han, og han er ikke en muslim.

Javel. :shrug:

Men når han snakker om "muslimske brødre" så snakker han som om han er en av dem, så den antagelsen er en ærlig feil å gjøre.

Lenke til kommentar
Jeg kjenner han, og han er ikke en muslim.

Da kan du jo fortelle han at jeg synes han har gjort sine muslimske brødre en STOR bjørnetjeneste ved å få dem til å se ut som sutrende personer som ikke er i stad til å sette seg inn i kulturelle sammenhenger. Muslimer er jo ikke akkurat kjempe populære for tiden. Det hjalp sikkert ikke på hverdagen deres at en kokk slenger med leppa for å få bildet sitt i en avis.

Av ren nysgjerrighet: Fikk han sparken fra arbeidsplassen?

Lenke til kommentar
Katt og hund ... normale retter i noen land, men usmaklig for de fleste av oss her i Norge. Det finnes ingen grunner til at vi kunne bruke dem til mat også her, men vi har valgt å ikke gjøre det pga sentimentale grunner. Det samme burde vi kunne unne muslimer for deres kulturelle og regliøse valg, i stedet for å nøste opp om "hverdagsrasismen". Muslimer i norge er dessverre blitt Norges nye "niggere".

Akkurat slik som med mennesker!

Lenke til kommentar
Jeg antar at det er derfor store deler av den norske befolkning er bekymret over utviklingen.

Dristig uttalelse. Hva er "store deler av den norske befolkning"?

Personlig tror jeg mye av grunnen til Frps fremgang ligger i fremmedfrykt grunnet muslimer (Les 11. september, terror osv.). Derfor antar jeg at store deler av den norske befolkning er bekymret for utviklingen.

Lenke til kommentar

Har ingenting imot innvandrere, men kunne de ikke bare prøvd å oppføre seg litt?

hehe, I motsetning til oss fredfulle englebarn som er født i dette landet.... :innocent::whistle:

Råtne epler vi altid finnes, både blant nordmenn og blant innvandrere.

Men jeg vil tro at omstedighetene tilsier at det er lettere å bli et råttent eple når man er innvandrer. Således har jeg langt mer forståelse for at en innvandrer skeier ut på skråplanet, enn en nordmann.

Men merk at forståelse og aksept er to vidt forskjellige ting. Jeg aksepterer det overhodet ikke noe mer.

Om 20 år vil de vel ha ett eget "Innvandringsparti" der alle asylsøkere og innvandrere kan stemme?

Tja, det finnes større forskjeller mellom enkelte innvndrergrupper enn det finnes blant innvandrergrupper og nordmenn. Men innvandrerene er en betydelig stemmegruppe, er vel snart nær 10%. Og når "bestefar Mullah" kan kreve at de 58 andre i familien skal stemme det samme, så blir det litt...feil.

Men det blir forhåpentligvis bedre med tiden. Man kan jo altids håpe. Men Norge vil forandre seg, slik det altid har gjort. Er bare å innfinne seg med det.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Jeg jobber sammen med en som var muslim, han har bodd i sverige i 20 år og skjønte tidlig når han kom til sverige at han var blitt lurt av systemet i Iran.

Han er glad i pølser og hans samboer bruker ikke burka. (samboerskap er forbudt blant muslimer)

Problemet ligger i religionen. I Norge for kun 50 år siden så fantes det ganske mange kristne men nå som folk er blitt mere opplyst og ikke blir inndoktrinert på skolen så fins det ikke så mange kristne igjen. Om hundre år vil nok kristendom være borte.

Når det gjelder muslimene vil det nok ta inntil 500 år før deres religion er borte pga lukkede samfunn og gærninger i ledelsen.

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/09/26/444476.html

De stakkars muslimene risikerer nå å bli forgiftet av det svært giftige stoffet kalt "svinekjøtt". Dette er tydeligvis igangsatt av rasistiske nazister som vil forgifte muslimene så de dør alle sammen.

Det er ikke rart muslimene er så livredde for å få i seg svinekjøtt.

Her må hoder rulle. Bokstavelig talt. Eieren av denne rasistsjappa er førstemann.

Det er nok heller snakk om psykisk forgiftning. Tviler på at du hadde digga utestedet, om du fant ut at det var hundekjøtt (eller menneskekjøt om du ikke hadde hatt noe imot førstnevnte) man hadde spist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...